Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

3.9.2009 19:12

Juu elikkäs meikäläisellä on tuollainen Solifer 50r. Onko kellään tietoa onko kyseisessä mallissa sähköistä rajoitinta tai jotakin muuta kuristusta,kun aina kun ajaa pitkääkin suoraa niin kiihtyy alkuun ihan hyvin sinne 35-40 km/h nurkille mut sitten nopeus jämähtää siihen 45 km/h.

7.9.2009 8:51

weknvo kirjoitti:Juu elikkäs meikäläisellä on tuollainen Solifer 50r. Onko kellään tietoa onko kyseisessä mallissa sähköistä rajoitinta tai jotakin muuta kuristusta,kun aina kun ajaa pitkääkin suoraa niin kiihtyy alkuun ihan hyvin sinne 35-40 km/h nurkille mut sitten nopeus jämähtää siihen 45 km/h.

Sähköinen rajoitin ilmeisesti, katso tuleeko varista jotain johtoa. Tai oikeastaan, osta viri CDI, siinä on muutettu sytytysennakkoa ja rajoitin puuttuu. Kaksi kärpästä yhdellä kerralla.

kiitos vain virijavaran poikien humppalullaa iltojen, paketti tulee viikon verran myöhässä (lähettivät täysin väärään paikkaan sen). Eli paketti on joko huomenna tai tänään täällä, sieltä paketista pitäisi kuitenkin tulla virinokka ja viri CDI. 8)

7.9.2009 14:44

aa lähettivät väärään paikkaan :D

Munkin pitäs tossa tilata osia, toi 63cc,multivar ja parempi tuuletin kuhan saa rahaa tässä.
Onkos tosta tuulettimesta paljonkin hyötyä? Tuo vakio valkonen tuolla on ihan pa.
Mä nyt pistän noitten kanssa sit sen 95 suuttimen,pitäs olla ihan jees.

Semmosta kans mietin että onko tommosia varin tuulettimia olemassa erinlaisia,vai mikä se on,mikä on siinä etuvarin päällä? mua on niin askarruttanu ku ei hankaa mihinkään,mut kuumenee niin perkuleesti.vetin siitä edessä olevasta aukosta 4sentin halkasian olevan kumiputken 90kulmassa siihen sivulle ja 5sentin pätkän eteenpäin skoban kyljessä et ottais ajoviimaa,mut ei se oikein auta...

8.9.2009 10:16

paska.kasa kirjoitti:aa lähettivät väärään paikkaan :D

Jep, evottivat kunnolla. Pakettiseurannan mukaan paketti on edelleen logistiikkakeskukessa, samassa paikassa on myös wandamotorin paketti (uusi kokonainen takavari, CNC sorvatut venttiilinhatut ja öljynmittatikku jossa on lämpömittari). Molemmat paketit tulee ehkä tänään. :P
Tilasin eilen moposportilta Malossin multivariin tarkoitetut 6g rullat, samaan variin tarkoitetut liukupalat ja Malossin torsion controllerin.

paska.kasa kirjoitti:Munkin pitäs tossa tilata osia, toi 63cc,multivar ja parempi tuuletin kuhan saa rahaa tässä.
Onkos tosta tuulettimesta paljonkin hyötyä? Tuo vakio valkonen tuolla on ihan pa.
Mä nyt pistän noitten kanssa sit sen 95 suuttimen,pitäs olla ihan jees.

Kyllähän se pitää lämpöjä kurissa, minulla on kierrokset aika korkealla kun ajelen ja hyvin on kestänyt. On se sen muutaman euron arvoinen. ;)
Jos halua kestävän, hyvän ja varmasti luotettavan varin, osta joku muu kuin tuo virijavaran vari. Malossin varit on hyväksi todettu.

paska.kasa kirjoitti:Semmosta kans mietin että onko tommosia varin tuulettimia olemassa erinlaisia,vai mikä se on,mikä on siinä etuvarin päällä? mua on niin askarruttanu ku ei hankaa mihinkään,mut kuumenee niin perkuleesti.vetin siitä edessä olevasta aukosta 4sentin halkasian olevan kumiputken 90kulmassa siihen sivulle ja 5sentin pätkän eteenpäin skoban kyljessä et ottais ajoviimaa,mut ei se oikein auta...

Niihin ei taida olla mitään toisenlaista tuuletinta, olen vähän katsellut jos jostain löytyisi, mutta ei.
Ainoa mitä voi tehdä on juurikin ilmansaannin parentaminen (kunhan se on sellainen ettei variin mene vettä tai pikkulintuja), tai sitten silpoo varinkoppaa (ei kannata, eikä edes tarvitse).

8.9.2009 15:43

karkulainen kirjoitti:Sähköinen rajoitin ilmeisesti, katso tuleeko varista jotain johtoa. Tai oikeastaan, osta viri CDI, siinä on muutettu sytytysennakkoa ja rajoitin puuttuu. Kaksi kärpästä yhdellä kerralla.

Variaattorista tulee semmoinen musta johto. Jostakin olen lukenut, että pitäisi katkaista CDI-boksiin menevä vaaleanpunainen johto, mutta kun en millään haluaisi alkaa katkomaan johtoja niin missäköhän mahtaisi olla rajoittimen johdon toinen pää jotta voisin irrottaa sen liittimestä? Vai kannattaako antaa rajoittimen olla ja ostaa se viri CDI? Mielummin kyllä kuitenkin poistan rajoittimen kuin alan tilaamaan uutta CDI:tä.

8.9.2009 16:49

Irroita varinkoppa, sieltä pitäisi pystyä irroittamaan rajoittimenjohto.

10.9.2009 15:14

Mikähän näissä mättää, kun itelläni menee jo kolmas kaasuvaijeri, ja ajettu vajaa 3000km?
Niin ja saiskos näihin hommattua jostain pikakaasukahvan? Meneekö kiinni, vai eikö vain toimi?

11.9.2009 12:12

Mikä mahtaa solikassa olla vikana kun sähköllä yritän käynnistää niin siitä mötikästä mihin menee punainen ja musta johto, kiinni rungossa, kuuluu vaan "naps" joka kerta kun painan sähköstarttia. Akku on kyllä aivan täysi jne?? Ja minne tulee kiinni musta johto, ilmeisesti maajohto, kun tein moottorirempan niin nyt jäi nuo johdot vähän ihmetyttämään..

11.9.2009 19:45

Itelläni on joskus ollut sama ongelma, mutta se selvisi, kun oli variaattorin kopasta se bendix(?)-höskä päässyt lähtemään pois paikaltaan..

11.9.2009 23:35

Mutta silloinhan starttimoottori pyörisi.
Sinulla ei ole maadoitusjohto paikoillaan, se musta johto siis.

Kokeiltiin GPS:ällä nopeutta ja kiihtyvyyttä; kiihtyy 0-10 1,5 sek ja säädöt on vähän pielessä, 0-50km/h ~10sek ja huippuja on 67km/h. :P
Välit vain loppuu kesken. :(

12.9.2009 11:32

Voisiko joku siis PLIIS kertoa minulle minne tuo musta maadoitusjohto kuuluu? :) Vaikka kuvan kera jos jollain sattuu olemaan moposta katteet irti =) jos ei, niin koittakaa kuvailla missä sen paikka on ?

kiitos

12.9.2009 13:36

Intel kirjoitti:Voisiko joku siis PLIIS kertoa minulle minne tuo musta maadoitusjohto kuuluu? :) Vaikka kuvan kera jos jollain sattuu olemaan moposta katteet irti =) jos ei, niin koittakaa kuvailla missä sen paikka on ?

kiitos

Takaa katsottuna oikealla puolella on pakoputken luona se tuuletinkotelo, sen vasemmassa yläreunassa on kiinnike jossa myös sisälokari on kiinni, maajohto kuuluu mennä sen pultin läpi.

12.9.2009 17:59

Jees, kiitoksia. Nyt toimii sähköstartti ja maajohto on oikealla paikallaan mutta ei starttaa, kyllä lupaa mutta ei vaan lähde. On se tää solifer laatuvehje kun mullakin moottori rilahti 3600km jälkeen ;)

14.9.2009 23:01

Onhan se hyvä skootteri kun sitä huoltaa.ei mikään peli ilman huoltoja kauaa kestä.

Mä oon nyt ajanu 5400km eikä MITÄÄN vikoja ole ollut,aina on päässy määränpäähän. :D öljyt vaihtanu 1000km välein,pysyypähän hyvänä,ku ne nyt ei paljoa maksa.
Laiskahan se on vakiona,mut toivottavasti tuo 63cc,ja multivar tois sitä kiihtyvyyttä ja huippunopeutta ainakin noihin prkl ylämäkiin. Tasasella menee ihan iisisti nyt sen 50-60.

Niin tosiaan sanovat siellä virijavaralla et multivarin kanssa toimis hyvin tuo Keltanen jousi,mut en tiiä kannattaako,varmaan suoraan malossin valkonen.

15.9.2009 20:08

Miteskä, kun huollossa sanoivat laittaneensa 4,7g rullat ja valkoisen vp:n, mutta en huomaa mitään eroa entisee.. Ei kiihdy mitenkään järihyvin, ja hyytyilee ylämäkiin... Mistähän voisin helpoiten tarkistaa, että onko siellä oikeesti noi hilut sisällä?