Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.10.2009 14:58

HG terrorist kirjoitti:onks kukaa vaihtan pelkkää holkkia vain?
onko mitää ideaa vai kiertääkö pelkästää lisää?

Ei kierrä enempää vaan välityssuhteet on suuremmat (kulkee kovempaa samoilla kierroksilla).
Järkevin operaatio minkä voit ensimmäiseksi tehdä suorituskyvyn parantamiseksi.

27.10.2009 22:46

tulipahan vain mielee et tol teorial kiihtyvyys huononee mut nopeus kasvaa?

28.10.2009 0:23

Niinhän siinä käy, mutta on se nopeuden kasvu suurempi suhteessa kiihtyvyyden heikkenemiseen. Eniten heikentyy minusta paikaltaan lähteminen.

28.10.2009 0:32

minust tuntuu et hommaan sit samal kaikki hilut, ei noi nytkää tunnu millää lähtevän liikkeelle.

kertokaas mikä menee 1000 sisää rikki/kuluu/menee tukkeesee ku sit hövii aina tehoi.
putsari se ei voinnu olla ku se on putsattu mutta aina kun kävi liikkeessä toimi ja nyt ei enää käytetä ja liikkestä ei ikinä kerrottu et mitä ne teki

28.10.2009 17:39

HG terrorist kirjoitti:minust tuntuu et hommaan sit samal kaikki hilut, ei noi nytkää tunnu millää lähtevän liikkeelle.

kertokaas mikä menee 1000 sisää rikki/kuluu/menee tukkeesee ku sit hövii aina tehoi.
putsari se ei voinnu olla ku se on putsattu mutta aina kun kävi liikkeessä toimi ja nyt ei enää käytetä ja liikkestä ei ikinä kerrottu et mitä ne teki

Kyllä sai ihmeen kauan lukea tuota sun viestiä, että tajus mitä kysyit :D. Yks sana olis muuttanu kaiken, nimittäin "km".
Mää huomasin mymsoaikoina, että variaattorista löytyy suurin suu tehojen katoamiseen.
Aina kun variaattorin puhisti, niin:
1. Holkki, hihna ja kaikki tilpehöörit irti(paitsi takavariaattori).
2. Puhistetaan paineilmalla joka kolkka.
3. Rullakuppi pestään puhtaaksi ja rullat myös, lopuksi crc:llä öljytään rullakupin sisäpuoli sekä myös rullat. Ylimääränen crc puhistetaan pois esim paperilla. Niin ja holkille myös sama toimenpide.
Pitää varoa, että crc:tä ei mene hihnaan tai rullakupin liukupinnan päälle!
4. Kaikki osat kiinni ja nauttimaan niistä vähäisistä väännöistä ja tehoista. Tätä toimenpidettä pitäs vaan tehä aika usein kun vaikutus ei mahottoman kauan kestä

28.10.2009 22:40

meil oli aikoinaa aprilia sr ditech ja ikin ei hukkuun tehot, että on vähän ihme jos oti paska söis variaattoris niitä tehoja koko ajan
eikö joku viisas ole joskus kirjoittannut " katso ja tiedä"

29.10.2009 15:52

HG terrorist kirjoitti:meil oli aikoinaa aprilia sr ditech ja ikin ei hukkuun tehot, että on vähän ihme jos oti paska söis variaattoris niitä tehoja koko ajan
eikö joku viisas ole joskus kirjoittannut " katso ja tiedä"

Iteppähän kysyit, katso ja tiedä sitten..

3.11.2009 21:18

Tsekkaa ilmansaanti ja bensansaanti.
Mulla teki noin kun suuttimessa oli jotain mönjää.
EDIT: niin ja tarkennuksena, et kato, että se ilmansuodattimen ilmanottoputki ei ole katetta vasten.

5.11.2009 17:07

Voiko CDI-boksi hajota jos CDI-boksin johtoihin pääsee vettä, eli siis olen leikannut cdi-boksista sen johdon rikki, ja en ole suojannut sitä mitenkään. Ja nyt skootteri ei lähde käyntiin, ja cdi-boksi oli märkä (vettä valunut sinne tilaan missä akku ja cdi-boksi).

Toivottavasti joku ymmärsi.

5.11.2009 18:36

Kipnoob kirjoitti:Voiko CDI-boksi hajota jos CDI-boksin johtoihin pääsee vettä, eli siis olen leikannut cdi-boksista sen johdon rikki, ja en ole suojannut sitä mitenkään. Ja nyt skootteri ei lähde käyntiin, ja cdi-boksi oli märkä (vettä valunut sinne tilaan missä akku ja cdi-boksi).

Toivottavasti joku ymmärsi.


Kun oon tähän vastaamisen makuun päässyt niin vastataan vielä tähän. Voihan se tottakai hajota. Sinne pääsee kosteutta, liitokset hapettuu ja boxi on finito.
Eristää se kannattaa.

5.11.2009 22:28

Joo kiitoksia vastauksesta.. Pitäis koittaa sitten toisella cdi-boksilla, jos lähtis vaikka käyntiin.

10.11.2009 22:12

Jos tästä holkin vaihdosta osais joku kertoa että rikkooko se takuun? Jostain luin ettei rikkoisi mutta varmistelen vielä. Ja mitäs ehtoja tähän holkin takuun pysymiseen/rikkoutumiseen on? Pitääkö holkki vaihdattaa liikkeessä jotta takuu säilyisi? Saako holkki olla teetetty metallialan liikkeessä?

Kiitos.

EDIT:: Niin, ja kellään kokemusta noista konkkarajoittimista tähän mopoon? Mihin johtoon pitäisi asentaa? Jaksaisiko joku laittaa kuvaa? Olen siis itse väsäämässä, kaikki osat löytyvät jo... :)

16.11.2009 11:38

Onko kellään kokemusta eturenkaasta? vaihoin eteen talvirenkaan ja siihen tuli pientä puristusta, eli jarrupalat jarruttaa koko ajan hieman.

pitäsköhä ratas ottaa pois ja koittaa ruuvata sitä levyä mihin jarrupalat koskee.

16.11.2009 17:30

Viripappa kirjoitti:Onko kellään kokemusta eturenkaasta? vaihoin eteen talvirenkaan ja siihen tuli pientä puristusta, eli jarrupalat jarruttaa koko ajan hieman.

pitäsköhä ratas ottaa pois ja koittaa ruuvata sitä levyä mihin jarrupalat koskee.

Kahesti saman operaation suorittaneena sanoisin et käytä rengasta pois ja kato, et kaikki on pultit yms on kuten kuuluukin olla. Painoitko etujarrua kun ratas oli irti?

16.11.2009 23:21

Viripappa kirjoitti:Onko kellään kokemusta eturenkaasta? vaihoin eteen talvirenkaan ja siihen tuli pientä puristusta, eli jarrupalat jarruttaa koko ajan hieman.

pitäsköhä ratas ottaa pois ja koittaa ruuvata sitä levyä mihin jarrupalat koskee.




mikä ratas :o