Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Fude Skootteri

7.10.2010 20:40

Eli olen ostamassa tuota Znenin halpaskootteria ja kysyisin, että onko tämä sama mopo kuin
nämä vastaavat baotianit ja fudet?

Ulkonäkö, koneet ja muut tuntuvat ainakin lähes samanlailta.

Muuten ei haittaa, vaikka olisi täysin eri mopo kyseessä kunhan sitä voi virittää helposti.

Eli vaatimus olisi, että CDI piuhan voisi napsia poikki samanlailla kun noissa fudeissa ja baotianeissa. Eli onko näissä nyt sitten samat koneet, kuristukset ja taktiset osat? Myös: Mitä kuristuksia Zneneissä on?

http://www.glanspower.fi/tuote/413
Tämän toivon täyttävän ylläolevat vaatimukset

Myös jos tiedätte, että vielä myytäisiin baotianeja tuota mallia jossain kertokaa. Baotian milan sportit loppu kaikista tarjoustaloista.

7.10.2010 21:57

miten kinroad wimbelin (2006) kierroksen rajoitin ohitetaan?? minkä värinen johto poikki cdi poksista??

8.10.2010 17:01

Genesis889 kirjoitti:Eli olen ostamassa tuota Znenin halpaskootteria ja kysyisin, että onko tämä sama mopo kuin
nämä vastaavat baotianit ja fudet?

Ulkonäkö, koneet ja muut tuntuvat ainakin lähes samanlailta.

Muuten ei haittaa, vaikka olisi täysin eri mopo kyseessä kunhan sitä voi virittää helposti.

Eli vaatimus olisi, että CDI piuhan voisi napsia poikki samanlailla kun noissa fudeissa ja baotianeissa. Eli onko näissä nyt sitten samat koneet, kuristukset ja taktiset osat? Myös: Mitä kuristuksia Zneneissä on?

http://www.glanspower.fi/tuote/413
Tämän toivon täyttävän ylläolevat vaatimukset

Myös jos tiedätte, että vielä myytäisiin baotianeja tuota mallia jossain kertokaa. Baotian milan sportit
loppu kaikista tarjoustaloista.


Tota noin... Kaikki Kiinalaiset ovat melkein samanlaisia ja niissä ei ole paljoa eroa. Sitten tuosta CDI boxista niitä on kahdenlaisia 1 napaisia ja 2 napaisia, olen melkein varma että tuossa minkä aijot ostaa niin on 2 napaa. Itselläni Fudessani on yksinapainen ja siinä on pinkki johto rajotin. Kiinanihmeet saa kulkemaan vaikka mitä jos virittää tappiin ; ) Käyhän tsekkaan sivu: http://www.sanili.tk <- Tuolla on mainiosti tietoa kiinanihmeistä.

11.10.2010 8:36

Kaikki kiinan skootterien omistajat!
http://www.motot.net/talli/osat/id14274/
Nyt lähtee halvalla talli tyhjäksi!

12.10.2010 15:33

Mistäs tälläseen sais nastarenkaat halvalla? Pitäis talveks ostaa skopo + nastat ;)

12.10.2010 16:32

Kaveri osti vuosi sitten paikallisesta rengasliikkeestä nastat, joten kannattaa sieltä kysellä.

17.10.2010 20:34

Genesis889 kirjoitti:Eli olen ostamassa tuota Znenin halpaskootteria ja kysyisin, että onko tämä sama mopo kuin
nämä vastaavat baotianit ja fudet?

Ulkonäkö, koneet ja muut tuntuvat ainakin lähes samanlailta.

Muuten ei haittaa, vaikka olisi täysin eri mopo kyseessä kunhan sitä voi virittää helposti.

Eli vaatimus olisi, että CDI piuhan voisi napsia poikki samanlailla kun noissa fudeissa ja baotianeissa. Eli onko näissä nyt sitten samat koneet, kuristukset ja taktiset osat? Myös: Mitä kuristuksia Zneneissä on?

http://www.glanspower.fi/tuote/413
Tämän toivon täyttävän ylläolevat vaatimukset

Myös jos tiedätte, että vielä myytäisiin baotianeja tuota mallia jossain kertokaa. Baotian milan sportit loppu kaikista tarjoustaloista.

Näyttäs olevan täysin samanlainen kuin baotian, mutta eri nimellä vain. Kone ainakin on sama. Samanlaisia baotianeja on ainakin ollut tuo milan sport ja classic. Cdi johon katkasus ei voi olla ihan varma, kun kaikissa baotian malleissakaan ei tietääkseni ollut tuota kierrosrajoitinta. Ainakaan omassani ei ollut.

18.10.2010 0:16

Kiinnostunut popeista?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id11658/

Ongelmia...

18.10.2010 9:56

Eli tämmösen kiinanskodun ilmatteeks sain kaverilta, oli sillä menny hermot kyseiseen peliin ku ei toiminut millään tavalla, no ongelmat siis oli että ei tahtonut moottori kiertää edes rengas ilmassa, tämä ei kamalan suuri kompastuskivi ollut, bensat vaihtoon ja kaasari säätöihin... :) mutta toinen ongelma on minulle ihan tuntematon koska enemmän olen Mankin ja Pv koneen toimintaan perehtynyt.
Eli siis tuntuu että variaattori/kytkin paskana koska kun yrittää liikkeelle lähteä tarttee jaloilla potkia vauhtia ja koko mopo tärisee niin jumalattomasti muttta kun liikkeellle pääsee ei mopo kulje 25 km/h enepää vaikka kuulostaa siltä että moottori kiertäisi kyllä, jotenkin jumittaa :L
Kiitos avusta ja vastauksista =)

Ja kyllä olen lukenut tietopankin artikkelit mutta eivät sen suuremmin valaissut asiaa tietämättömälle :F

18.10.2010 19:30

sigitus kirjoitti:Eli tämmösen kiinanskodun ilmatteeks sain kaverilta, oli sillä menny hermot kyseiseen peliin ku ei toiminut millään tavalla, no ongelmat siis oli että ei tahtonut moottori kiertää edes rengas ilmassa, tämä ei kamalan suuri kompastuskivi ollut, bensat vaihtoon ja kaasari säätöihin... :) mutta toinen ongelma on minulle ihan tuntematon koska enemmän olen Mankin ja Pv koneen toimintaan perehtynyt.
Eli siis tuntuu että variaattori/kytkin paskana koska kun yrittää liikkeelle lähteä tarttee jaloilla potkia vauhtia ja koko mopo tärisee niin jumalattomasti muttta kun liikkeellle pääsee ei mopo kulje 25 km/h enepää vaikka kuulostaa siltä että moottori kiertäisi kyllä, jotenkin jumittaa :L
Kiitos avusta ja vastauksista =)

Ja kyllä olen lukenut tietopankin artikkelit mutta eivät sen suuremmin valaissut asiaa tietämättömälle :F


Jos rengas ei pyöri kunnolla, niin se vaikuttaa että oilisi leikannut kiinni. Mutta jos pääset sillä ajamaan ja se käynnistyy niin ei sen sitten pitäisi. Koitahan avata variaattori ja tutkiskella onko mikään mielestäsi väärin tai oudon näköinen jos löydät jotain vikaa niin tule sanomaan sitten tänne.

18.10.2010 21:17

No kylähän se moottori kehrää oiken kauniisti, ha hyvin kulke sen 25 kunha vaa vauhtiin pääsee, eli vari puolella ongelma kai, ei vaan oikeen ole hallussa se tekniikka mutta katsotaan jos jotain oikeen pahasti pielessä siel on...

18.10.2010 22:07

Savuttaako pahasti?

19.10.2010 11:04

Jamppie kirjoitti:Savuttaako pahasti?

No eipä nyt mitenkään silmään ottanu mut nyt ku miettii ni kyllähän se ny ainaki enemmä ku toi toine vehje, voi taas kyllä johtua siitä että en ole ihan lämpimäksi käyttänyt.

19.10.2010 14:53

sigitus kirjoitti:
Jamppie kirjoitti:Savuttaako pahasti?

No eipä nyt mitenkään silmään ottanu mut nyt ku miettii ni kyllähän se ny ainaki enemmä ku toi toine vehje, voi taas kyllä johtua siitä että en ole ihan lämpimäksi käyttänyt.


Kaverillani oli sama vika tai on edelleen. Skootteri savuttaa ja se täytyy työntää vauhtiin, eli syö liikaa öljyä.

19.10.2010 22:22

Todella vaikea uskoa että olisi minulla nuo asiat kytköksissä, koska kyllä se moottori hyvin tykkää kiertää jos ei tarttee eteenpäin liikkua, ja ei se kuitenkaan mitenkään huomattavasti savuta, tai edes ollenkaan epänormaalisti... Tyypillisiä varipuolen vikoja etsiskelen ja jos joku guru voisi huikata mistä kannattaa alkaa vikaa etsimään näillä oireilla :)