Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.6.2010 20:34

kyllähän näitäkin aika moni ostaa, mulla ei ainakaan oo ollu mikään maanantai mopo kun on kestänyt niin hyvin..

2.6.2010 21:43

Juu hienoi on, vakionaki meni loivaa alamäkee 80 :lol:

3.6.2010 11:20

niin 80 km/h mittäriin juuri ja juuri jos vielä suoraa riitti alamäen jälkeen ja se oikea nopeus on alle 70km/h. Tasaisella mittari pyöäri 60-70 km/h mihin myös kesti aikaa ja oikea nopeus on jotain 50-60 km/h riippuen tuulesta

4.6.2010 15:51

Muuten mites tossa Voiko laittaa piperin sinne laatikon sisää?
Vai mitäs silikoonii siin putken ja laatikon reijän ympräil on et jos laittaa suoraa siihen laatikon tilalle.. ja et onks sillä letkul väliä sitten sen jälkee mikä lähtee siitä missä on se "sihti" kiinni??
Ja tarviiko mitää kaasarii sen jälkee säätää =o

6.6.2010 14:42

itse kokeilin laittaa piperin siihen ilmanputsarin letkun päähän mutta ilman saanti huononi huomattavasti jotan se on paras tapa laittaa se piperi suoraan kaasariin kiinni koska muuten siitä ei ole minkäänlaista hyötyä verrattuna vakio putsariin. Jos laitat sen piperin "laatikon" sisään niin ilman saanti tulee olemaan huonompi kuin pelkällä vakio putsarilla.

8.6.2010 16:17

Mistä uutta tai käytettyä jännitteensäädintä? Sitä metallista boksia etukatteen sisässä, valojen alla. Kävi siihenmalliin, että jotain sieltä hajosi ja jännitteensäädin kiinni valot palaa kokoajan ja sähköt toimii normaalisti (starttakin voi pyörittää), oli virtalukko päällä tai ei. Ainoa ero on, ettei virtalukko pois päältä kone kuitenkaan käynnisty. Johtosarja purettu täysin, eikä missään oikosulkuja tai hiertymiä ole ja ainoa piste jossa akulta tuleva punainen johto yhdistyy mustaan johtoon virtalukon ohi on jännitteensäädin.

8.6.2010 17:23

kossusukka kirjoitti:Mistä uutta tai käytettyä jännitteensäädintä?


Halvin, mutta Scatteriltakin saa.

8.6.2010 18:54

karkulainen kirjoitti:
kossusukka kirjoitti:Mistä uutta tai käytettyä jännitteensäädintä?


Halvin, mutta Scatteriltakin saa.

En kyllä tuonnäköistä boksia sieltä mistään löytänyt. Tälläistä minä tarkoitin.

9.6.2010 14:52

Terve.
Kertokaas mistä tämä johtuu...
Eli mopossa on:82cc pytty, isompi kansi, 24mm kaasari ja köykäsemmät rullat.
Noilla ajettu n.400km.
Nyt on mopo alkanut pätkimään kovalla kaasulla/kun vauhtii n.75kmh
Paukkuu putkesta. Ja tämän jälkeen pätkii jo pienemmässäkin nopeudessa.
Eli kylmänä pelaa vähän paremmin mutta lämpösenä pätkii helposti kun antaa enemmän kaasua.
Katoin venttiilin säädöt ja siellä oli imuventtiili koko aika auki.
Eli ei ollut ollenkaan välystä kun pyöritti nokan ihan mihin kohtaan vain...
Miten toi on omineen säätynyt n.400km ajolla?
Sääsin nyt ne huoltokirjan mukaan eli imu tiukka 10 ja pako löysä 15.
Oisko mahdollista että ventiili olis palan?
Osaksi epäilen sytytystä.
Vaihdon talven jälkeen uuden cdi poksin ja sen jälkeen mopo on pelan
minusta vähän huonommin ku ennen.
Ja tietääkö kukaa sen magneeton anturin säädöstä mitää?
Kuuluisko siinä olla minkä lainen väli siihen "koho" kohtaan?
Muutenkin mopo on alkanut tuntua tehottomalta.
Eli onko kellään tietoa mistä vika vois johtua?
Kaikki veikkaukset ovat tervetulleita.

9.6.2010 15:25

kokeile vanhaa cdi boksia jos ehjänä.
irrota venttiilin jouset ja tarkista niitten kunto.Oliko sulla sillon venttiilien säätämisen jälkeen kiristetty se mutteri kunnolla?en muuta keksi syyks et olis 400mk aikana ittekseen säätyny.

ja se kohon väli,eli pick up coil, mulla se on 1mm. se on todella hyvä.
juttua Virijavaran sivulla;

Mystiset käynnistys ongelmat....

Ei käynnisty sähköstarilla kylmänä...kuumana kyllä.



PULMA RATKAISTU...

Ensin tuli vaihdettua cdi boksi -> ei mitään vaikutusta. Seuraavaksi vaihdoin sytytyspuolan ja johdon sekä tulpanhattun +tulppan -> V***u ei sitte minkään laista vaikutusta. (kävi jo mielessä että pitäiskö viedä koko kosla ampumaradalle) No uusi päivä ja uudet ideat. Tuli sitten käytyä läpi koko johtosarja...uusittua tuli johdot, liittimet magneetolta cdille ja kaikki maadoitusjohdot 1,5 neliön johdolla sekä + johdot tuli uusittua...hävis ongelmat valojen kanssa..ei himmene tyhljäkäynnillä enää niin pahasti. Mutta käyynnistys ongelma jatkui ainavaan...Ainut mikä ei vielä ole uusittu on magneetto...no laitois senkin uusiksi..F**k ei tuu edes kipinää... Olin jo viemässä koslaa radalle...Kun idea lamppu yhtäkkiä syttyi.......PICKUP COIL KÄRKIVÄLI.....mitä välystä korjaamo-opas ehdottaa?..no eihän sielä mitään ollut. Välystä oli arviolta n. 3-4mm..jep jep muistui mieleeen jenkkiauto ajoilta että niissä oli suurinpiirtein samanverran kuin tulpissa kärkiväli...eli n. 0,7mm. Viilasin pickup coilin ruuvien reikiä niin että sain säädettyä välyksen silmämäärisesti n. 0,8-1mm. Holy F**K nyt ei tartte kun hipaista starttinappulaa niin kiinan-ihme kehrää. Halleluja. Case closed.

KÄRKIVÄLI LIIAN SUURI -> HEIKKO KIPINÄ

9.6.2010 15:37

Jep.
Tilasin nyt säädettävän cdi poksin ja tehokkaamman puolan.
Jos se auttais edes vähän.
Pitää varmaa yrittää säätää sitä magneeton anturia.
Sääsin viimeks sen 20...
Ja tuntui ainakin sillon käynistyvän tosi hyvin.
Kokeillaa nyt noil uusil osil vielä.
Mutta sitten jos ei auta niin kansi irti ainakin.
Mistä noita kannenventtiilejä saa?
Tossa on siis virijavaran 82cc sylinterisarja ja kansi missä on isommat venttiilit.

9.6.2010 16:26

Nakuttaako?
Parhaimmillaan saattaa palaa mäntä, pidä huoli ettei nakuta.

9.6.2010 20:21

karkulainen kirjoitti:Nakuttaako?
Parhaimmillaan saattaa palaa mäntä, pidä huoli ettei nakuta.


Ehkä pientä nakutusta havaittavissa.
Mutta ei mitää suurta.
Nii onko kellää tietoa mistä sais noita isompia venttiilejä?

10.6.2010 1:06

Onko ne venat palaneet vai miksi tarvitset uudet venat? Katso nykyisten kunto purkamalla koko kansi.

Jos aiot vain saada nykyisiä isommat venat, pitäisi koneistaa seetit jne.

10.6.2010 16:20

karkulainen kirjoitti:Onko ne venat palaneet vai miksi tarvitset uudet venat? Katso nykyisten kunto purkamalla koko kansi.

Jos aiot vain saada nykyisiä isommat venat, pitäisi koneistaa seetit jne.


En tarvi isompia ventiilejä.
Olisin voinut tilata valmiiks uudet ettei tarvi niitä vanhoja käydä työstää...
Niin olis säästän vähän aikaa.
Mitäs olette mieltä tosta:http://www.mc-scatter.com/nokkaakseli-naraku-kiinan-skootterit-p-28081.html
Jos ottaa kannen auki ni vois samal heittää ton nokan sinne.
Auttaisko toi paljon verrattuna alkuperäseen nokkaan?
Sitten puuttuis enää parempi variaattori.
Mutta kyllä se tolla orkkiksella lähtee jo ihan ok. :)