Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

22.3.2010 21:26

jaaha kirjoitti:
Casanova69^^ kirjoitti:
jaaha kirjoitti:Tuli tossa mieleen, kun vaihdoin sen sylinterin, niin toinen männäntapin sokka oli orkkis pytystä eli käytetty ja toinen uusi. Jouduin myös sitä uutta puristamaan hiukan kasaan jotta se meni. Onko näistä jotain haittaa ??

Sokka irtoaa koneen lämmetessä ja se siitä männästä. Osta uus sokka toisellekki puolelle ja laita kiinni taidolla älä voimalla!


Se ei haitta että puristin toista sokkaa vähän löysemmäksi? Ja olen koneella jo ajanut jokusen verran eikä ole vielä mitään tapahtunut. Joudun nyt ottamaan kannen pois, jolloin pitää se kannen tiiviste vaihtaa? Pitääko muita tiivisteitä vaihtaa? Olen ajanut mopolla alle 10km

Itse olen monta kertaa koneen koonnut samoilla männäntapinsokilla. Se ei haittaa mitään, jos ne on ehjät ja asennettu kunnolla uriinsa.

Kannentiivistettä ei tarvitte vaihtaa, mutta pytyn alapään tiiviste tahtoo monesti repee irrottaessa ja ihan hyvä se ois vaihtaa aina, kun pytyn irrottaa...

22.3.2010 22:41

Sokat menivät uriinsa ja olivat kunnossa. Olisi nyt vain kiva tietää että onko ne pakko vaihtaa vai jännitänko että pitääkö mäntä vaihtaa ja pytty hoonata. Hetkihän siinä menee kun kaivaa männän esiin.

22.3.2010 23:49

jaaha kirjoitti:Sokat menivät uriinsa ja olivat kunnossa. Olisi nyt vain kiva tietää että onko ne pakko vaihtaa vai jännitänko että pitääkö mäntä vaihtaa ja pytty hoonata. Hetkihän siinä menee kun kaivaa männän esiin.

Ite sinä sen päätät, mutta itse en alkaisi availemaan konetta, jos tiedät että olet ne huolella asentanut. Eihän ne mitäää kertakäyttöisiä ole. Itse olen monestikkin hukannut männäntapin sokan ja ottanut aina vaan vanhasta männästä, koskaan ei ole ongelmia tullut...

23.3.2010 8:21

Scaleo1 kirjoitti:Ite sinä sen päätät, mutta itse en alkaisi availemaan konetta, jos tiedät että olet ne huolella asentanut. Eihän ne mitäää kertakäyttöisiä ole. Itse olen monestikkin hukannut männäntapin sokan ja ottanut aina vaan vanhasta männästä, koskaan ei ole ongelmia tullut...


Ensimmäistä kertaa vaihdoin pyttyä ja mahdollisimman huolella koitin tehdä. Mutta pitää tässä miettiä jos vaikka ei ole tekemistä joku päivä.

23.3.2010 23:56

no jos kerran jouduit puristamaan sokkaa niin eihän se siellä voi olla kunnolla, näyttää ehkä mutta ei varmasti ole. Päätös on tosiaan sun.

24.3.2010 12:54

Slaikkaan sähkökaaviota jossain? Tarvis vähän saada sähköjä katottua kuntoon, sähköstarttikin vaan naksuttaa relettä, mut ei pyöritä :paha:

24.3.2010 19:31

JOP-1 kirjoitti:Slaikkaan sähkökaaviota jossain? Tarvis vähän saada sähköjä katottua kuntoon, sähköstarttikin vaan naksuttaa relettä, mut ei pyöritä :paha:

katos onko startin johot ees kiinni, sillon yleensä naksuttaa

2.4.2010 19:06

Kertokaas mulle missä vika, kun kone on kylmä, kiihtyy hienosti.

Mutta heti kun kone saa lämpöä, kiihtyvyys huononee huomattavasti. Jaloilla kun pitää skootteria paikallaan, ja laittaa kaasun pohjaan, ei kierrokset nouse ollenkaan...

Joten kertokaas, olisko liian pieni/iso suutin? Vai mikä on.

2.4.2010 20:54

MiskaMO kirjoitti:Kertokaas mulle missä vika, kun kone on kylmä, kiihtyy hienosti.

Mutta heti kun kone saa lämpöä, kiihtyvyys huononee huomattavasti. Jaloilla kun pitää skootteria paikallaan, ja laittaa kaasun pohjaan, ei kierrokset nouse ollenkaan...

Joten kertokaas, olisko liian pieni/iso suutin? Vai mikä on.

Luulisin että on väljä kone.

2.4.2010 21:11

vai olisko vp-jousi liian löysä? ku sormilla painuu kasaan :D

2.4.2010 23:10

MiskaMO kirjoitti:vai olisko vp-jousi liian löysä? ku sormilla painuu kasaan :D

No kyllä se varmaan sitte siinä on se vika.

3.4.2010 9:37

Joo vaihdan sen varmaan Malossin valkoseen... Mitä oot mieltä?

3.4.2010 9:43

Mikä putki sulla, vakio?

3.4.2010 13:03

kuriton vakioputki

3.4.2010 13:05

Valkonen on sit ihan hyvä.