Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

17.3.2010 17:16

eikös kymcon seosruuvi sijaitse tossa kaasarin vasemmalla puolella takaa katottuna, variaattorin puolella lähempänä sylinteriä? Ei tule tosta säätämisestä mitään, kokeiltu 90 ja 82 suutin, vireinä vaan suora holkki. Mikäs tuo vakiosuuttimen koko on ja missä asennossa seosruuvi vakiona? Mitä suutinta olette käyttäneet ?

18.3.2010 16:58

allue kirjoitti:eikös kymcon seosruuvi sijaitse tossa kaasarin vasemmalla puolella takaa katottuna, variaattorin puolella lähempänä sylinteriä? Ei tule tosta säätämisestä mitään, kokeiltu 90 ja 82 suutin, vireinä vaan suora holkki. Mikäs tuo vakiosuuttimen koko on ja missä asennossa seosruuvi vakiona? Mitä suutinta olette käyttäneet ?


Siellähän se sijaitsee. Mulla oli semmonen "talvisuutin" misä ei sitä kokoo lukenu mut muistaakseni se oli kuitenki kokoa 88(saatto se olla just tuo 90 myös) ja olikos vakiosuutin sitten kokoa 80?
Seosruuvi pohjaan ja 2.5 kierrosta kierrät auki sitä niin pitäisi olla vakioasennossa.
Koita vaihella ilmanputsarin ilmanottoletkun asentoja. Jos se letku on sielä yhtään katetta vasten eikä saa ilmaa, niin menee seokset vituralleen.

Huhhuh mikä mutuviesti tuli.Jos jollaki parempi muisti ku mulla näissä jutuissa, niin saa kyllä korjata. :lol:

EDIT: typo

24.3.2010 20:02

jos tyhjensin öljyt koneesta moposta katsottuna oikealta puolelta ns. pohjapropusta missä oli sisällä metallinen suodatin kuppi, niin tarviiko öljypumppua ilmata mitenkään ?
kun tuntu että öljyt eivät lämpenisi vaikka putki oli ihan kuuma ?
paikallaan vähän käytin ja putki kuumeni tosi nopeasti ja öljyt ei juuri ollenkaan niin kiertääkö öljyt olleenkaan männällä saakka ?

24.3.2010 22:52

HG terrorist kirjoitti:jos tyhjensin öljyt koneesta moposta katsottuna oikealta puolelta ns. pohjapropusta missä oli sisällä metallinen suodatin kuppi, niin tarviiko öljypumppua ilmata mitenkään ?
kun tuntu että öljyt eivät lämpenisi vaikka putki oli ihan kuuma ?
paikallaan vähän käytin ja putki kuumeni tosi nopeasti ja öljyt ei juuri ollenkaan niin kiertääkö öljyt olleenkaan männällä saakka ?


Tjaa en ite ainakaan ilmannu mitenkään ton operaation jälkeen ja kilometrejä toimenpiteen jälkeen tuli sen verran, että olisi leipassut jos ei olisi saanut voitelua :). Putki tässä on hyvin kuumenevaa sorttia

24.3.2010 23:18

eli ei tarvi pelkää ettei öljy kiertäisi (:

tyhjensitkö sieki tuolt oikealta puolelta missä on sisällä juosi ja suodatin ?

24.3.2010 23:45

Mikä suutin Agilityssa on vakiona ja mikä suutin toimisi parhaiten
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/ilman ... -4957.html
tuon ilmanputsarin kanssa vai onko ihan vääränlainen kymcoon?

25.3.2010 14:08

Tuotaa musta se roppu oli sen koneen pohjassa. Sen ku ruuvas auki nii ponnahti se jousi sieltä jonka sisässä se metallinen suodatin oli.
Toki voin muistaa väärinki, mutta samasta ropusta puhutaan kuitenki :D

28.3.2010 20:33

jos en ihan väärin muista niin eiks sulla topler ollut agissa holkki josta on noin puolet siitä kurista pois ? jos en väärässä ole niin minkäpainosia rullia käytit kyseisen holkin kanssa ?

28.3.2010 22:17

Jaa-a.. mitkähän nuo olis ollu :).
Kaverille myin sen puolirajotetun holkin sillon ja hyvin tuntu pelaavan vakiorullien kans eli 8.2g
Itellä mulla oli joko 6g rullat tai sitte 8grammaset ja 6grammaset sekasi. Tosin mulla oli siinä mukana vielä valkonen vastapainejousi..
Sanoisin että vakiorullat on parhaat, mutta kokeilemallahan se selviää. :)

3.4.2010 13:12

Jaahas, tais edellinen omistaja vähän koijata meikää :D Sano että kymzo täysin vakio että mitään ei oo tehty. No aika jännä silleen että mulla menee toi mittariin vähän yli 65 ja kaverin sigmaan näyttäs sitä 60pintaan menevän, ja vakio :D tarpeeks jos hoonaa niin menee vajaa 70 mittariin :D ja sen jälkeen tuntus että rupee se cdi rajottaa? Tossa joskus ku ostin tän niin kävin ihmettelee että kuin on laiska kiihtyy niin taitaa olla niin että sielä on kuriton holkki kiini :D eli minkä sortin rullaa teillä on ollu että kiihtys vähän paremmin? Nimittäin hyvä jos tarpeeks jyrkässä ylämäessä jaksaa lähte ees liikkeelle :S

4.4.2010 12:41

Juu kyllä sua on koijattu. :lol:
Cdi alkaa rajottaan suurinpiirtein siinä 70km/h kohalla. Jos ainoa viri tosiaan on se suora holkki niin kokeilisin ehkä 6.5g rullia.
Sittehä voit tietty kokeilla sitä vastapainejousen vaihtamista jäykempään(itellä oli valkonen jousi ja 6g rullat.)

4.4.2010 16:31

Nyt pitäis laittaa tilaukseen 6g variaattorin rullat ja 90 suutin. Mistähän nuo löytäis mahdollisimman halvalla? Viittiskö joku heittää linkkiä.

Kuinka iso tuon Kymcon pääsuuttimen kierre on? 6 vai 5 mm?

5.4.2010 13:31

Ja vielä yllätyksiä talven jäljiltä:
Starttia painaessa ei edes naksu tai rahise, akku täynnä ja napin piuhat ja juotokset katottu. Mikäs mahtaisi olla vikana? Onko jollain ollut samanlaisia ongelmia?

5.4.2010 16:42

rele rikki poikki katki.
startin hiilet menny

5.4.2010 18:58

Siis kuinka iso se suuttimen kierre on? Olis pienoinen kiire.

Käyvätkö nämä osat:

https://sparewheel.net/p/p_info/i/441

https://sparewheel.net/p/p_info/i/1145