Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

8.8.2009 7:31

appo kirjoitti:Morjens, osaisko joku kertoa mistä johtuu kun purettiin skootterin kone ja kun kasattiin takasin niin ei enää käynnistynyt. Onko näissä mitään ajoituskohtaa yms missä kohassa nokka tms pitää olla kun ei ole nokassa mitään merkkejä yms...Ei pitäs olla jäänyt mitään uupumaankaan....?


Kaikki laitettu takaisin? Jos vaikka variaattorinkoppa on auki niin ei lähde käyntiin.. Kannattaa katsella vähän pöydiltä ja kaikkialta, jos olisi jokin pikkuosa jäänyt välistä, mitään muuta ideaa ei oikein keksisi..

8.8.2009 10:23

Kyl se lähtee ilman koppaakin, kun ihan ennen purkamista kokeiltiin sieltä johtuko rilinä bendixistä mutta eihä se ollu, ainut mikä ei ole nyt kiinni kun pakoputki, mutta ei anna edes merkkejä käynnistymiseen ;s kipinää saa se on testattu. Näissäkö ei ole sit tosissaa mitään väliä tuon nokan suhteen miten päin sen työntää takasin? jos näin niin ihme vekottimia kylläkin eikä silti lähde käyntiin :eek:

8.8.2009 17:51

No onko ajotus oikein? Siis yläkuolonkohtaan mäntä ja venttiilit oikeissa asennoissa?

Mikä kaasutin tähän vehkeeseen menee, dellorton oma imukaula ei mene kun on alipainehana :S

8.8.2009 18:59

Harge kirjoitti:No onko ajotus oikein? Siis yläkuolonkohtaan mäntä ja venttiilit oikeissa asennoissa?


Mäntä kylläkin yläkuolokohdassa mutta venttiileistä ei tietoa, ei edes avattu?

8.8.2009 19:43

Siis kun aattelin nytten tilata mun Solifer xtr50 exporttiin nuo rullat: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 66+9823.I0

Ja ton liilan VP: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... .V0&theme=

niin käykö nuo ihan tavalliseen variaattoriin? siis ihan siihen normaaliin

8.8.2009 22:31

Muistaakseni tuo 16x13 on oikea koko. Niin tietääkö kukaan niistä kaasuttimista jotka kävisivät solikkaan?

9.8.2009 16:55

Aattelin viel tilata uuden ilmansuodattimen, eli minkä tilaan sitten? että mikä kävis tohon kaasuttajaa..

9.8.2009 17:34

piperi ja powerfilter menee, mutta siihen väliin olisi hyvä hommata joku letkun palanen.. muuten tulee vähän ahdasta

10.8.2009 13:42

Harge kirjoitti:piperi ja powerfilter menee, mutta siihen väliin olisi hyvä hommata joku letkun palanen.. muuten tulee vähän ahdasta


En itse suosittele powerfiltteriä, koska siitä menee kaikki läpi.. Pipercross menee hyvin kiinni, eikä itselläni ainakaan ole tilasta kiinni.

10.8.2009 14:59

<|TuX|> kirjoitti:
Harge kirjoitti:piperi ja powerfilter menee, mutta siihen väliin olisi hyvä hommata joku letkun palanen.. muuten tulee vähän ahdasta


En itse suosittele powerfiltteriä, koska siitä menee kaikki läpi.. Pipercross menee hyvin kiinni, eikä itselläni ainakaan ole tilasta kiinni.

Ok, ostitko isomman suuttimen kun mulle sanottii et jos ostan uuden ilmansuodattimen niin pitäis ostaa isompi suutinkii ettei kone leivo kiinni

10.8.2009 18:10

morgoo kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:
Harge kirjoitti:piperi ja powerfilter menee, mutta siihen väliin olisi hyvä hommata joku letkun palanen.. muuten tulee vähän ahdasta


En itse suosittele powerfiltteriä, koska siitä menee kaikki läpi.. Pipercross menee hyvin kiinni, eikä itselläni ainakaan ole tilasta kiinni.

Ok, ostitko isomman suuttimen kun mulle sanottii et jos ostan uuden ilmansuodattimen niin pitäis ostaa isompi suutinkii ettei kone leivo kiinni

Pitää ostaa isompi muuten voi käyvä kehnosti ;)

10.8.2009 20:33

Matas kirjoitti:
morgoo kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:
Harge kirjoitti:piperi ja powerfilter menee, mutta siihen väliin olisi hyvä hommata joku letkun palanen.. muuten tulee vähän ahdasta


En itse suosittele powerfiltteriä, koska siitä menee kaikki läpi.. Pipercross menee hyvin kiinni, eikä itselläni ainakaan ole tilasta kiinni.

Ok, ostitko isomman suuttimen kun mulle sanottii et jos ostan uuden ilmansuodattimen niin pitäis ostaa isompi suutinkii ettei kone leivo kiinni

Pitää ostaa isompi muuten voi käyvä kehnosti ;)

Ok, tiietääkö kukaan että minkäkokonen suutin tossa on vakiona ja minkä kokosen ostaisin sitte..?

10.8.2009 21:37

mikä on ku ei lähe käyntiin uus akku ja tulppa vaihettu mutta ei anna millään tavalla kipinää?

10.8.2009 22:40

CH33B0 kirjoitti:mikä on ku ei lähe käyntiin uus akku ja tulppa vaihettu mutta ei anna millään tavalla kipinää?


Kaikki johot sun muut kunnolla kiinni? Sytytys puolan johto kunnolla kiinni? jos ei se sit kipinää anna,vika on sytytyspuolassa tai CDI-boksissa.


<Mites onko kukaan ostanu tuolta ViriJaVarasta tuota 63cc sylinteri sarjaa? ei ois hääppänen hinta.pistin mailia niille,näyttää olevan tilapäisesti loppu.Kyllä se varmaan ihan vakio kannella menee,ja heittämällä paikoilleen?ja toi vakio kaasari varmaan riittää?

ja huomasin et teil on tuota ilmanputsari keskustelua ollu.Unohtakaa poweri,Pipercross on hyvä valinta,itte ostin tuolta Dirtti.com;sta tollasen Pitpro putsarin,samanlainen vaahtomuovi putsari,ja on todella hyvä.Kannattaa kokeilla.eikä maksa kun sen 14,00e.

10.8.2009 22:44

niin mitäs suutin kokoa ootte käyttäny esim,ton pipercrossin kanssa? ku eiks se vakio ole 85? huomasin et siinä ei lue kokoa ku katoin.oisko sit joku 95 mitään? mä en näistä ole oikein jyvällä. varmaan samaa luokkaa sopii tän pitpro suodattimen kanssa kun pipercrossin...