Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Benelli 49X / Pepe 50

3.7.2011 10:19

Onko kellään tosiaan tietoa benellin jarruista, kengät ja palat pitäs hommata.

Re: Benelli 49X / Pepe 50

4.7.2011 21:10

wilmo kirjoitti:
wilmo kirjoitti:
wilmo kirjoitti:Uusi 49X -omistaja ilmoittautuu! Yhteiselo ei todellakaan alkanut mallikkaasti.. prkl! Uusi pyörä alla, mittarissa 5,5km ja jätti penteles tienposkeen. Hyytyi vaan suoralla ja kun vedin sivuun, niin pysyi käynnissä. Uudestaan liikkeelle, vauhti noin 35km/h ja ajattelin antaa kaasua, niin hyytyi kokonaan, eikä enää lähtenyt käyntiin, vaikka kuinka pyöritti starttia. Ja kyllä, tankki oli täynnä :D

Muilla vastaavia kokemuksia?


Itse itselleni vastaten.. Öljypumppu oli kuulemma "kuiva", joten olisko sitten leiponut kiinni?! Noh anyways, huomenna uutta pakasta vedettyä mopedia alle. Toivotaan että kestää tällä kertaa edes kotiin asti.


Ja lievä epäonni jatkuu.. Ajovalot ja rekisterikilven valo ei toimi uudessa mopossa. Alkaa rauhallistakin miestä ketuttamaan. Takuuasioitahan nuo on, mutta silti... :paha:


Ja taas vikapäivitystä! Mopolla ajettu 151km ja variaattorista jotain rikki. Alan jo osoittaa syyttävää sormea myyjäliikkeen suuntaan, sillä ei näin huonoa säkää voi olla!? Oma veikkaus on, että luovutushuolto on jäänyt omissa mopoissani tekemättä, tai sitten tehty "vasurilla". Olen nyt kahdelta taholta kuullut ko. varsinais-suomalaisen liikkeen tekemisistä huonoa sanaa. Harmi, että kuulin tästä vasta mopon hankinnan jälkeen.

Saan huomenna tietoa, mikä variaatorista meni rikki. Että sellaista... :paha:

Re: Benelli 49X / Pepe 50

5.7.2011 15:19

Ei voi sanoa muuta kun että paskan möivät.

Re: Benelli 49X / Pepe 50

9.7.2011 15:56

UUDET MOPOT ON SISÄÄNAJOSSA........ aja sihen malliin... :D itellä 1700km mittarissa ja pelittää kuin kello. Tänään lähti alkukäyrän pilli vit***** ja pitäis vielä tukkia se ylimääränen pakokaasuletku. Nyt vireinä siis ilmanputsarin kuri poissa, variaattorin prikka ja alkukäyrän kuri. Änkän kuriin en koskenut. Kulkee päälle 60 :D ja se riittää minulle "toistaiseksi"

Re: Benelli 49X / Pepe 50

9.7.2011 23:45

Ja vielä illan pielessä kaverin kellarissa hiottiin alkukäyrän rööri isommaksi. Kun se oli samankokoinen kuin pilli. Nyt kiihtyy todella hyvin ja vauhtia kertyy 65. Vieläkin saa isommaksi, mutta eiköhän tuo riitä minulle ;)

Re: Benelli 49X / Pepe 50

11.7.2011 7:31

pitpro sm kirjoitti:UUDET MOPOT ON SISÄÄNAJOSSA........ aja sihen malliin... :D itellä 1700km mittarissa ja pelittää kuin kello. Tänään lähti alkukäyrän pilli vit***** ja pitäis vielä tukkia se ylimääränen pakokaasuletku. Nyt vireinä siis ilmanputsarin kuri poissa, variaattorin prikka ja alkukäyrän kuri. Änkän kuriin en koskenut. Kulkee päälle 60 :D ja se riittää minulle "toistaiseksi"


SISÄÄNAJOSSA... IHANKO TOTTA??! Variaattorista puuttui huollon mukaan tehtaan jäljiltä joku holkki ainakin. Tämä aiheutti sen, että varin "starttirengas" tms. oli päässyt heilumaan ja siten rikkoontunut. Varin koppa kun oli aukaistu, niin sisältä tuli metallipurua. Ei tohon paljoa sisäänajot vaikuta, jos osia puuttuu.

Valot kun saadaan toimimaan vielä, niin hyvä tulee! Kannattaako muuten pelkkä prikan poisto tehdä? Ts. pitääkö silloin laitteeseen tehdä muita muutoksia/virejä? Ajatuksena olisi, että kikkare menisi sen 60-65km/h.

Re: Benelli 49X / Pepe 50

11.7.2011 16:53

Jos prikan otat pois, niin ei tarvii muita osia ruveta vaihtelemaan.

Re: Benelli 49X / Pepe 50

11.7.2011 17:33

No sitten se on paskempi juttu. Mutta, alkukäyrän kurin sahaat pois ja poraat reikää isommaks tai viilaat. Sitten poistat ilmanputsarista sen ylimääräsen kumitupin ja variaattorista etupeltien välistä sormuksen näkönen rinkula pois. HUOM tarvit pulttipyssyn sen avaamiseen ja sulkemiseen, muuten saat taas varin hajalle. :lol: sitten kaasariin kokoo 70 suutin, laitat neulan prikan keskimmäisimpään lohkoon, ja sitten vielä kaasarin hienosäädöt silleen että ottaa tyhjäkierroksilla ryyppypäällä sen 3-3,5 tuhat kierrosta, ehkä vähän vähemmänkin. Mutta mulla noin. Sit kulkee 65. ;)

Re: Benelli 49X / Pepe 50

11.7.2011 19:35

P U C H kirjoitti:Jos prikan otat pois, niin ei tarvii muita osia ruveta vaihtelemaan.


Ok, kiitokset infosta :)

Re: Benelli 49X / Pepe 50

11.7.2011 19:36

pitpro sm kirjoitti:No sitten se on paskempi juttu. Mutta, alkukäyrän kurin sahaat pois ja poraat reikää isommaks tai viilaat. Sitten poistat ilmanputsarista sen ylimääräsen kumitupin ja variaattorista etupeltien välistä sormuksen näkönen rinkula pois. HUOM tarvit pulttipyssyn sen avaamiseen ja sulkemiseen, muuten saat taas varin hajalle. :lol: sitten kaasariin kokoo 70 suutin, laitat neulan prikan keskimmäisimpään lohkoon, ja sitten vielä kaasarin hienosäädöt silleen että ottaa tyhjäkierroksilla ryyppypäällä sen 3-3,5 tuhat kierrosta, ehkä vähän vähemmänkin. Mutta mulla noin. Sit kulkee 65. ;)


Veikkaanpa, että saan "hieman" vähemmälläkin laittamisella tuon halutun nopeuden tehtyä ;)

Re: Benelli 49X / Pepe 50

11.7.2011 20:58

No tämähän sitten riippuu ihan siitä mikä on haluttu nopeus. Ilmanputsarin kurin jos poistat niin suutin täytyy vaihtaa isompaan. Ja siitä ei tule nopeutta lisää. Pikemminkin vähenee, mutta alavääntöä ja vähemmän kierroksia saa aikaan. Sitten taas kun poistaa variaattorin prikan ja ilmanputsarin prikan laitos kulkee lievään alamäkeen 55-58.. Että kyllä se pakoputki pitää tyhjentää jos haluaa saada sen 60 kulkemaan. MUTTA älkää koskeko sihen änkän pilliin, se ei ole kuristus, eikä sitä sinne ole siinä tarkoituksessa laitettukkaan. Se johtaa vain kaasut änkkään.. :roll: Jos et vaihda suutinta, niin pyörä boo-aa eikä kulje mihinkään. Ja hyvällä tuurilla saat taas työntää laitoksen liikkeeseen kiinnileikkaamisen takia. :lol: Suutin tulisi olla kokoa 70.... ;)

Re: Benelli 49X / Pepe 50

13.7.2011 0:08

Tuotanoin, kiinnostais vähän lediä laittaa laitokseen. Linkatkaas millasta lediä sinne vois laittaa (itellä ei mitään käryä näistä ledihärpäkkeistä mopoon) ja miten tämä asennetaan akkuun? :eek: Ja talvirenkaita pitäis alkaa ettimään... :s

Re: Benelli 49X / Pepe 50

13.7.2011 17:14

pitpro sm kirjoitti:Tuotanoin, kiinnostais vähän lediä laittaa laitokseen. Linkatkaas millasta lediä sinne vois laittaa (itellä ei mitään käryä näistä ledihärpäkkeistä mopoon) ja miten tämä asennetaan akkuun? :eek: Ja talvirenkaita pitäis alkaa ettimään... :s


Kysy tuolta viewtopic.php?f=33&t=73309 niin voit saada selkeämmät avustukset.
Kaasalaiselta ainakin saa valoja mutta ne on merkkiä tnt joten kestävyys on asia erikseen. ja eikai tuossa mitäään ihmeellistä oon kun plus johto plussaan kiinni. plussa johtoon sulake väliin ja toden näkösesti halaut katkasijan pistää. Hommaat kahella nipalla olevan katkasijan ja siihen miinus johto ja toinen johto maihin.

Ite ajoin koko viime talven ilman ja kerran pyörähti 180:set :) ja sutimaan lähtee suhkot herkästi jos täräyttää samantien kaasun pohjaa nuilla vireillä. Tosin onhan nuilla nastarenkailla varmasti parempi mennä, niitä saa ainakin melkein joka mopo osa sivulta esim: sparewheeliltä ja Mc scatterilta jne.

Re: Benelli 49X / Pepe 50

30.7.2011 1:19

hiljaista täällä, mutta asiaan. Eli kiihtyvyyttä ois kiva saaha, kuinka paljon rullia voi keventää???? ja vaikuttaako nopeuteen????? ja rullat oli näköjään vakiona 15x12 ja 6,7gr, kelpaisiko esim nämä http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... x12mm-62g/ :D olen nääs pihallan kuin käki näistä :lol:

Re: Benelli 49X / Pepe 50

31.7.2011 8:44

Pelkästään rullia keventämällä et saa kiihtyvyyttä. Poista esimerkiksi prikka ja sen jälkeen vaihdat, vastapainejousen, kytkinjouset ja rullat niin kiihtyy paremmin, ja kulkeekin hieman enemmän.