Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

24.4.2010 23:51

paljo vaikuttaa vauhtiin jos leikkaan putkesta sen pillin pois, ja prikka myös pois.

2.5.2010 14:44

paisarin ja alkukäyrän välistäkö????

kuri pois ja prikka pois niin oikeeta joku 75

18.5.2010 20:40

Nyt itelläni otettu alkukäyrän kuri pois ja se aukko hiottu siitä suuremmaksi, kulkee noin 58-60 mittariin. Paljon kulkisi jos ottaisi vielä prikan pois ja ehkä kevyemmät rullat, ja mite rullia suosittelisitte?

19.5.2010 8:54

No prikan poisto parantaa kulkevuutta n. 10 km/h. Ja rullia voit maksimissaan keventää 0,5G. Ainakin, kun kaveri otti prikan pois niin kulki 59 @ gps, joten menisi varmaankin n.70.

19.5.2010 15:47

Sapheou kirjoitti:Nyt itelläni otettu alkukäyrän kuri pois ja se aukko hiottu siitä suuremmaksi, kulkee noin 58-60 mittariin. Paljon kulkisi jos ottaisi vielä prikan pois ja ehkä kevyemmät rullat, ja mite rullia suosittelisitte?

mulla kulkee 63 gepsiin ilman alkukäyrän kuri,prikkaa ja 5.5gr rullat muistaakseni

19.5.2010 23:33

freda92 kirjoitti:
Sapheou kirjoitti:Nyt itelläni otettu alkukäyrän kuri pois ja se aukko hiottu siitä suuremmaksi, kulkee noin 58-60 mittariin. Paljon kulkisi jos ottaisi vielä prikan pois ja ehkä kevyemmät rullat, ja mite rullia suosittelisitte?

mulla kulkee 63 gepsiin ilman alkukäyrän kuri,prikkaa ja 5.5gr rullat muistaakseni



No entäs kiihtyykö se yhtään paremmin vai onko yhtä laiska kiihtymään ku vakio? Oon miettiny samoja virejä mutta laittaisin myös +7 vastapainejousen ja malossin kytkinjouset mutta kun missään ei ole 112mm kytkin jousia paitsi moposportilla ja nekin on loppu sieltä.

20.5.2010 16:08

viritysvelho kirjoitti:
freda92 kirjoitti:
Sapheou kirjoitti:Nyt itelläni otettu alkukäyrän kuri pois ja se aukko hiottu siitä suuremmaksi, kulkee noin 58-60 mittariin. Paljon kulkisi jos ottaisi vielä prikan pois ja ehkä kevyemmät rullat, ja mite rullia suosittelisitte?

mulla kulkee 63 gepsiin ilman alkukäyrän kuri,prikkaa ja 5.5gr rullat muistaakseni



No entäs kiihtyykö se yhtään paremmin vai onko yhtä laiska kiihtymään ku vakio? Oon miettiny samoja virejä mutta laittaisin myös +7 vastapainejousen ja malossin kytkinjouset mutta kun missään ei ole 112mm kytkin jousia paitsi moposportilla ja nekin on loppu sieltä.

kiihtyy vähän paremmin kun ottaa putkikurin pois, variaattorin prikka antaa vaan lisää huippuja.

20.5.2010 17:26

Missä se putken kuri on ku avattiin putki alkukäyrästa niin ei siinä näytä olevan mitään kuria vai onko se se putken päässä oleva juuti ennen kuin alkukäyrä loppuu. olisko kellään kuvaa siitä putken kurista?
Ja pitääkö suutinta vaihtaa prikan poiston ja putken tuhoamisen jälkeen?

20.5.2010 20:50

viritysvelho kirjoitti:Missä se putken kuri on ku avattiin putki alkukäyrästa niin ei siinä näytä olevan mitään kuria vai onko se se putken päässä oleva juuti ennen kuin alkukäyrä loppuu. olisko kellään kuvaa siitä putken kurista?
Ja pitääkö suutinta vaihtaa prikan poiston ja putken tuhoamisen jälkeen?

Se on se n. 4-5cm pitkä pilli, sen rälläköit pois ja sitten ne hitsausjäljet hiot jollain koneella pois.

20.5.2010 22:37

http://www.scooter-center.com/scoweb/pa ... T_ZYLINDER
sopisko tommone sylinterisarja benellii jos ei sovi niin mikä sopii

20.5.2010 23:11

Kiitos avusta testasin niin meni mulla 62 pelkällä hukkiksen poistolla no eipä tarvi muuta tehdä enäää.

21.5.2010 14:01

viritysvelho kirjoitti:Kiitos avusta testasin niin meni mulla 62 pelkällä hukkiksen poistolla no eipä tarvi muuta tehdä enäää.

Se on se mittarilukema, itelläni meni 60mittariin ja 55gps

22.5.2010 20:49

Se lukema oli kylläkin tutkaan eikä mittariin. Mä myös paransin ilmansuodattimen ilmansaantia joka auttoi myös vähän kun nyt se saa enemmän ilmaa ja putki puskee sitä enmmän ulos.

23.5.2010 2:56

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... acing.html

Onko kyseinen variaattori viri variaattori vai vakio? Kun tuo halpa hinta houkuttaa.

23.5.2010 8:17

Todennäköisesti virivariaattori, mutta en suosittelisi ostamaan tuota.