Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

12.6.2008 0:41

Ihmetten kovasti miten teillä kulkee noin lujaa vakioväleillä. Itselläni oli 70cc yms hilut ja gps näytti vain 81 km/h

E: ja vuosimalli oli -04

12.6.2008 10:53

Axu- kirjoitti:Ihmetten kovasti miten teillä kulkee noin lujaa vakioväleillä. Itselläni oli 70cc yms hilut ja gps näytti vain 81 km/h

E: ja vuosimalli oli -04


Juu, säädöt vaikuttaa kyllä paljo tossa vehkeessä. Itellä toi kisaohjelma sattu just pelaamaan hyvin teharin kans (Giannelli Extra) ja rullatkin on sopivat. Jaksaa kiertää ajossa sinne 10-11k, mutta ei kuitenkaan liian kevyet.

Niin, en tiedä sitte susta, että mikä mätti sun kokoonpanossa, mutta iteki sen huomasin, että vakiorullilla kulki mittariin 50, kun ei yltäny piikille :D

12.6.2008 11:03

Jussivaan. kirjoitti:
Axu- kirjoitti:Ihmetten kovasti miten teillä kulkee noin lujaa vakioväleillä. Itselläni oli 70cc yms hilut ja gps näytti vain 81 km/h

E: ja vuosimalli oli -04


Juu, säädöt vaikuttaa kyllä paljo tossa vehkeessä. Itellä toi kisaohjelma sattu just pelaamaan hyvin teharin kans (Giannelli Extra) ja rullatkin on sopivat. Jaksaa kiertää ajossa sinne 10-11k, mutta ei kuitenkaan liian kevyet.

Niin, en tiedä sitte susta, että mikä mätti sun kokoonpanossa, mutta iteki sen huomasin, että vakiorullilla kulki mittariin 50, kun ei yltäny piikille :D


E: Ellei sitten noissa -05 ja -04-malleissa ole jotain eroa tullu variaattoriin, mutta empä usko.. Itellä ainaki ku vertailin malossin multivarin kamppeita (rullakuppi, liukupala, hihna, jne.), niin kovasti näytti samalta, kun puressa. Eli kun vaan rullat vaihtaa ja vpjousen, niin periaatteessa sulla on siinä kisavari.
Eikä vpjousta välttämättä tarvitse kyllä vaihtaa ainakaan malossin keltaseen, kun on perkele löysempi, kuin vakio. :) Tällä hetkellä se vakio vpjousi kiinni ja hyvin pelittää. Kytkinjousiinkaan ei tarvinnut koskea, kun ne ottaa kiinni ihan hyvässä kohdassa, tietty vähän vois hommaa kireemmät, ni lähtis suoraa piikiltä :P

12.6.2008 11:11

Paljonko kulkee prikattomana? Oon kuullu, että siellä olis prikkoja kaksin kappalein. Jostain olen lukenut näistä jutuista, mutta en enää löydä sitä.

12.6.2008 11:16

Captain16 kirjoitti:Paljonko kulkee prikattomana? Oon kuullu, että siellä olis prikkoja kaksin kappalein. Jostain olen lukenut näistä jutuista, mutta en enää löydä sitä.


Tais mennä prikattomana vakio-ohjelmalla jotain 78 gpsään :) tai no riippuu, lasketaanko alamäkeen ajoa :P vitulliseen alamäkeen pääsin 82 :D mutta jos tasasella meinaat, niin kyllä se siinä 75-78 pyörii prikattomana.

12.6.2008 11:34

Jussivaan. kirjoitti:Tais mennä prikattomana vakio-ohjelmalla jotain 78 gpsään :) tai no riippuu, lasketaanko alamäkeen ajoa :P vitulliseen alamäkeen pääsin 82 :D mutta jos tasasella meinaat, niin kyllä se siinä 75-78 pyörii prikattomana.


Jepjep. Oliko niitä prikkaja yksi vai kaksi kpl. Mietin vaan sitä, että jos niitä prikkoja olisi kaksi niin ottaisi vaan sen toisen pois. Alkaa hieman tympimään se, että menee 10s ja sitten mennäänkin jo sellaista vaihtia, että rajoitin ottaa vastaan (10000rpm). Ei siis ettei se kiihtyvyys huono asia ole.

Tuli eilen leikittyä jonkun random bemarin kanssa pikkutiellä missä löytyy muutama hidastetöyssy. Alko bemarikuskia hieman ärsyttämään, kun ei pystyny karistamaan mopoa. Kiihtyvyys on kyllä huippu, autoilijat vähän kattoo kun jätättää ne valoissa.

12.6.2008 11:40

Mulla oli vain 1, jollain 2, se selviää helposti, kun avaat varikopan ja katsot, montako siellä on :P Jos on 2, niin juurikin toinen pois, jos on vain 1, niin teetät ohuemman prikan tai viilaat omaasi ohuemmaksi.

12.6.2008 11:59

Captain16 kirjoitti:Alkaa hieman tympimään se, että menee 10s ja sitten mennäänkin jo sellaista vaihtia, että rajoitin ottaa vastaan (10000rpm).

Joo, onhan se pirun ärsyttävää, kun kone huutaa kuolemaa, ja mihinkään ei kulje :) Mutta mieti sama tilannne kisaohjelmalla (ei kierrosrajotinta), teharilla (jaksaa kiertää) ja kevyemmillä rullilla (nostaa kierroksia kaikilla kierrosalueilla) :D Voin kertoo, että aika mielenkiintoinen kokemus oli, kun jouduin ajamaan pari km tolleen :D Tossa saa kuolemanhuudatus-sana oikein uuden ulottuvuuden :P Oli siis pakko kokeilla paljo menee vakioprikal, ja kylhä se ihan hyvin silläki kulki; kun loppuu välit ni kiekat vaan nousee ja nousee ja vauhti kans :D Kone ei varmaa tykkäis tost pitkäaikasesti :)

12.6.2008 12:04

Jussivaan. kirjoitti:
Axu- kirjoitti:Ihmetten kovasti miten teillä kulkee noin lujaa vakioväleillä. Itselläni oli 70cc yms hilut ja gps näytti vain 81 km/h

E: ja vuosimalli oli -04


Juu, säädöt vaikuttaa kyllä paljo tossa vehkeessä. Itellä toi kisaohjelma sattu just pelaamaan hyvin teharin kans (Giannelli Extra) ja rullatkin on sopivat. Jaksaa kiertää ajossa sinne 10-11k, mutta ei kuitenkaan liian kevyet.

Niin, en tiedä sitte susta, että mikä mätti sun kokoonpanossa, mutta iteki sen huomasin, että vakiorullilla kulki mittariin 50, kun ei yltäny piikille :D
kyllä ne sääjöt oli varmasti kohillaan kun nosti kaasusta keulaa vielä 40km/h:n jälkeekin ja aina meni piikillä. Minä vingutin kans sinne n.11500rpm ruiskuna siis niin 82 eikä yhtään enempää, tosin kun muutin kaasariksi niin sen jälkeen meni sen ~90 vakioväleillä ja kierrosluku mittari oli tapissa ja oli ainakin kuulon perusteella yli 12trpm

12.6.2008 12:31

Axu- kirjoitti:kyllä ne sääjöt oli varmasti kohillaan kun nosti kaasusta keulaa vielä 40km/h:n jälkeekin ja aina meni piikillä. Minä vingutin kans sinne n.11500rpm ruiskuna siis niin 82 eikä yhtään enempää, tosin kun muutin kaasariksi niin sen jälkeen meni sen ~90 vakioväleillä ja kierrosluku mittari oli tapissa ja oli ainakin kuulon perusteella yli 12trpm

Jaa.. No tohon nyt on paha alkaa mitään vastaan vänkäämään :D No sitten jää varmaan 2 vaihtoehtoa, jotain eroa variaattorissa, vai voiko mun gps tosiaan kusta noin paljoa :S Ei kyl uskois, gps:hän pitäisi nimenomaan olla se tarkin mittari..? :O

E: Niin tuli mieleen vielä, että ainakin jätti kurittoman Betan suhtkoht kevyesti huipuissa, ja nehän menee kurittomana lähemmäs 85..?

12.6.2008 12:35

Axu- kai sulla se kisaohjelma oli myös 70cc:n kanssa?

Re: kisaohjelma

12.6.2008 15:24

Jussivaan. kirjoitti:Jepjep, kävin äsken Raision Bikeworldissa kysymässä kisaohjelmaa. Sen kummempia kaartelematta äijä vastas että kyllähän niitä löytyy, ei muuta ku tuot skoppen vaan tänne :D Olin skodulla liikkeellä, mut siellä oli nyt joku Vespa säädettävänä kiinni siinä laitteessa. No, vien huomenna heti sinne kun aukee. Ja 15-20e tais mainita hinnaksi kyseiselle toimenpiteelle. Ja suositteli kyllä itsekkin sitä ohjelmaa vaihdettavaksi, ettei röpöttäis ja pätkis niin pirusti :D


Jep tuollahan mä itekki laitatin sen.
Olin just kyproksella ja vittu näin upeen Purejetin siellä harmi ettei ollu kameraa just sillo :S.

12.6.2008 17:28

Jussivaan. kirjoitti:Axu- kai sulla se kisaohjelma oli myös 70cc:n kanssa?


70cc:n kanssa purejettiin ja muihinkin ruiskuihin vaihdetaan ihan oma ruiskun ohjain boksi...

Näin ollen ei vakio boksia tartte päivitellä ja vaikka kisaohjelman laittaiskin niin silti se tuskin toimii 70cc:n kanssa hyvin koska liian vähän se kuitenkin syöttää ainetta.

Etenkin kun se kisaohjelma on vakiopytylle suunniteltu...

13.6.2008 0:03

-RikuH- kirjoitti:
Jussivaan. kirjoitti:Axu- kai sulla se kisaohjelma oli myös 70cc:n kanssa?


70cc:n kanssa purejettiin ja muihinkin ruiskuihin vaihdetaan ihan oma ruiskun ohjain boksi...

Näin ollen ei vakio boksia tartte päivitellä ja vaikka kisaohjelman laittaiskin niin silti se tuskin toimii 70cc:n kanssa hyvin koska liian vähän se kuitenkin syöttää ainetta.

Etenkin kun se kisaohjelma on vakiopytylle suunniteltu...
Just noin

13.6.2008 0:12

Captain16 kirjoitti:Kiihtyvyys on kyllä huippu, autoilijat vähän kattoo kun jätättää ne valoissa.


Luultavasti niitä vain naurattaa kun mopopoika luulee ajavansa kovinkin tehokkaalla laitteella kiihtyvyyden tuntuessa hurjalta polkupyörän jälkeen.