Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.1.2011 11:52

laazeri kirjoitti:Uusi on aina uusi. Jos ihan liikkeestä olet uutta kahtonu niin osta se ennemmin. Onpahan varmaa ettei oo mitään räpellyksiä siellä täällä sitten.

Joo ihan liikkeestä meinasin. Vissiin nuo kiiwit ihan laatupelejä kummiskin? EE: Samaan hintaan löyty myös cpi formula. Onko kumpi laadukkaampi? Molemmissa kummiskin ulkonäkö miellyttää.
Viimeksi muokannut tiemuu päivämäärä 2.1.2011 12:24, muokattu yhteensä 1 kerran

2.1.2011 11:56

En osaa sanoa kun koskaan ole sellasella ajanu. Kaipa ne ihan toimivia pelejä on oikein huollettuna nekin.

2.1.2011 12:44

CPI:ssä on parempi kaasutin vakiona, eipä juuri muuta eroa.

8.1.2011 21:03

minkä skootterin ostaisin pitäs olla ehdottomasti 2-tahti kaasutinmoottorillinen ei siis mitään vikaherkkää ruiskua eikä saa olla mitää ylimääräsiä (yleensä) vikaherkkiä sähkösysteemejä esmes ajonesto tai varashälyttimiä

ja laatupeli ois kiikarissa eli yamaha,piaggio,aprilia,mbk, ym eurooppalaisia,ja pitäs olla varaosia saatavilla tarvikelaatusina reilusti ja semmone yleinen malli johon sit löytyy helpolla käytettyjä osia eli just kun tää mun ex eli pösö sf2

niin ja n 800€ ois budjetti , ja pitää olla 2000 luvulla tehty

entinen oli pösö sf2 lc joka oli tosi hyvä mutta kyllästyin siihe ja sen osia on muute vieläki myynnissä et kysykää ja halval lähtee,ja tosi halvalla koska olen muuttopuuhissa ni en jaksais raahata niitä mukana, esmes katteet lähtee 5€ kpl

16.1.2011 16:26

no ostat multa keewäyn 1000e kato galleria. ihan loistava vehje

17.1.2011 17:05

Ite ostin just lappeenrannast karhuvuorest jogin 850e. 8900 ajettu, alaketteet naarmuil ku kaaduttu. Nyt ajettu 16k, eikä mitään vikaa koko laittees. Ja 05 vuotine viel ja vakio. Nyt kyl kulkee 80 ja nostaa raa'al kaasul. Suosittelen lämpimäst ilmajäähyminarellei, eli mbk/yamaha. Ei vissii välii onko vaaka/pysty, mut vaakaa saa osaa paremmi.
Sul sattunu pösöst hyvä yksilö ku vähä välii kuulee ku joku valittaa ku pösö paskan :lol:

10.2.2011 23:15

tsekatkaa galleria myynnis (Y)

6.3.2011 11:51

Ernski kirjoitti:minkä skootterin ostaisin pitäs olla ehdottomasti 2-tahti kaasutinmoottorillinen ei siis mitään vikaherkkää ruiskua eikä saa olla mitää ylimääräsiä (yleensä) vikaherkkiä sähkösysteemejä esmes ajonesto tai varashälyttimiä

ja laatupeli ois kiikarissa eli yamaha,piaggio,aprilia,mbk, ym eurooppalaisia,ja pitäs olla varaosia saatavilla tarvikelaatusina reilusti ja semmone yleinen malli johon sit löytyy helpolla käytettyjä osia eli just kun tää mun ex eli pösö sf2

niin ja n 800€ ois budjetti , ja pitää olla 2000 luvulla tehty

entinen oli pösö sf2 lc joka oli tosi hyvä mutta kyllästyin siihe ja sen osia on muute vieläki myynnissä et kysykää ja halval lähtee,ja tosi halvalla koska olen muuttopuuhissa ni en jaksais raahata niitä mukana, esmes katteet lähtee 5€ kpl


Mul ois sulle mbk ovetto 2002 vm. 800e

19.3.2011 19:27

Gilera Stalker vs Peugeot Trk vs MBK Booster. Nämä siis vertailukohteena. Ihan mitä vaan juttuja voi heittää näistä skoottereista. Negatiivista että positiivista.

20.3.2011 10:39

Nibbe kirjoitti:Gilera Stalker vs Peugeot Trk vs MBK Booster. Nämä siis vertailukohteena. Ihan mitä vaan juttuja voi heittää näistä skoottereista. Negatiivista että positiivista.


Mä ottaisin mieluiten mbk boosterin ehdottomasti!! hienoin ja helppo virittää ja luotettava (lukuunottamatta sitä ryyppyongelmaa talvella ku jäätyy) + dellorto kaasari + paiolit eessä ja takana jne.... muist ei ookkaa sitte kokemust oikee :D :lol:

23.3.2011 22:12

minkä arvonen on 1998 vuosimallin peugeot trekker, ajettu n. 12 000km (mäntä kyllä ilmeisesti vaihdettu joitain tuhansia kilometrejä sitten), ulkoisesti siisti ja kaikki toimii.

24.3.2011 17:09

evottaja7 kirjoitti:minkä arvonen on 1998 vuosimallin peugeot trekker, ajettu n. 12 000km (mäntä kyllä ilmeisesti vaihdettu joitain tuhansia kilometrejä sitten), ulkoisesti siisti ja kaikki toimii.


En kyllä oikeen tuon hintaa osaa tulkita, mutta uusi 2010 (tai 2011, en ole varma) malli maksaa semmoiset 2000€, ja kun oletetaan että tuo on kumminkin 12 vuotta vanha ja toisaalta noinkin reilusti ajettu niin veikkaisin jotain 1000€?

Mietin tässä sittenkin ja vieläkin noita nelitahteja. Kuinka nelarit jaksaa kulkea täysin vakiona? Jos vertauskohteena on vaikka Peugeotin Trekker. Edellytyksenä mulle ny ois kulkupuolessa se 45km/h ja kiihtyy kohtalaisesti. Mut voisko joku heittää näiden nelarien merkkejä ja malleja, semmoisia siis, jotka ovat laadultaan ihan asiallisia vehkeitä. Tykkäisin myös että skootterissa olis sitten karkeat/karkeahkot renkaat vakiona (ei lisäkustannuksia eikä vaivannäköä). Jotain mielipiteitä näistä, kun otetaan 2 tahdin ja 4 tahdin huonot ja hyvät puolet esille. Tai siis tokihan mä jotain noista tiedän, mutta näin tarkemmin pohdittuna. Hiukan on joo ikuisuuksiin jauhettu aihe, mutta mielialat vaihtelee niin julmetusti.

26.3.2011 12:25

No nelarin plussat on että vie vähemmän bensaa (teoriassa) ja ei syö öljyä, ja periaatteessa vähemmän huoltoa. 2t hyvät puolet että tehopainosuhde on parempi, mutta toisaalta vie bensaa ja öljyäkin enemmän. ja 2t helpompi virittää ja 2t tuoksu/haju tietenkin tulee pakoputkesta.

Ite oon 4t kannalla mutta mielipidekysymyshän tämä on...

26.3.2011 16:03

Mitä tyypit on mieltä boostereista ja slaikoista? miten on toiminu ja onko kovin vikaherkkiä? Kertokaa _kaikki_ tyypilliset viat noihin. Ja oisko kannattava ostos? :)

26.3.2011 16:07

Ne on tosi hyviä stuntti vehkeitä ku keula niin kevyt ja tekniikkaki pelaa eli luottopelejä.
Eikai niissä kauheesti vikoja oo, muutaku vähän bensa/nopeusmittari näyttää mitä sattuu mut ne nyt ei haittaa. ;)