Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

6.4.2008 21:18

Sleikka kirjoitti:Uitlaat Giannelli Reverse Honda onko tommone hyvä ?
itelläni tämä putki ja hyvin toimii :D just tässä ekaa päivää ajan mopolla laiton jälkeen. kuvia galleriassa.. viriä: niitti poikki, multivari ja reverse ja joku ilmanputsari :D

mut sit tälläne et paikaltaa kiihtyy hyvi siihe 45 sit semmone joku teho kato ja 55 jälkee alkaa taas vetää.. ja sit jos kiihyttää ja höllää kaasuu siin 45 kohalla ja lähtee taas kiihyttää ni ei mihikää. ni voisko olla liia painavat rullat ? mulla nyt 7 grammaset ni mitkä ois hyvät??

6.4.2008 23:09

M|ksu kirjoitti:
Sleikka kirjoitti:Uitlaat Giannelli Reverse Honda onko tommone hyvä ?
itelläni tämä putki ja hyvin toimii :D just tässä ekaa päivää ajan mopolla laiton jälkeen. kuvia galleriassa.. viriä: niitti poikki, multivari ja reverse ja joku ilmanputsari :D

mut sit tälläne et paikaltaa kiihtyy hyvi siihe 45 sit semmone joku teho kato ja 55 jälkee alkaa taas vetää.. ja sit jos kiihyttää ja höllää kaasuu siin 45 kohalla ja lähtee taas kiihyttää ni ei mihikää. ni voisko olla liia painavat rullat ? mulla nyt 7 grammaset ni mitkä ois hyvät??
Mulla sama pelkällä multivarilla et tehot katoo just 45 kohalla ja palaa sit kierrokset laskee 55 kohalla ja alkaa vetää kunnolla. Mistäköhän johtuu tää, ei rullista ainakaan koska juuri vaihdoin rullat kevyempiin?

6.4.2008 23:56

hihna tai variaattori kulunu jollai lailla...

7.4.2008 12:24

mulla laskee samanlailla tehot 45kmh kohalla mut sit noin 50kmh lähtee taas.

7.4.2008 21:46

mut sit tälläne et paikaltaa kiihtyy hyvi siihe 45 sit semmone joku teho kato ja 55 jälkee alkaa taas vetää.. ja sit jos kiihyttää ja höllää kaasuu siin 45 kohalla ja lähtee taas kiihyttää ni ei mihikää. ni voisko olla liia painavat rullat ? mulla nyt 7 grammaset ni mitkä ois hyvät??[/quote] homma korjaantu ku vaihoin 6 rammaset rullat ja malossin special hihnan :p ni eipä enää missää vauhissa löysää :D ja vetää iha hyvi ;)

7.4.2008 21:50

Irkus kirjoitti:
M|ksu kirjoitti:
Sleikka kirjoitti:Uitlaat Giannelli Reverse Honda onko tommone hyvä ?
itelläni tämä putki ja hyvin toimii :D just tässä ekaa päivää ajan mopolla laiton jälkeen. kuvia galleriassa.. viriä: niitti poikki, multivari ja reverse ja joku ilmanputsari :D

mut sit tälläne et paikaltaa kiihtyy hyvi siihe 45 sit semmone joku teho kato ja 55 jälkee alkaa taas vetää.. ja sit jos kiihyttää ja höllää kaasuu siin 45 kohalla ja lähtee taas kiihyttää ni ei mihikää. ni voisko olla liia painavat rullat ? mulla nyt 7 grammaset ni mitkä ois hyvät??
Mulla sama pelkällä multivarilla et tehot katoo just 45 kohalla ja palaa sit kierrokset laskee 55 kohalla ja alkaa vetää kunnolla. Mistäköhän johtuu tää, ei rullista ainakaan koska juuri vaihdoin rullat kevyempiin?
joo sunki kannattaa varmaa kokeilla uutta hihnaa :D mulla ainaki autto ku vaihoin ne rullat ja hihnan :D ja kannattaa varmaa ostaa joku malossin hihna tai tälläne ku kerra ostin vissii scatterilta jonku hondaan käyvän hihnan ni ei oikee ollu hyvä :s

7.4.2008 21:59

mite jäykät kytkimen jouset hondas on vakiona :D tai sillee et mitkä ois hyvät jouset nyt vaihtaa ku vireinä tehari, multivari ja niitti poikki? :P haluis saaha noit varin säätöjä kohallee et lähtee heti vetää sun muuta :D

8.4.2008 11:46

eli auttaako tuo tehari josta mainitsin niin paljoki ? :\ vai olisiko kannattavampaa ostaa jotain muuta ? ... eli cdi boksistä niitti poikki ja multivari... mitä seuraavaksi

8.4.2008 15:15

no hohhoi. multivari+niitti poikki, seuraava aste on toki tehari. ja samalla katkaisette kuraläpän ja pistätte uuden ilmanputsarin niin rupee hondan peräkin olemaan katselemisen arvoinen.

ja noi variaattorin säädöt:
itselläni on 7,5 g rullat, multivarin vp-jousi ja top-racingin punaiset kytkinjouset (30% jäykemmät kuin vakio). lähtee suoraan tehopiikiltä ja keulii. rööri on Next-R. ja muistakaa että mitä enemmän yläkierrosputki, sitä jäykemmät jouset kykimeen. ja vakioputsarille+teharille on sopiva suutin 82-85. 90 suuttimella vain röpöttää, ainakin itselläni.
(pipercross+next-r, 106 suutin liian pieni, booa vitukseen. olkaa valmiita ostamaan suuttimia reilusti)

8.4.2008 15:17

M|ksu kirjoitti:mite jäykät kytkimen jouset hondas on vakiona :D tai sillee et mitkä ois hyvät jouset nyt vaihtaa ku vireinä tehari, multivari ja niitti poikki? :P haluis saaha noit varin säätöjä kohallee et lähtee heti vetää sun muuta :D
nii ja kytkinjouset vaikuttaa vaan siihen, että millon se kytkin ottaa siihen kelloon kiinni. eli jäykemmät jouset: ottaa korkeammilla kierroksilla kiinni. jos haluat että "vetää heti", silloin kevyempiä rullia tai jäykempi vp-jousi.

9.4.2008 0:08

Vituikseen on taas säädöt kun kuulu honda joka vie muut kiihdytyksessä jää jälkeen nitrolle josta on prikka ja hukkikset pois. Itseltäni kuitenkin löytyy palikkaa jos jonkinmoista.

Etuvariaattori: Malossin multivari ja 7 gr rullat
Takavariaattori: Kisakytkin ja 25% vp jousi
Sylinteri: 50cc Sport pytty
Kaasutin: 17,5mm lortto, 85 suutin ja "pienempi" neula tais olla kokoa 27 ja keskikohdilla se sokka.
Muut hilppeet: Malossin CDI, Dopplerin läppärunko ja lasikuitu läppä ja leovince ZX tehoputki.

Tarvis siis jelppiä kun ei meinaa napata piikkiä ja lähtee vetämään laiskasti (väännöt esim. ylämäkeen melko olemattomat). Kierroksia löytyy kyllä, muttei vetoa. Kuitenkin haluaisin säilyttää tuon 75km/h huippuina.

Säätöosia on tallissa suuttimia 65-90, pipercross, power filter, 4,1 , 5,5 , 8 , 9 grammaset rullat, vakio läppärunko ja siihen hiilariläppiä ja tietenkin vakio-osat

Mitäs ehdottaisitte, että isken kiinni tai hommaan lisää? Uutta isompaa pyttyä en ole iskemässä kiinni kun vanhakin on juuri ajettu sisään.

9.4.2008 8:24

kiitän ohjeista ^_^

9.4.2008 14:09

-Honda X8R-S- kirjoitti:Vituikseen on taas säädöt kun kuulu honda joka vie muut kiihdytyksessä jää jälkeen nitrolle josta on prikka ja hukkikset pois. Itseltäni kuitenkin löytyy palikkaa jos jonkinmoista.

Etuvariaattori: Malossin multivari ja 7 gr rullat
Takavariaattori: Kisakytkin ja 25% vp jousi
Sylinteri: 50cc Sport pytty
Kaasutin: 17,5mm lortto, 85 suutin ja "pienempi" neula tais olla kokoa 27 ja keskikohdilla se sokka.
Muut hilppeet: Malossin CDI, Dopplerin läppärunko ja lasikuitu läppä ja leovince ZX tehoputki.

Tarvis siis jelppiä kun ei meinaa napata piikkiä ja lähtee vetämään laiskasti (väännöt esim. ylämäkeen melko olemattomat). Kierroksia löytyy kyllä, muttei vetoa. Kuitenkin haluaisin säilyttää tuon 75km/h huippuina.

Säätöosia on tallissa suuttimia 65-90, pipercross, power filter, 4,1 , 5,5 , 8 , 9 grammaset rullat, vakio läppärunko ja siihen hiilariläppiä ja tietenkin vakio-osat

Mitäs ehdottaisitte, että isken kiinni tai hommaan lisää? Uutta isompaa pyttyä en ole iskemässä kiinni kun vanhakin on juuri ajettu sisään.

mä lähtisin hakemaan säätöjä jollai +100 -suuttimella ja piperillä. ja sitte kevyemmät rullat ni pitäs ruveta toimii. ja sitte kantsis kanssa vaihtaa kytkinjouset...

9.4.2008 21:32

RR_tampio kirjoitti:
-Honda X8R-S- kirjoitti:Vituikseen on taas säädöt kun kuulu honda joka vie muut kiihdytyksessä jää jälkeen nitrolle josta on prikka ja hukkikset pois. Itseltäni kuitenkin löytyy palikkaa jos jonkinmoista.

Etuvariaattori: Malossin multivari ja 7 gr rullat
Takavariaattori: Kisakytkin ja 25% vp jousi
Sylinteri: 50cc Sport pytty
Kaasutin: 17,5mm lortto, 85 suutin ja "pienempi" neula tais olla kokoa 27 ja keskikohdilla se sokka.
Muut hilppeet: Malossin CDI, Dopplerin läppärunko ja lasikuitu läppä ja leovince ZX tehoputki.

Tarvis siis jelppiä kun ei meinaa napata piikkiä ja lähtee vetämään laiskasti (väännöt esim. ylämäkeen melko olemattomat). Kierroksia löytyy kyllä, muttei vetoa. Kuitenkin haluaisin säilyttää tuon 75km/h huippuina.

Säätöosia on tallissa suuttimia 65-90, pipercross, power filter, 4,1 , 5,5 , 8 , 9 grammaset rullat, vakio läppärunko ja siihen hiilariläppiä ja tietenkin vakio-osat

Mitäs ehdottaisitte, että isken kiinni tai hommaan lisää? Uutta isompaa pyttyä en ole iskemässä kiinni kun vanhakin on juuri ajettu sisään.

mä lähtisin hakemaan säätöjä jollai +100 -suuttimella ja piperillä. ja sitte kevyemmät rullat ni pitäs ruveta toimii. ja sitte kantsis kanssa vaihtaa kytkinjouset...
juu just samaa ehottaisin mä :D

9.4.2008 21:58

M|ksu kirjoitti:
RR_tampio kirjoitti:
-Honda X8R-S- kirjoitti:Vituikseen on taas säädöt kun kuulu honda joka vie muut kiihdytyksessä jää jälkeen nitrolle josta on prikka ja hukkikset pois. Itseltäni kuitenkin löytyy palikkaa jos jonkinmoista.

Etuvariaattori: Malossin multivari ja 7 gr rullat
Takavariaattori: Kisakytkin ja 25% vp jousi
Sylinteri: 50cc Sport pytty
Kaasutin: 17,5mm lortto, 85 suutin ja "pienempi" neula tais olla kokoa 27 ja keskikohdilla se sokka.
Muut hilppeet: Malossin CDI, Dopplerin läppärunko ja lasikuitu läppä ja leovince ZX tehoputki.

Tarvis siis jelppiä kun ei meinaa napata piikkiä ja lähtee vetämään laiskasti (väännöt esim. ylämäkeen melko olemattomat). Kierroksia löytyy kyllä, muttei vetoa. Kuitenkin haluaisin säilyttää tuon 75km/h huippuina.

Säätöosia on tallissa suuttimia 65-90, pipercross, power filter, 4,1 , 5,5 , 8 , 9 grammaset rullat, vakio läppärunko ja siihen hiilariläppiä ja tietenkin vakio-osat

Mitäs ehdottaisitte, että isken kiinni tai hommaan lisää? Uutta isompaa pyttyä en ole iskemässä kiinni kun vanhakin on juuri ajettu sisään.

mä lähtisin hakemaan säätöjä jollai +100 -suuttimella ja piperillä. ja sitte kevyemmät rullat ni pitäs ruveta toimii. ja sitte kantsis kanssa vaihtaa kytkinjouset...
juu just samaa ehottaisin mä :D
Kiitoksia. Kytkin jouset tuntus ihan hyviltä, mutta voihan niisäkin vikaa olla. Pitäs hommata sitte uutta suutinta vaan. En oo viittiny noita pipereitä ja PW käyttää ku BOOOO :D Eikä oo sitte kiinnostanu ostaa ennenku joku taas rupee talvikauden jälkeen pyytämään viivoille. Sitte tajusin että voi vittu.

Edittiä: Niin vielä sellainen kysymys, että mistä johtuu, että välillä kun runkkaa avaimesta virrat päälle ja on juuri sammuttanut mopon niin tulee pakoputkesta sellanen puff/poks. Riippuu ihan millä tuulella mopo on. Kuullostaisi kuin ilmaaa tulisi putkesta ulos paineella, vaikka mopo ei ole edes käynnissä.