Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Fude Skootteri

30.6.2011 12:33

En nyt ole aivan varma, joten en rupea kyselemään sen enempää, mutta...

Voiko tällä foorumilla pyydellä jotakuta vaihtamaan osia skootteriin?
Meinasin vain sitä, että kun itse osaan vaihdella noita pienempiä osia, mihin tarvitaan vaikkapa tyyliin jotain ruuvimeisseleitä ja muita, mutta vaikkapa kytkinjousten vaihdossa tarvitaan jo isompaa lekaa, eikä itsellä ole tarvittavia työkaluja taikka taitoja tuommoisten osien vaihtoon, että voiko täällä pyytää jotakuta osaavaa, jos hän vaikka vaihtaisi joitain osia?

Ja nyt muuta asiaa; onko se ihan normaalia, että minulla on tuossa minun fudessani vakiona 90 kokoinen suutin ja kun laitoin pipercrossin siihen, niin se kerjäisi vieläkin isompaa suutinta?

Nyt se ei kyllä lähde käyntiin. Pitää vielä kahtella tänää vähän lisää...

Re: Fude Skootteri

1.7.2011 16:20

Tottakaihan sitä voi pyytää jos jotakin osaavaa kiinnostaa tulla vaihtaa osia. Mutta jos se haluu isompaa suutinta ni sitte annat sitä sille.

Re: Fude Skootteri

4.7.2011 12:04

Miten on ku on tossa daifossa (sama ku fude) 10" renkaat. Niin tekis mieli vaihtaa isommat ku on sen verran epävakaat meinaan noi kympit. Niin onko kellään kokemusta tämmösestä ja onko iso homma ja joutuuko jotaki varin osia vaihtaa. Ja sitten ajelin milan sportilla vklp niin siinä oli erilainen putki ku mulla. mutta vakio putki ja se kiihty paljo paremmi. Samat muut osat ku mulla. Ja sitten onko kokemuksia maalaamisesta. Mattavalkonen houkuttelis ;)

Re: Fude Skootteri

4.7.2011 17:20

Niin siis haluisitko isommat renkaat, vai vanteetkin?

Re: Fude Skootteri

6.7.2011 10:43

Mahtuuko takarenkaaksi 4-10 pyörimään normaalin 3.5-10 tilalle?

Re: Fude Skootteri

6.7.2011 11:52

Siinä ja siinä, itse ostaisin mielummin 3.5 niin menee varmasti.

Re: Fude Skootteri

6.7.2011 18:43

Noin 5% pidempi "perävälitys" ilmaiseksi renkaanvaihdon yhteydessä houkuttelisi. Lisäksi aavistus lisää maavaraa ja joustoa.

Re: Fude Skootteri

6.7.2011 20:50

Pitäis korjata tollanen Helkama -merkkinen skootteri, vissiin -09 vuosmalliltaan, eikä käy oikein tyhjäkäyntiä.

Tyhjäkäyntiä sen saa käymään, kierroksia mittarin mukaan n.3000rpm joka kuulostaa jo hieman korkealta. Jos tiputtaa kierroksia -> sammuu. Ei myöskään käy oikein hyvin täyskaasulla.

4-t moottori, sillä pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemillä. Kaasutin putsattu kahteen kertaan, kalvo ehjä eikä muitakaan näkyviä vaurioita.

Niin, ja sillä on ajettu 2900km.

Missä vika?

Re: Fude Skootteri

6.7.2011 22:48

Miten Bensatankin korkin saa auki ilman avainta? Ja onko siihen jotain korkkia Joka ei tarttisi avainta?

Re: Fude Skootteri

16.7.2011 14:24

Mulla palo fudesta sähköt. Ensin skootteri alko pätkimään käyntiä jaa sitten alko savuamaan. mopo pysy kääynnissä vaikka sähköt savuski. Sitte aloin kattelee että mikä siinä meni nii maadotus johto oli sulanu. (akulta runkoon menevä vihreä johto). mistä päin kannattas alkaa ettimään vikaa?
sitte mulla on kans semmonen vika että fude ei lähe kunnolla käyntiin. pitää startata 5min! ensin se ei lähteny ollenkaan käyntiin mutta kun vaihdoin kaasarin ja imukaulan niii sen jälkee lähti 5 min starttauksella käyntiin. Oisko mun fude valmis jo kaatopaikalle:D fudella ajettu 3000km ja nyt jo ihan romu.. onneksi on aprilia joka kestää..:D

Re: Fude Skootteri

18.7.2011 15:43

Joku johto vetää maihin ja kohta pistää kaikki paskaks.

Re: Fude Skootteri

19.7.2011 10:30

Aika paljon aiheen vierestä eli...Joo eli rekisteröidyin tänne ja omistan Fuden vm-07, ajettu 1600km. Ostin härvelin keväällä ja olen huoltanut ja hieman viritellyt sitä, viimeisin homma oli 94 suutin, seuraava tuntematon homma olisi laittaa kevyemmät puslat variaattoriin, eli oisko jollain jonkinlaista tietoa minkä painoiset puslat laittaisin jos nyt yleensä saan auki sen variaattorin :eek:

Re: Fude Skootteri

19.7.2011 23:04

Siis rullia tarkoitat. Varmaan jotku 5-6g rullat olis hyvät, hanki kummatki ni sitte voit sekottaa ja saat 5,5g. Ja pulttipyssyllä saa varin helpoiten auki jos ei saa sitä jotenki lukittua.

Re: Fude Skootteri

20.7.2011 0:34

ite suosittelisin 3-4.5 gr rullia. itellä on malossin violetti vastapainejousi ja 5.5 gr rullat. rullat sais olla kevyemmät nii liikkus paremmin. ehottomasti kannattaa laittaa violetti vp jousi!

Re: Fude Skootteri

24.7.2011 0:13

mun mielestä alle 4,5g rullat on liian keveät. 5-5,5g on aika passeli alka säätämään. Yleensä ei tarvi sen kummempia tehdäkään. tollanen vp jousi on tosiaan hyvä... mul on kokonaan malossin variaattorin osat ja se o kyllä kestänyt kauan hyvänä!