Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG PureJet

26.9.2013 18:54

sorjoska kirjoitti:Mistähä mä tiiän että onko toho mun skootteriin tehty se ruiskun päivitys
Et käytännössä mistään, ainoastaan piuhan nokassa käyttämällä voit saada selville sisällä olevan softan version, mutta päivityshistoriasta se ei kerro.

sorjoska kirjoitti:Se pakokaasun kierrätysjärjestelmä on putkesta tukittu
Ruiskussa ei sitä ole alunperin, onko putki edes alkuperäinen?

Re: Piaggio NRG PureJet

26.9.2013 20:18

Aa, asia kunnossa. katoin tänää sen verran, että läppien ja imukaulan välissä ei ainaskaan kuristusta ollu, eikös sen siinä kuulunu olla? ja 13tkm ajettu ilman männän vaihtoa, eli eiköhän se siihen oo tehty se ruiskupäivitys, ja tulppakaan ei viittaa että laihalle vetäis. Kyllä tuo putki alkuperänen on, mikäs reikä siitä alkukäyrästä sitten lähtee joka on m6 pultilla tukittu ?

Re: Piaggio NRG PureJet

26.9.2013 22:48

Aaah okei, tarkoitit siis tätä virisoftaa. :) Minä aluksi ajattelin, että tarkoitat ihan normaalia ohjelmistopäivitystä. Jos kuristinlevyä ei ole ja mopo toimii hyvin, eikä laihalla olemisen merkkejä näy, niin kyllä silloin ECU:ssa on tämä virisofta.

Alkuperäisessä putkessa ei ole mitään ylimääräisiä reikiä tai putkia.

Re: Piaggio NRG PureJet

27.9.2013 16:06

Joo, no sillon siinä sitten todennäkösesti on se :D mitähän ihmettä, täysin vastaava putki kun muissakin ja piaggio merkinnät löytyy änkän takaa. No, eipä se siinä haittaa tee, ois kiva vaan tietää mikä tarkotus sillä on/on ollut. lambdan paikakski on liian pieni.

Re: Piaggio NRG PureJet

10.10.2013 18:43

mistä löytäisin purejetin sähkökaavion?

Re: Piaggio NRG PureJet

11.10.2013 9:45

Multa löytyy koneelta, laita YV:tä maanantaina mulle, niin pistän sen sulle. Tällä hetkellä reissun päällä..

Re: Piaggio NRG PureJet

20.12.2013 23:04

Onkohan mulla lämpömittarissa häikkää vai enkö osaa lukee sitä? eli analoginen viisarimittari(05 vuosmalli) siis kyseessä, lämmöt on aina nollassa, paitsi 10min räävittelyn jälkeen saattaa just ja just nousta ensimmäiseen pykälään. Mistähä vikaa lähtis ettimään? onkoha anturi sökö? en usko että se lämpöjä ihan noin alhaalla pitää. Ja mullakun on toi gilera purejetti, ni siinä ei oo kiekkamittaria, ni mistä toi purejetti kone laskee ne kierrokset, ni mitehän paljon vaivaa pitäs nähä että saisin nrg mittariston pelittämään kaikkineen gileran räppänässä.

Re: Piaggio NRG PureJet

10.3.2014 19:38

männänvaihon jälkeen hävis kipinä sekä bensapumppu ei surise,ja moottorihäiriövalo ei pala? mitähä liitintä osais lähtee tarkastelemaan. oon kaikki kanteen menevät jo kattonu lävite, ja ei vaikutusta :eek:

Re: Piaggio NRG PureJet

24.3.2014 18:11

Moi!

Iteltä on Piaggiosta hajonnut bensapumppu eikä houkuttaisi ostaa uutta kun maksaa n. 200e. Löysin Aprilia DI-techin ja SR:n bensapumppuja halvemmalla sekä niissä on parempi saatavuus. Osaatteko sanoa, että meneekö Aprilian bensapumppu suoraan kyseiseen Piaggioon ? Tai vastaavasti linkittää Piaggion bensapumppuja käytettynä tai halvemmalla. Itse en hirveästi Piaggion bensapumppuja löytänyt.

Re: Piaggio NRG PureJet

2.4.2014 21:54

Onkohan mulla nyt menossa puola tosta pelistä, vai missä vika. kylmänä lähti hirveen huonosti käyntiin, kaasua piti vähän pitää yllä, jotta sai koneen ees käyntiin. nollakelillä sai hangata älyttömän kauan. tänään töppäs koko vehje sammua, eikä enää mitään tietoa lähtee käyntiin. Kipinää kyllä antaa startin alussa niin pirun hyvin, mutta mitä pidempään hankaa käyntiin ni kipinä vaan laantuu ja tulppa luonnollisesti märkänä eli ei varmaan paineen alla saa kipinää. kokeiltu parilla tulpalla, tulpanjohto ja hattu ok. Onko moottorinohjaus puolella häikkää vai puola paskana?

Re: Piaggio NRG PureJet

5.4.2014 15:12

Missä purejetissä se imupuolen ahdistus löytyy? (vm2005)
En ole poistamassa sitä, keskikierroksilla (6000-7000) lämpimällä koneella vastaa todella heikosti kaasuun, joten epäilen että edellinen omistaja poistanut sen, ja kävisi silloin vähän laihalla. Täydellä kaasulla tosin toimii hyvin, samoin kuin ihan pienillä kierroksilla. Kylmällä koneella tuo 6000rpm alue toimii hyvin, jolloin syötöt suuremmalla, ja tästä epäilen että saisi ilmaa liikaa. Ilmavuotoja en ole löytänyt.

Ja jos imupuolen ahdistus on imukaulan alla, niin mistäs sen erikoisruuvarin löytää tuohon?

Re: Piaggio NRG PureJet

6.4.2014 12:57

Imukaulan ja läppien välissä on se. Siihen käy niinkin yksinkertainen erikoistyökalu kun reikäpää torxi, löytyy lähes jokaisesta rautakaupasta ja ehkä jopa huoltoasemilta.

Re: Piaggio NRG PureJet

4.8.2014 20:11

Onko kukaan asentanut sivujalkaa Piaggio Nrg Purejetiin, jos on niin hyvät neuvot olis tarpeen. Ostin Sparewheelsiltä sivujalan joka pitäis käydä ko. peliin pitäis olla Bolt On osa. mutta en löydä alakatteen takaa kahta reikää johon jalka kävisi. Jalka on RMS merkkinen. Eli tällainen. https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/8743

Re: Piaggio NRG PureJet

4.8.2014 22:51

Ota koko alakate kuikkaan, niin löydät ne ruuvin paikat. Sun pitää tehä myös alakatteeseen reikä sivujalkaa varten.

Re: Piaggio NRG PureJet

6.8.2014 16:09

Täällä varmaan bensapumppu hajosi tai on hyytymässä.
Tietääkö kukaan mistä näkee sen, minkälaiset bensapaineet pumpulta pitäisi tulla ulos?
Onko kukaan vaihtanut johonkin muuhun pumppuun? Ei tuo 250€ houkuta, kun millään muulla tuskin on väliä, kuin että uusi pumppu antaa vastaavalla paineella ainetta ulos, ja autojen-/yleispolttoainepumppuja saa murto-osa hinnalla.