Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG PureJet

16.9.2012 12:20

Käytyin eilen tosta puresta ruiskun ja sylinterin auki. Ei ollu ruisku ainakaa tukossa ja pyttykään ei ollu välijä. Eniten mua jäi häirittemään sylinterin ja kannen välinen tiiviste. (siis se ulompi) se oli vähän niiku liian iso, ei passannu niihin uriin yhtään. jäi aina joltaki reunalta ärvöttämään. Noh, laitoin silti sylinterin ja muut töryt paikalleen. (sen tiivisteenki parhaani mukaan.) Sitte kokeilin käyntiin... PERKELE! :paha: ei lähe enää ollenkaa.. yrittää kyllä aluksi mutta siihen se sitte jääki. ei ois pitäny mennä purkamaan. Osaisko joku sanoa mistä voi johtua? Tulpan ainaki mustaa ja kastelee. Kipinäki tulee. :itku:

Re: Piaggio NRG PureJet

16.9.2012 19:48

Pitääs talveksi joku skootteri ostaa ja näyttää olevan halvalla tuollanen nrg mc3. Ja pitää kysyä nyt pari kysymystä.
Mitä hyvää ja huonoa?
Kuinka helposti saa kulkemaan sen 60km/h? Riittääkö että prikan ottaa pois?
Onko ruiskun kanssa ollu mitään ongelmia?
Ja kuinkas mikä tankoadapteri menee että sais rossistongan?
Viimeksi muokannut jonitzi päivämäärä 17.9.2012 19:00, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Piaggio NRG PureJet

16.9.2012 23:25

Prikan poistolla mennään jo yli 80km/h. Talvella saattaa tulla pientä ongelmaa pelkän sähkökäynnistyksen takia, varsinkin jos kaikki ei pelaa ihan täydellisesti. Tyhjäkäynti voi olla helppo korjata, tai sitten ei. Sitä kun ei näissä voi ite mitenkään manuaalisesti säätää.

Re: Piaggio NRG PureJet

17.9.2012 19:41

Nyt selvisi että se onkin kaasarilla eli tyhjäkäynnin takaisin saaminen pitäs olla helppo juttu. Mikäs kaasari näis on? Ja malli on siis Nrg mc3 vm2002 että olenko edes oikeessa topicissa? :D
Kuinkas päästäänkö prikkaa viilaamalla siihen 60km/h? Kannattaako lähteä rullia ja vp jousia vaihtamaan.

Re: Piaggio NRG PureJet

20.9.2012 20:34

Joo tohon, kaasuvaijerin liitimeen liittyen, jouduin loppujen lopuksi hajottamaan kokonaan sen vanhan liittimen, että sain uuden paikalleen. Laitoin kuitenki siihe uuteen liittimeen tuoreöljyvoitelun ja ruiskun vaijerin päinvastoin kuin ne oli siinä vanhassa? Oman logiikan mukaan tällä ei pitäis olla vaikutusta ja laitoin ne siksi noin, kun en yksin kertaisesti saannut laitettua niitä toisin päin. Jos jollain on eriävä mielipide tosta vaikuttaako se jotenkin niin ois hauska kuulla :D Toistaiseksi ainakin toiminut ihan normaalisti.


Ja jonitzi oot väärässä topikissa, tää topikki käsittelee PureJettia eli ruiskulla varustettua mallia. Toi sun NRG: s on varmaanki DD tai DT, joille on oma topikki.

Re: Piaggio NRG PureJet

21.9.2012 16:55

Tarina jatkuu..

Vaihoin tuohon purejettiin sytytyspuolan ja (käytetyn) läppärungon (se johon kaasuvaijeri tulee kiinni) tuntu vieläki vähän pätkivän ja poltti merkkivaloa, mutta käyntiin lähti heti ja paremmin toimi ku aiemmin omilla osilla. Käytin sen vielä hirvosella vikakoodimittauksessa. Näytti että olis ollu melkee joka osassa jotaki vikaa mutta se asentaja tuumas että johtuu siitä että mulla oli ollu akku tyhjentyny yhessä välissä (kuulemma pukkaa kaikenlaisia vikakoodeja kun akun varaus on matala). Sitte se tyhjäs ne vikakoodit ja sano että käyppä testaamassa että vieläkö pätkii ja polttaa merkkivaloa. Yllätysyllätys.. vielähän se pätki ja poltti vikavaloa kun anto vähän kierroksia. Testattiin uusiksi ne vikakoodit ja vika paikantu läppärunkoon (siihen jonka vaihdoin ja sen PITÄS olla toimiva, koska kaverilla toimi ihan normaalisti.) Noh.. ajelin mopon pettyneenä kotiin ja sitte vasta tuli mieleen että jospa siinä ois vaan kosketus häiriötä. Käytin liittimen läppärungosta irti ja tarkistin sen kunnon. Sitte takas paikalleeen ja testing testing.. NO PERKELE! Tuntuuhan tuo nyt toimivan.. :lol: Ainaki tähän asti on toiminu. ;)

Pahoittelen epäselvää tekstiä.. kiireellä kirjotin. :P

Re: Piaggio NRG PureJet

20.11.2012 2:27

Joku viisas kaveri kertoo saako ruiskussa toimimaan käynnistyspolkimen, ja jos saa, niin minkälaisen vehkeen poljin ja sen osat kannattaa hankkia? Kyseessä NRG MC3 purejet, vuosikertaa 04

Re: Piaggio NRG PureJet

20.11.2012 12:00

Ei saa toimiin poljinta.. Oisivat kait laittaneet tehtaalla jo polkimen jos toimis :roll:

Re: Piaggio NRG PureJet

20.11.2012 22:00

Oookoo... pitipähän kysyä.... Paikkahan sille polkimelle on tuossa kopassa, se alko mietityttämään

Re: Piaggio NRG PureJet

20.11.2012 23:12

Eikös kaasarimallin koppa ja kiksiin liittyvät osat mene suoraan kiinni? Polkimesta ei kyllä hyötyä ole jos akku on kuollut, koska polttoainepumppu ja ohjauselektroniikka vaativat sähköä toimiakseen. Yleisesti suorasuihkutusmenopelit kyllä käynnistyvät kylmässä kaasarimalleja paremin koska elektroniikka säätää seosta mm. lämpötilan mukaan.

Re: Piaggio NRG PureJet

22.11.2012 20:16

Mikäköhän tossa kaverin nrgssä on.. Ruiskumalli, vuosimalli taisi olla 07. Eli siis pätkii välillä aivan suunnattomasti. Varsinkin kylmällä koneella pätkii eikä kulje, mutta kun vähän lämpeää niin rupeaa kulkemaan vähän paremmin. Ja tuntuu että vie hitosti bensaa. Ilmanputsarin oon ainakin puhistanu siitä. Ja mäntä vaihettu 70km sitten. Mittarissa joku 16700km.

Re: Piaggio NRG PureJet

2.12.2012 3:36

Tulppa? Näissä on tärkeää, että tulppa on kunnossa & OIKEA.

Re: Piaggio NRG PureJet

18.2.2013 23:00

ostin tuossa hetki sitte vuoden 06 purejetin ja kylästyin kun ei kulkenut kuin 60km/h :paha: .variattorissa oli vielä prikka paikoillaan. eli jos otan prikan pois niin mootorin hihnavedon välitys suhde pitenee ja siten huiput nousevat kuulemma siihen 70-80km/h. pitääkö ruiskuohjelmoida uudelleen prikan poiston jälkeen ?

Re: Piaggio NRG PureJet

19.2.2013 11:12

Ei, koska koneen toiminta ei muutu mitenkään.

Re: Piaggio NRG PureJet

8.4.2013 20:17

Kun painaa kaasun pohjaan niin moottorinhäiriövalo syttyy ja alkaa joskus vilkkumaan eikä vastaa kaasun mitenkään,kyseessä on piaggio nrg mc3 purejet vm03