Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

30.9.2009 19:49

Karkulainen viititkö laittaa mulle YV:nä jonkun listan että mitä sulla on tossa sun skobassas kiinni kun mä en sitte tiedä että mitä ostaa ja mistä ostaa että sais kulkemaan vähä paremmin

30.9.2009 19:59

morgoo kirjoitti:Karkulainen viititkö laittaa mulle YV:nä jonkun listan että mitä sulla on tossa sun skobassas kiinni kun mä en sitte tiedä että mitä ostaa ja mistä ostaa että sais kulkemaan vähä paremmin

Laita tänne vaan, niin saa muutkin tietää ;)

30.9.2009 21:12

tainojuu, tähän vaan. Oon katellu tota malossin multivaria mut en sitte tiiä että mitä siinä tulee ees mukana, sitte aattelin pipercrossia myös, mut pitäskö mun ostaa sit joku #95 suutin vai kannattaako niita suuttimia tilata sitte kunnon kasa kerralla?

30.9.2009 21:25

morgoo kirjoitti:tainojuu, tähän vaan. Oon katellu tota malossin multivaria mut en sitte tiiä että mitä siinä tulee ees mukana, sitte aattelin pipercrossia myös, mut pitäskö mun ostaa sit joku #95 suutin vai kannattaako niita suuttimia tilata sitte kunnon kasa kerralla?

Eihän ne suuttimet niin kauheasti maksa.. VirijaVaralla saa ainakin yksittäin.
Kertokaapas, kummassa on parempi hinta/hyötysuhde:
63cc pytty, ilman kantta 49€
72cc täydellinen sarja. 139€

30.9.2009 22:53

minkälaiset kuristukset/rajottimet on 04/05 (en muista kumpi) XTR50 solikassa? onko kaasarissa jotain? auttaako mitään jos teen itse suoran pakoputken vähän isommasta putkesta?

30.9.2009 23:59

<|TuX|> kirjoitti:
morgoo kirjoitti:Karkulainen viititkö laittaa mulle YV:nä jonkun listan että mitä sulla on tossa sun skobassas kiinni kun mä en sitte tiedä että mitä ostaa ja mistä ostaa että sais kulkemaan vähä paremmin

Laita tänne vaan, niin saa muutkin tietää ;)

Malossin Multivar (rullat vaihtelee 4,7g-8g mielialan mukaan :D ), valkoinen erikoisvahvistettu VP (tulee multivarin mukana), PD19J kaasari, viri CDI, virinokka-akseli, imukaulaa siivottu, 50% parempi puhallin, Narakun +1000RPM kytkinjouset, eipä oikeastaan muuta erikoista (muuta on sitten vielä Malossin vakiokytkinkello, uusi takavari + kytkin ja joitain muita random osia).

Jos jotain ostatte, ostakaa ensiksi multivar, sitten CDI, nokka, kaasari jne.
Multivar auttoi valtavasti kiihtyvyyteen ja vääntöihin, samaten nokan ja CDI:n vaihto. Nokan ja CDI:n vaihdon jälkeen mopo pitää huiput koko ajan eikä vain kerää niitä hiljalleen. Tehoa alkaa tulla siinä 4000km jälkeen.
Talvella tilaan varmaan sen saksalaisen pytty- ja kansisarjan. :D

<|TuX|> kirjoitti:Kertokaapas, kummassa on parempi hinta/hyötysuhde:
63cc pytty, ilman kantta 49€
72cc täydellinen sarja. 139€

72cc sarjassa; siinä tulee mukana kansi jossa on hyvä palotila, isompi iskutilavuudeltaan (huomaa tehoeron) jne.

Mutta samanlainen ja laadukkaampi sarja maksaa saksassa posteineen alle 90e, siinä sarjassa on jäykemmät venttiilinjouset ja isommat kanavat + se optimi palotila. Ja on ihan ForExtreme sarja, ei kiinaisessa nyrkkipajassa tehty.
BTW, 47mm = 72cc. ;)

1.10.2009 14:44

karkulainen kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:Kertokaapas, kummassa on parempi hinta/hyötysuhde:
63cc pytty, ilman kantta 49€
72cc täydellinen sarja. 139€

72cc sarjassa; siinä tulee mukana kansi jossa on hyvä palotila, isompi iskutilavuudeltaan (huomaa tehoeron) jne.

Mutta samanlainen ja laadukkaampi sarja maksaa saksassa posteineen alle 90e, siinä sarjassa on jäykemmät venttiilinjouset ja isommat kanavat + se optimi palotila. Ja on ihan ForExtreme sarja, ei kiinaisessa nyrkkipajassa tehty.
BTW, 47mm = 72cc. ;)


Nonnih, tuolta varmaan tilataan ensi kuussa :D
Mites muuten, kun itse en omista tuota rakotulkkia, niin onko mitään muita keinoja selvittää venttiilien välykset? Eihän ne rakotulkit niin kauheasti maksa, mutta jos selviää ilmankin, niin vinkkejä vaan ;)

EDIT: mites muuten, kun ei tuo saksan kieli ole niin hallussa, niin onko tämä multivar, ja käykö solikkaan? Ainakin lukee, että nelareille, mutta parempi katsoa, kuin katua. Niin ja tuohon kun saa valita, että mitkä rullat ottaa mukaan, niin suosituksia?

1.10.2009 18:42

<|TuX|> kirjoitti:Nonnih, tuolta varmaan tilataan ensi kuussa :D
Mites muuten, kun itse en omista tuota rakotulkkia, niin onko mitään muita keinoja selvittää venttiilien välykset? Eihän ne rakotulkit niin kauheasti maksa, mutta jos selviää ilmankin, niin vinkkejä vaan ;)

Helppoa, osta se rakotulkki. Muulla et saa mitään luotettavaa/tarkkaa tietoa, oman toisen rakotulkkini ostin jostain säästötalosta ja maksoi ~1,5e.

<|TuX|> kirjoitti:EDIT: mites muuten, kun ei tuo saksan kieli ole niin hallussa, niin onko tämä multivar, ja käykö solikkaan? Ainakin lukee, että nelareille, mutta parempi katsoa, kuin katua. Niin ja tuohon kun saa valita, että mitkä rullat ottaa mukaan, niin suosituksia?

Ei itseasiassa Multivar, Malossin vari on multivar, muut varin kulkee omilla nimillään. Nus nus. :D

Mutta kyllä, tuo on eräänlainen "multivar" ja tuon kanssa minulla kävisi parhaiten 5,5g rullat, niillä kiihtyy hyvin ja kulkee riittävästi. Yksilöitähän nämä ovat, mutta ei sinulle parhaat rullat voi paljoa heittää.

Klick. ;)

1.10.2009 20:10

Mitens muuten toi malossin multivarissa tuleva jousi, niin onko se juuri se kytkinjousi? ja mihin se jousi ylipäätään tulee sinne variaattoriin?

1.10.2009 20:15

morgoo kirjoitti:Mitens muuten toi malossin multivarissa tuleva jousi, niin onko se juuri se kytkinjousi? ja mihin se jousi ylipäätään tulee sinne variaattoriin?

Se on vastapainejousi, se on kytkimen alla puristuksissa "lautasia" vasten. Se vastustaa/hidastaa hihnalautasen liikkumista liian nopeasti auki (lisää kiihyvyyttä ja vääntöjä + lähtee pienemmällä "vaihteella") ja palauttaa hihnalautasen kiinni.

1.10.2009 20:28

Missä menee Solifer XTR50 Skootterissa alipaineletku. Mistä mihin?

1.10.2009 20:35

Mikä on solikassa, kun sittenkun sillä ajaa muutamankilometrin ja sitten kesken ajomatkan yhtääkkiä loppuu puhti ja sammahtaa ja sen jälkee se ei lähe millään käyntii melkein??

1.10.2009 21:02

Zerlo kirjoitti:Missä menee Solifer XTR50 Skootterissa alipaineletku. Mistä mihin?

Alipaineletku menee imukaulalta bensahanaan, se aukaisee hanan.

Zerlo kirjoitti:Mikä on solikassa, kun sittenkun sillä ajaa muutamankilometrin ja sitten kesken ajomatkan yhtääkkiä loppuu puhti ja sammahtaa ja sen jälkee se ei lähe millään käyntii melkein??

Villi veikkaus; ryyppy häviää kuvioista ja meno hiljenee. Irroita ryypyn johdot ja kokeilee ajaa joku lenkki.

Voi olla että joutuu vaihtamaan suutinta, milloin tämä alkoi? Miten se sitten ilmenee, hyytyy hiljakseen vai pätkäisee yh'äkkiä kesken ajon?

1.10.2009 21:23

Nyt meni oma solikka paskaks.. Oli suuria unelmia, ja ostolistoja talveksi, mutta kun ei niin ei. :paha:
En tiedä, että mitä sille kävi, mutta selostanpa tilannetta hieman:

Noh, ajelin kavereiden kanssa tuossa kahdeksan aikaan illalla, ajeltiin pikkukatuja ja vähän kaikkialla. Noh siinä sitten kaverit kävi hyppäämässä yhdestä "kelan rampista"(sellanen mukava monttu, mistä mopot lentää korkeelle ja kovaa) Noh, minähän hyppään kanssa ja kun tulin alas, niin räksähti jotain tuolla koneessa. Jatkoin matkaa ja kiinnitin huomiota siihen, kun ohjaus ei oikein toimi, se on jotenki jäykkä.. Noh, ensin luulin, että runko olisi vääntynyt, mutta siinä parkkipaikalla huomattin kaverin kanssa, että vika olikin keulassa. Ajelin kotiin (haperoiden) ja aloin sitten pimeässä purkamaan tuota paskaa. Tälläinen vika sieltä sitten löytyi, että nuo t-palassa(?) olevat laakerit on lähtenyt paikaltaan.. Kattelin jonkin aikaa, niin tajusin että hitto, tuo keulahan on vinossa, siis se on ohjaustangon ja etupumppujen välissä olevien laakereiden kohdalta vinossa.. Laakereissa ei tuntunut olevan mitään vikaa, mutta piru vie, jos tuo koko keula pitää vaihtaa.. :(
Ei sitä vikaa meinaa paljaalla silmällä huomata, mutta tarpeeksi kun katselee, niin huomaa, että vino se on. Siis keula on vääntynyt "ylöspäin", toisin sanoen eturengas on nyt puoli milliä liian edessä :D

Ei viittis uutta keulaa hommata, tai viedä huoltoon, mutta jotain tolle pitäis tehä..

1.10.2009 22:06

Tux, meet johonkin missä on prässi ja sillä suoristat. Kyllä ne Paiolitkin meinaan taivutti suoraksi.