Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Aprilia DI-Tech

8.8.2012 23:49

DiTech on lyhenne joka tulee sanoista Direct injection Technology eli vapaasti suomennettuna suorasuihkutus. Eli kaikki SR DiTechit ovat suorasuihkutusmoottorillisia, moottorin valmistajana toimii mallivuodesta riippuen joko Morini tai Piaggio. Aprilia SR:ää on kyllä ollut saatavilla koko mallihistorian ajan kaasutinkoneella, SR DiTechin kanssa ulkonäöltään lähes identtisessä kaasarimallissa moottorina toimii nestejäähdytteinen vaaka-Minarelli. Mallia on kutsuttu ainakin nimillä SR 50 Street, SR 50 www ja SR 50 H2O. Eri mallien välillä saattaa olla jotain pienempiä eroavaisuuksia. Mallin uudistuttua SR Factoryksi kaasutinmallia kutsutaan nimellä SR 50 R. Ei pidä myöskään unohtaa, että SR DiTech ei ollut ensimmäinen Aprilia SR-malli. SR:ää on valmistettu jo 90-luvun alusta suunnilleen tämän näköisenä, silloin tosin suorasuihkutuksesta kaksitahtimoottoreissa ei osattu kuin unelmoida. Alkuperäisessä SR:ssä moottori oli ilmajäähdytteinen.

DiTech-moottoria puolestaan on ollut saatavilla ainakin Scarabeoon eli SR ei ole ainoa Aprilian malli josta tuo moottori löytyy.

Re: Aprilia DI-Tech

14.8.2012 9:12

Onko kellään tietoa että miten tuo hgt:n polttoaineregulaattori eroaa tavallisesta säädettävästä auton regulaattorista?

Re: Aprilia DI-Tech

15.8.2012 13:45

Mikä vastapaine jousi passaa morinin koneella olevaan vanhan mallin ditechiin? Meinaan siis kun nuissa lukee yleensä minarellin, piaggion tai peugeotin koneeseen tarkoitettu muttei mistään löydy moriniin..

Re: Aprilia DI-Tech

15.8.2012 17:54

Siihen sopii Minarellin jouset.

Re: Aprilia DI-Tech

16.8.2012 14:13

joo testasin stage6 medium jousta, oli löysempi kuin vakio. :s Tänään hain +20% jousen ja vähän paremmin pelittää mutta luulen että kun putki tulee niin on aika hyvissä säädöissä kunhan vaihtaai kevyemmät rullat. Nyt 7,5g ja polinin variaattorin mukana taitaa tulla 6g
Vaihtoin samalla +1500rpm kykin jouset

Re: Aprilia DI-Tech

17.8.2012 15:46

Passaako morinin koneella olevaan ditechiin esim. minarelliin tarkotettu variaattorin laippa? siis se ulompi ns tuuletuslautanen. ei löydy sitten mistään tuota alkuperäistä niin tilasin ja menee 1-2vk niin ois kiva saada mopo ajoon siksi aikaa jos löytys joku korvaava osa siihen.

Boorit siis menny siitä lautasesta

Kiitos jos voitte auttaa!

Re: Aprilia DI-Tech

18.8.2012 15:10

Hei!

olisiko kenelläkään myynnissä kisaohjelmalla varustettua ecua?

Re: Aprilia DI-Tech

21.8.2012 12:49

Kukaan käyny oulussa motormanilla päivittämässä ECU.un rajoittamatonta ohjelmaa. Vai tekevätkö missään oulussa nuita ohjelmiston päivityksiä?

Re: Aprilia DI-Tech

21.8.2012 18:24

Ei tee Motorman noita, kysyin aikoinaan ja ainakin silloin linja oli tuo.

Re: Aprilia DI-Tech

22.8.2012 11:45

Olen ilmeisesti tuhonnut kaksikin ecua koska mulla noita on kolme ja ainoastaan yksi toimii kunnolla mikä ei aikasemmin ole ollut kiinni tuossa (muilla alko pätkimään korkeilla kierroksilla kaasu pohjassa). Luin toiselta forumilta että mm. huonokuntonen (ohmiluku heittää) puola saattaa rikkoa Ecun

teini: Mun mielestä siihen ei edes kuulu booreja, en tosin ole tarkistanu omasta varakoneesta, mutta toisella koneella ajettu tänne asti ilman booreja, itekkin ihmettelin että missäs boorit on :D

Re: Aprilia DI-Tech

22.8.2012 14:06

jnd kirjoitti:Olen ilmeisesti tuhonnut kaksikin ecua koska mulla noita on kolme ja ainoastaan yksi toimii kunnolla mikä ei aikasemmin ole ollut kiinni tuossa (muilla alko pätkimään korkeilla kierroksilla kaasu pohjassa). Luin toiselta forumilta että mm. huonokuntonen (ohmiluku heittää) puola saattaa rikkoa Ecun

teini: Mun mielestä siihen ei edes kuulu booreja, en tosin ole tarkistanu omasta varakoneesta, mutta toisella koneella ajettu tänne asti ilman booreja, itekkin ihmettelin että missäs boorit on :D


Osaisko joku muu kertoa pitääkö tuo paikkaansa ettei siinä laipassa tosiaankaan ole booreja? Tuntuu melko erikoiselta jos se pääsee siinä tyhjää pyörimään kun kampi-akselin päässä kuiteski on boorit. :s

Re: Aprilia DI-Tech

22.8.2012 18:29

Ei siinä kuulu olla booreja, eli ihan rauhallisin mielin. Pulttipyssyllä kiristettynä ei pääse pyörimään, tiukalla pitää olla muttei liian ettei mene kierteet.

Re: Aprilia DI-Tech

22.8.2012 21:06

Ite sain mielenrauhan kun tein lautaseen ja mutterin takana olevaan osaan maalimerkin ja tarkastin koeajon jälkeen ettei ollut pyörähtänyt. Minnekköhän kannattas ottaa yhteyttä että sais tietoa onko tolle malossin eculle mitään tehtävissä?

Re: Aprilia DI-Tech

23.8.2012 22:52

Löytyykö alle 40km päästä helsingistä paikkaa jossa voisi päivittää softan ecuun järkevään hintaan? Pyörä ja mopossa sanovat että maksaa vähintään 70€

Re: Aprilia DI-Tech

23.8.2012 23:54

Kysy Frankilta tekevätkö softapäivityksiä. On kyllä hävytön hinta tuo 70e, puolen tunnin työveloituksen ymmärrän vielä jotenkin jos tuo on ainoa asiakkaan pyytämä toimenpide.