Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kymco Agility

7.5.2012 8:44

Oli kyllä omituista, vaihdoin Agilityyn 4,2g rullat, ja ei kiihtynyt yhtään sen paremmin kuin vakioillakaan, jopa vähän huonommin, paitsi ylämäkeen jaksoi vääntää hieman paremmin. Pitäisikö noitten rullien kanssa vaihtaa vp ja kytkinjouset, ja jos täytyy niin kuinka jäykät?

Edit: Ja virityksinä löytyy suora variaattorinholkki ja rajoittamaton cdi-boksi.

Re: Kymco Agility

7.5.2012 8:59

Mullakin kiihty paljon huonommin kevyemmillä rullilla. Saattoi johtua hihnasta, kun kuulosti siltä että hihna otti kiinni vasta 30 jälkeen :D

Re: Kymco Agility

7.5.2012 15:36

Mulla hihna oli ihan hyvässä kunnossa. Joten veikkaan että on noista jousista kiinni ku laitto kevyemmät rullat.

Re: Kymco Agility

8.5.2012 12:33

Päivää vaan. Mikähän helkkari tuohon kymco vitality(aika lähestulkoon sama vehje kuin agility) skodeen tuli. Olin ajamassa mopo toimi moitteettomasti. Huomasin että puhelin soi ja pysähdyin parkkiin skootterin sammutin puhuin puhelimessa ja lopetin puhelun. Yritin startata skootteria mutta ei lähteny käyntiin. Olin juuri tankille ajamassa joten epäilin että bensiini loppu. Tankkasin täyteen ja yrittelin startata, mutta ei. Nyt on kaasari puhdistettu, tulppa uusi ja kipinä tarkistettu, Ilmanputsari ja koko imuputki puhdistettu, akussa virtaa, jne. Itse rupesin tuota polttoaineen menoa kaasarille epäilemään. Joko bensahana tai se alipainen pumppu. Olisiko ihmisillä muita ideoita mitä vielä voisi tarkistella ja ehjäillä. Mopo siis starttaa mutta ei hörähdä. Puristuksiakin tuntuisi kyllä olevan. Ja onko näissä tai vissiin on aika tyyppivika tuon bensahana. Ja saako sitä muualta kun kymco myyjiltä?

T:Paavo Niemi

Re: Kymco Agility

8.5.2012 14:07

Mahtaisko joku tietää mikä on kymco agilityn ohjain tolpan paksuus sieltä yläpäästä jonne sarvet kiinnittyy?? Stonga adapterin ajattelin laittaa ja tuo minkä tilasin on pikkuisen erikokoinen.
Kiitos jo etukäteen!!

Re: Kymco Agility

8.5.2012 15:23

Paavo: Itelläni oli kanssa tollai vika et tuli yhtäkkiä, ettei startannu muutaku tunnin polkemisen jälkee. Itellä oli joku venttiili melkeen ummessa, ni piti säätää uudestaa.

FlatLander: Onko tankoadapterisi liian pieni vai liian iso? Aeroxin ja Boosterin adapterit menee pienellä viilaamisella paikoillee.

Kymco Agility

8.5.2012 16:19

Aerox:in stonga adapterihan se on. Pitäs viilata valmiiksi duunissa asentaa himassa. Eli paljoko sitä joutuu viilaamaan. Tämän takia kyselin agilityn stonga putken kokoa, että saisin sen tehtyy valmiiksi ja asentaa. Ettei tarvisi sovittaa ja viilata ja sovittaa ja viilata jne.....

Re: Kymco Agility

8.5.2012 16:25

tarkoitatko joonas imu tai pakoventtiiliÄ? imuventtiili ainaski näytti hyvin liikkuvan ja pakoventtiliikin luulisi kun putkesta antaa pientä painetta kun yrittää startata.

Re: Kymco Agility

8.5.2012 16:45

Varmaan tuo ummessa on suomennettuna että venttiilinvälykset on ummessa ja ventiili kantaa, jonka takia puristuksia ei ole eikä käynnisty. Tuokin että puristuksia "tuntuu olevan" on aika laaja käsite :D Kyllä näissä vähän tuntuu puristuksia polkimessa vaikka olisi mäntä unohtunut laittaa. Ja se johtuu venttiilin jousista.

Re: Kymco Agility

8.5.2012 17:50

niin eihän tuommoinen pikku nelari kone mikään hirmu jäykkä ole polkaista varmaan uutenakaan käyntiin. mutta lähinnä sitä ajoin takaa että jos se ois ihan todella hengetön vehje ei mitään puristuksia niin tuntuisi varmaan selvästi. tai sitten ois leiponut kunnolla kiinni ettei taas liikkuisi poljin yhtään mihinkään vaikka kuinka repisit. ja aika omituista jos se yhtäkin toimivana ajosta sammutettuna ois vaikka ihan väljä kone ilman minkäänlaista varoitusta kun ei mitään oireillu ajossa. bensa kulkemista itse tässä tapauksessa epäilen nyt ensimäiseksi. helpompi lähteä näinpäin ehjäämään kun että koneen purkaisi. voihan sekin olla tietysti edessä.

vissiin näissä laitoksissa ollut bensahanoissa vikoja?

Re: Kymco Agility

8.5.2012 19:09

Tiedän kokemuksesta että tietämätön voin luulla että puristukset ovat kunnossa. Itsekin ostaessa mietin että mikä vika kun ei käynnisty ja puristukset tallella :lol: Verrattuna kakstahtiin, puristuksia pitäisi olla paaaaljon enemmän. 72cc pytyllä 50-60kg kaveri voi seistä polkimen päällä ;)
Bensan saantihan on hyvin nopea todeta. Ottaa ne kaksi letkua irti, imee toisesta ja jos ei bensaa tule kaasarin letkuun niin se on sitten onkelma :D

Re: Kymco Agility

9.5.2012 1:42

Sehän tuo tais ongelma ollakkin. Pitänee bensahana laittaa vaihtoon. Ei varmaan tykänny kun tankin imas tyhjäksi kun menovesiloppu. Sylinteri ollaan samoilta kyliltä JNS. Ainut vaan itse en tällä hetkellä omista mitään 2-pyöräistä. Kohta jos raha tilanne sallii niin on mopepoodi alla. Tai ihan moottoripyörä. :) muttakun tämä vehje ei ole kaksitahti eikä 72cc. Vois kyllä piruttaan purispainemittarinkin hommata.

Kymco Agility

15.5.2012 8:58

Nopeaan kysymykseen nopea vastaus... :)
Minkä wattiset ja millä kannalla on kymco agilityn etuvalot? Itse en kerkeä nyt niitä katteleen kun olen töissä.

Re: Kymco Agility

15.5.2012 9:55

FlatLander kirjoitti:Nopeaan kysymykseen nopea vastaus... :)
Minkä wattiset ja millä kannalla on kymco agilityn etuvalot? Itse en kerkeä nyt niitä katteleen kun olen töissä.

Kanta ainakin on HS1 mutta se on käytännössä sama asia kuin H4. Sellainen mielikuva on että olisi ollut 35W mutta jokatapauksessa kannattaa 55W siihen laittaa :)

Kymco Agility

15.5.2012 12:44

Entäs se pienempi lamppu siinä etuvalon alaosassa??