Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

27.4.2008 13:33

CPR6E muistaakseni? ;O 16mm kierteellä.

27.4.2008 23:52

Mikä o ku toi mustaa tulpat ja sit sammuu aina? Tulpan putsauksella ja onnella lähtee taas käyntii. Putki o puhdas ja o kisaohjelma sekä prikka pois. Kulkee siihe asti iha hyvi ku löysää kaasua.

28.4.2008 20:59

Huonot öljyt, liian rikas seos, männän kunto...

29.4.2008 12:33

Akce kirjoitti:Mikä o ku toi mustaa tulpat ja sit sammuu aina? Tulpan putsauksella ja onnella lähtee taas käyntii. Putki o puhdas ja o kisaohjelma sekä prikka pois. Kulkee siihe asti iha hyvi ku löysää kaasua.
Onko imukaulan kuri pois?

29.4.2008 16:15

Ei oo imukaulan kuria pois. Miten sen saa? Mitkä ois parhaat öljyt toho?

29.4.2008 19:39

Akce kirjoitti:Ei oo imukaulan kuria pois. Miten sen saa? Mitkä ois parhaat öljyt toho?
Jos ei kerran oo ilmakuria poissa niin siitähän se johtuu todennäkösesti, käy rikkaalla kisaohjelman kanssa -> mustaa ja rikkoo tulpat. Parasta öljyä on tietenkin täyssynteettinen.

29.4.2008 21:42

Akce kirjoitti:Ei oo imukaulan kuria pois. Miten sen saa? Mitkä ois parhaat öljyt toho?
Sivu tai pari taaksepäin niin löytyy ohjeet.

3.5.2008 17:46

TheHepa kirjoitti:Mistään ei tunnu löytyvän noita Champion-sytytystulppia, mikä tässä puressa on vakiona.. Mikä se NGK:n vastaava tulppa oli ja miten on teillä tuo kyseinen NGK:n tulppa pelittäny?


Tosiaan ite oon ajellu sen 10k km ja hyvin on toiminu, nyt eilen kattoin ja oli todella kulunu elektrodi ja kärkiväli on melkosen iso. Jotenka lähdin kattelee parilta huoltoasemalta ja yhdestä polkupyörä/skootteriliikkeestä täältä ja missään ei ollu kyseistä Championin tulppaa. Vuoden 05-06 Champion - NGK "vastaavat tulpat" kirjasesta ei löytynyt edes koko tulppaa. Mutta kannattaa tosiaan ostaa tuo R kirjaimen omistava ja lämpöarvon 6, koska pure on todella nirso tulppien suhteen.

Sitten kysymystä, kertokaahan miten takaiskari lähtee irti? Meinaa nimittäin olla hieman "löystynyt" joten pitäis päästä kattelee sitä irtonaisena.

3.5.2008 19:55

Tompa- kirjoitti:
TheHepa kirjoitti:Mistään ei tunnu löytyvän noita Champion-sytytystulppia, mikä tässä puressa on vakiona.. Mikä se NGK:n vastaava tulppa oli ja miten on teillä tuo kyseinen NGK:n tulppa pelittäny?


Tosiaan ite oon ajellu sen 10k km ja hyvin on toiminu, nyt eilen kattoin ja oli todella kulunu elektrodi ja kärkiväli on melkosen iso. Jotenka lähdin kattelee parilta huoltoasemalta ja yhdestä polkupyörä/skootteriliikkeestä täältä ja missään ei ollu kyseistä Championin tulppaa. Vuoden 05-06 Champion - NGK "vastaavat tulpat" kirjasesta ei löytynyt edes koko tulppaa. Mutta kannattaa tosiaan ostaa tuo R kirjaimen omistava ja lämpöarvon 6, koska pure on todella nirso tulppien suhteen.


Itellä oli 2400 ajettuna tulppa niin likanen ettei enää kunnolla käymään lähteny. Putsasin tulpan ja nyt toimii taas niinku ennen. Mut tosiaan ton championin vakiotulpan löytää varmaa oulussa vaan tyyliin hirvoselta ja siellä hinnottelu on sitä luokkaa että.. Stormin kuvaston mukaan NGK:n vastaava tulppa on CPR8E

4.5.2008 0:07

Ei mekään löydetty noku huoltoasemilta tota tulppaa, piti huollosta hakea.
Ja paljon ootte porukat yleensä ajellu samalla männällä ?

4.5.2008 13:15

Mun mielestä männällä voi ajaa 50tkm. Aivan höpöpuhetta, että pitää vaihtaa 5tkm välein. Itellä alko ongelmat siitä kun vaihon 15tkm kohdalla männän, ei ois tosiaankaan tarvinut.
Helkama ax:ssäni oli 48tkm mittarissa ja alkup. mäntä.
Tuntuu vaan nykyajan muotia olevan se, et pitää mäntä vaihtaa 100km välein. Mikäs siinä jos tykkää, vaihan ite männän kun kone on oikeasti väljä, esim. hyytyy ylämäkiin ja alamäkeen puskee hirveetä vauhtia. Riippuu toki myös siitä, onko ajettu prikka paikollaan vai ei.

4.5.2008 21:22

Jees aattelin itekki, et sitten ku tehot alkaa tippumaan ni mäntä vaihtoon. Mulla 16k täynnä.

5.5.2008 9:12

Mitä jos mää hommaisin tällasen mun purejettiin? :)

http://www.fi.easyparts.nl/showarticles ... ra-50.html

aijjaij

5.5.2008 22:29

Tulipa laitettua tälläne Piaggio NRG Purejet.. vm 2004.. Katteet on kyl ihan jees kunnossa, ainoa pikku jälki on oikeessa alakatteessa mutta sitä ei tosiaan huomaa jos ei ihan tihraa.. Loisto kunnossa, ajettu oli 6000. reilulla tonnilla lähti.. tyytyväinen oon :). kiihtyy pirun hyvin kuten ruiskut aina.. Nyt tässä vielä korttia odotellessa pitäs odotella jonkin aikaa.. Muutama kuva löytyy myös galleriasta jos on halua vilkaista ;)

6.5.2008 11:13

TheVähis kirjoitti:Mitä jos mää hommaisin tällasen mun purejettiin? :)

http://www.fi.easyparts.nl/showarticles ... ra-50.html


Kysymyksen pointti?

Pitäis tosta ruiskusta kaasari vehje tehdä! Niin mitäs kaikkee piti vaihtaa tuolta kaasutin puolelta. Itse en oikein tiedän näistä kaasareista kun ei ikinä itsellä ollut. Mutta tarkotus olisi laittaa 19-21mm kaasari ja uus imukaula. Kannen vaihdan tohon, koska haluan halpoja tulppia ja muutenkin varma toimisemman:)

Millasia viilauksia ootte tehneet noihin piaggion pyttyihin? Haluaisin hiukan lisätehoa esim paljon pakoa voi leveentää? ja imupuolta? Kanavat jätän..