Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Mistä ostit?

11.8.2008 12:15

qawsedrf kirjoitti:Ostin ton uuden cdi boksin ja nyt kulkee :D kaasu vaijeri meni poikki ja oon ajanu vast 2000 :|


Piti varta vasten rekisteröityä tälle foorumille kun itsellä on tuollainen 2-tahti Jonway myös. Mistä ostit tun boksin ja paljonko jäi hintaa? Entä mitä Jonway vaihdon jälkeen nyt kulkee?

Mc-Scatterin näinkin ostopaikaksi tuosta rolliernon viestistä, mutta Spare Wheelsin sivuilta en boksia yhtäkkiä ainakaan löytänyt. Otan kiitollisena vihjeitä vastaan mistä boksin saisi uutena/käytettynä edullisesti.

11.8.2008 20:55

Jukk@ kirjoitti:
qawsedrf kirjoitti:Ostin ton uuden cdi boksin ja nyt kulkee :D kaasu vaijeri meni poikki ja oon ajanu vast 2000 :|


Piti varta vasten rekisteröityä tälle foorumille kun itsellä on tuollainen 2-tahti Jonway myös. Mistä ostit tun boksin ja paljonko jäi hintaa? Entä mitä Jonway vaihdon jälkeen nyt kulkee?

Mc-Scatterin näinkin ostopaikaksi tuosta rolliernon viestistä, mutta Spare Wheelsin sivuilta en boksia yhtäkkiä ainakaan löytänyt. Otan kiitollisena vihjeitä vastaan mistä boksin saisi uutena/käytettynä edullisesti.

Spare Wheelistä kyllä löytyy noita bokseja, heillä nääs on CPI:n huolto. Hintaa oli 25€. Pistä sähköpostia sinne tai soittele.

Boksin vaihdon jälkeen kulkee 70-85, riippuu ihan keleistä...

11.8.2008 23:21

Sattuuko kukaan tietämään mikä tehohuilu tohon sopis suoraan vai pitääkö ite soveltaa jstain. Mulle nääs on tulossa tommonen ja aattelin et jotai pikku virii vois duunata ehkä.... :)

12.8.2008 8:21

FatCat kirjoitti:Sattuuko kukaan tietämään mikä tehohuilu tohon sopis suoraan vai pitääkö ite soveltaa jstain. Mulle nääs on tulossa tommonen ja aattelin et jotai pikku virii vois duunata ehkä.... :)

Kaikki vaaka Minarellin putket käy, itsellä alunperin Aeroxiin tarkoitettu putki. Sopii paremmin kuin alkuperäinen.

12.8.2008 10:52

Ok kiitos rollierno :)

Hyvä tietää

12.8.2008 18:59

rollierno kirjoitti:
Jukk@ kirjoitti:
qawsedrf kirjoitti:Ostin ton uuden cdi boksin ja nyt kulkee :D kaasu vaijeri meni poikki ja oon ajanu vast 2000 :|


Piti varta vasten rekisteröityä tälle foorumille kun itsellä on tuollainen 2-tahti Jonway myös. Mistä ostit tun boksin ja paljonko jäi hintaa? Entä mitä Jonway vaihdon jälkeen nyt kulkee?

Mc-Scatterin näinkin ostopaikaksi tuosta rolliernon viestistä, mutta Spare Wheelsin sivuilta en boksia yhtäkkiä ainakaan löytänyt. Otan kiitollisena vihjeitä vastaan mistä boksin saisi uutena/käytettynä edullisesti.

Spare Wheelistä kyllä löytyy noita bokseja, heillä nääs on CPI:n huolto. Hintaa oli 25€. Pistä sähköpostia sinne tai soittele.

Boksin vaihdon jälkeen kulkee 70-85, riippuu ihan keleistä...


Kiitokset tästä!

15.8.2008 22:30

Nyt on Jonwayssa uusi sylinteri. Ostin tommosen Airsalin 70cc T6- mallin. Tuohan ei viimeistelyltään ole mikään laatutuote mutta se ei mua haittaa. Tavoitteena oli ettiä virityskelpoinen sylkkä aihio ja viilailla itse homma loppuun...

Airsalin pakoaukon viilailin tähän malliin:
http://www.stuntbase.com/slikice/portmaps/Polini-EVO-47.6mm-Minarelli-AC.jpg
Loput kanavat kiillottelin ihan vaan hifistely mielessä.

Putkeksi laitoin vanhan Yasuni c16 röörin ja kaasarina toimii 26mm Dellorto.

Reilua satasta mennään mutta ei se mulle riitä, putki pitää vaihtaa ja huuhtelujen virtausta täytyy parantaa.

Pitää suunnitella tuota putkipuolta jos vaikka sais tehoalueen ylemmäs, nyt maksimivääntö on noin 11000rpm kohdalla.

15.8.2008 23:19

Joo vittu mikä paska toi oma. Sain sata kilsaa mittariin ja yhtäkkiä hyyty vauhdista ja sammu. starttas hyvin mut sammu n. 5sekunnin jälkeen monta kertaa peräkkäin, noh kaveri työns jalalla himaan :paha: onko muille sattunu samaa, ja ohjeen mukaaan ajettu max 30km/h. nyt toimii taas ihan normaalisti. tosi luotettava :x


rollierno mistä ostit ton pytyn

16.8.2008 13:51

FatCat kirjoitti:Joo vittu mikä paska toi oma. Sain sata kilsaa mittariin ja yhtäkkiä hyyty vauhdista ja sammu. starttas hyvin mut sammu n. 5sekunnin jälkeen monta kertaa peräkkäin, noh kaveri työns jalalla himaan :paha: onko muille sattunu samaa, ja ohjeen mukaaan ajettu max 30km/h. nyt toimii taas ihan normaalisti. tosi luotettava :x


rollierno mistä ostit ton pytyn

Samaa teki mulla eli leikkas kiinni useamman kerran. Tuo ilmeni vajaalla kaasulla ajettaessa. Nostin neulaa parilla pykälällä niin leikkominen loppu. Täydellä kaasulla kyllä kesti päästellä vaikka kuinka eikä ollut moksiskaan.

Tuon sylinterin tilasin Scooter centeristä.

16.8.2008 15:00

Täytyy itekki nostaa sitä neulaa. Ostin just uuden pyörän siks ettei heti tarviis ropeltaa vaa ajaa vaa. Noh halvalla ei saa hyvää :lol:

scooter center

18.8.2008 19:20

onko sull toi kymcoon tarkotettu sylinteri?

18.8.2008 22:56

Mikä variaattori käy ja mistä tohon jonwayhin. Tarkotus ois saada lähtee paremmin ja ettei huiput tippuis, nyt menee mittariin 53. Onko näissä muuten prikkaa tai muuta kureja putkessa tai muualla. cdi poksi visii on ihan ei rajoitettu 8) Muutenkin hyvii virivinkkei voi antaa :) ja mist niit saa

edit: tarviiko variaattorin holkkii muuttaa jos siellä semmonen on :idea:

edit2: sopiiko tollanen suoraa http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=15950

19.8.2008 23:36

qawsedrf kirjoitti:onko sull toi kymcoon tarkotettu sylinteri?

Ihan vaakasylinteri Minarellin pytty 10mm tapilla käy...

19.8.2008 23:44

FatCat kirjoitti:Mikä variaattori käy ja mistä tohon jonwayhin. Tarkotus ois saada lähtee paremmin ja ettei huiput tippuis, nyt menee mittariin 53. Onko näissä muuten prikkaa tai muuta kureja putkessa tai muualla. cdi poksi visii on ihan ei rajoitettu 8) Muutenkin hyvii virivinkkei voi antaa :) ja mist niit saa

edit: tarviiko variaattorin holkkii muuttaa jos siellä semmonen on :idea:

edit2: sopiiko tollanen suoraa http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=15950

Muita kuristuksia sulla ei ole kuin cdi-boxi. Vaihda se ja mieti vasta sitten virivareja, huomaat sitten mistä on kyse... :eek:

20.8.2008 0:29

rollierno kirjoitti:
FatCat kirjoitti:Mikä variaattori käy ja mistä tohon jonwayhin. Tarkotus ois saada lähtee paremmin ja ettei huiput tippuis, nyt menee mittariin 53. Onko näissä muuten prikkaa tai muuta kureja putkessa tai muualla. cdi poksi visii on ihan ei rajoitettu 8) Muutenkin hyvii virivinkkei voi antaa :) ja mist niit saa

edit: tarviiko variaattorin holkkii muuttaa jos siellä semmonen on :idea:

edit2: sopiiko tollanen suoraa http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=15950

Muita kuristuksia sulla ei ole kuin cdi-boxi. Vaihda se ja mieti vasta sitten virivareja, huomaat sitten mistä on kyse... :eek:



Joo tänks, täytyy hommata se boksi eka ja kattoo sit lisää :P