Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

kovempaa kiitos.

23.4.2008 21:22

Elikkä omistan vm. 06 purejetin ja oon ottanu jo variaattorista prikan pois ja menee huudattamalla mittariin hikisen 70km/h vitullisee alamäkee, eikä sekään pidä kyllä paikkaansa. :D Outoa, koska uskoin muiden kokemuksien perusteilla, että tää skootteri menisi kovempaa prikan poiston jälkeen. :o Mitäs mun kannattais tehä, jotta kulkis kovempaa? (huom. En rupea pyttyä vaihtamaan) Kiitos etukäteen. :)

Re: kovempaa kiitos.

24.4.2008 14:38

thum3 kirjoitti:Elikkä omistan vm. 06 purejetin ja oon ottanu jo variaattorista prikan pois ja menee huudattamalla mittariin hikisen 70km/h vitullisee alamäkee, eikä sekään pidä kyllä paikkaansa. :D Outoa, koska uskoin muiden kokemuksien perusteilla, että tää skootteri menisi kovempaa prikan poiston jälkeen. :o Mitäs mun kannattais tehä, jotta kulkis kovempaa? (huom. En rupea pyttyä vaihtamaan) Kiitos etukäteen. :)


Ruiskun päivityksellä ja ilmanoton kuristuslevyn pois ottamalla. Siitä nyt mulle ainaki tuli joku 10-15km/h lisävauhtia.

24.4.2008 16:16

Kyllä siellä on jotakin vialla jos hikiseen 70km/h menee. Kuristinlevyn ottaminen voip sotkea koneen liian laihalle.

Tarkasta nyt näin alkuun ne perinteiset tulppa, ilmanputsari, variaattori, rengaspaineet, onko uutta bensaa....

24.4.2008 20:29

Ite oon jonkinmoista Skodea laittamassa ja ny olisi tarjolla tämmöne Piaggio NRG Pure Jet..

Vuosimalli 2004
Hinta 1500 ¤
Mittarilukema 6040
Moottorin tilavuus 50 cm3, 2-tahti, Alle 25kw

Mukaan tulee myös talvirenkaat.. ei oo kaatumisen jälkiä eikä muuta valittamista.. Pirteä ruisku kiihtyy sinne reiluun 50km/h viiteen sekunttiin ja käytetty säännöllisesti huolossa.. Ihan jees kunnossa näyttäis olevan.. Hintaa haluaisin tinkiä sinne 1200-1300e tietämille.. Olisi kai ihan kohtuullinen pyyntö? Tämä pitäisi olla vuoden päästäkin vielä ajokunnossa ja toimiva peli.. No, tämäkin on harkinnassa..

Missä mättää ?

24.4.2008 21:59

zereg kirjoitti:Kyllä siellä on jotakin vialla jos hikiseen 70km/h menee. Kuristinlevyn ottaminen voip sotkea koneen liian laihalle.

Tarkasta nyt näin alkuun ne perinteiset tulppa, ilmanputsari, variaattori, rengaspaineet, onko uutta bensaa....



Tulpan olen vaihtanut moneenkin otteeseen, ilmanputsari täysin puhdistettu viime viikkoisessa huollossa, renkaissa ehkä vähän liian vähän painetta, mutta eipä niiden täyttö viimeksikään merkitsettävästi nopeutta tuonut. Variaattorista en kyllä tiedä. On nyt kahdessa huollossa käynyt tuo skootteri ja ensimmäisessä ne oli tehny variaattorinki kanssa jotain hommia. Mm. laittaneet ohennetun prikan paikalle takaisin vakioprikan. Oliskohan ne voinu vaihtaa myös liian painavat rullat tai liian pienen variaattorin hihnan? :o En nyt kyllä osaa mitään sanoa enkä tehdä.. :/ Auttakaa.

Re: Missä mättää ?

24.4.2008 22:18

thum3 kirjoitti:
zereg kirjoitti:Kyllä siellä on jotakin vialla jos hikiseen 70km/h menee. Kuristinlevyn ottaminen voip sotkea koneen liian laihalle.

Tarkasta nyt näin alkuun ne perinteiset tulppa, ilmanputsari, variaattori, rengaspaineet, onko uutta bensaa....



Tulpan olen vaihtanut moneenkin otteeseen, ilmanputsari täysin puhdistettu viime viikkoisessa huollossa, renkaissa ehkä vähän liian vähän painetta, mutta eipä niiden täyttö viimeksikään merkitsettävästi nopeutta tuonut. Variaattorista en kyllä tiedä. On nyt kahdessa huollossa käynyt tuo skootteri ja ensimmäisessä ne oli tehny variaattorinki kanssa jotain hommia. Mm. laittaneet ohennetun prikan paikalle takaisin vakioprikan. Oliskohan ne voinu vaihtaa myös liian painavat rullat tai liian pienen variaattorin hihnan? :o En nyt kyllä osaa mitään sanoa enkä tehdä.. :/ Auttakaa.


Paljos oot ajanu?
ja btw, jos siellä ois painavammat rullat, se kulkis kovempaa :Dnusnus

25.4.2008 9:21

Raipe54 kirjoitti:Joo, itekki mietin, et pitääköhän se suutin paineita enää sisällä. Kansi oli kourassa sunnuntaina, mistä suutimen kunnon näkis? Irrotus vaatii kait erikoistyökaluja.
Eipä siihe kovin kummosia erikoistyökaluja tarvi, mutta kannattaa olla varovainen ettei vaan riko mitään siitä suuttimesta. Pitäs lähteä irti lukkopihdeilä ja eipä sitä kuntoa oikein nää kuin ottamalla irti kokonaan suutin.

25.4.2008 13:12

Mikä on ruiskupiaggiossa nyt vikana? Kun käynnistää, se lähtee ihan ok käyntiin, mutta ku antaa kaasua nii jää röpöttää siihen 5000-6000 rpm kohalle eikä pääse liikkeelle. Kun antaa käydä tyhjäkäynnillä jonku 10 min nii lopulta se röpöttäminen vähenee ja taas toimii. Tätä on tapahtunu nyt viikon sisään 2 kertaa...
Pitäskö tulpppa vaihtaa vai? ajettu 2500 km..

25.4.2008 13:56

Ei se tulpan vaihtaminen ainakaan auta, koska sul on ruiskussa vikaa, mul oli sama homma mulle uusittiin koko ruiskuyksikkö.

25.4.2008 14:36

Kyllä se voi vähäksi aikaa auttaa..Sanotaanko että sitte vasta kannattaa ruiskuyksikköä epäillä kun tulppa kestää sen 100-500km

25.4.2008 14:52

Mulla kesti 85km :D

25.4.2008 23:56

onko kenelkää phot ecoo kiinni? tai tietääkö joku jonku joka ois laittanu NRG:he sellast? en saanu laitettuu kiinni vaik kaikkie ohjeitte mukaa oli nii oikein ku vaa pysty..

26.4.2008 0:09

Mulla on kiinni, mut en tiedä miten se asennetaan, ku isi laitto sen kiinni. 8)

27.4.2008 1:01

TheHepa kirjoitti:Mikä on ruiskupiaggiossa nyt vikana? Kun käynnistää, se lähtee ihan ok käyntiin, mutta ku antaa kaasua nii jää röpöttää siihen 5000-6000 rpm kohalle eikä pääse liikkeelle. Kun antaa käydä tyhjäkäynnillä jonku 10 min nii lopulta se röpöttäminen vähenee ja taas toimii. Tätä on tapahtunu nyt viikon sisään 2 kertaa...
Pitäskö tulpppa vaihtaa vai? ajettu 2500 km..


Jos jaksaisitte lukea parit sivut taakseppäin niin löytyy vastaukset.

27.4.2008 13:24

Mistään ei tunnu löytyvän noita Champion-sytytystulppia, mikä tässä puressa on vakiona.. Mikä se NGK:n vastaava tulppa oli ja miten on teillä tuo kyseinen NGK:n tulppa pelittäny?