Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

20.4.2008 17:31

tm_racing kirjoitti:sanokaas mikä mun ditec särässä -03 on ku kone pätkii perhanasti ja ei kierrä muuta ku liikkelle lähössä ja 70km/h eteen päin. röpöttää nii pahasti että vauhti hiipuu. vaihoin uuden mäntä ja tiiviste sarjan ja sen paine letkun joka tulee kampikammiosta ruiskulle, ja uus tulppa. tulpan väri on maitokahvin ruskea eli seos on ihanteellinen. mistä kannatas ruveta ehtii vikaa seuraavaks? oisko tankissa kondensio vettä? ois kiva ku vastailisitte pikaisesti :)

ilmanputsarin puhistus ei varmaa tekis pahaa.

20.4.2008 18:34

tm_racing kirjoitti:sanokaas mikä mun ditec särässä -03 on ku kone pätkii perhanasti ja ei kierrä muuta ku liikkelle lähössä ja 70km/h eteen päin. röpöttää nii pahasti että vauhti hiipuu. vaihoin uuden mäntä ja tiiviste sarjan ja sen paine letkun joka tulee kampikammiosta ruiskulle, ja uus tulppa. tulpan väri on maitokahvin ruskea eli seos on ihanteellinen. mistä kannatas ruveta ehtii vikaa seuraavaks? oisko tankissa kondensio vettä? ois kiva ku vastailisitte pikaisesti :)


Myös kanttii kattoa että sulla ei oo bensapumpun johdot murtunu..:D itellä teki samaa että pätki ja sammuili ja ajossa pahasti röpötti niin bensapumpun johdot koski vaan sillontällön mistä johtu pätkivä koneen käynti..

20.4.2008 19:26

,
Viimeksi muokannut SP2003 päivämäärä 18.4.2010 18:42, muokattu yhteensä 1 kerran

20.4.2008 21:21

oon putsannu putsarinki, ja mun mielestä johdot oli kunnossa ku liitin sen pumpun, mut pitää vielä tarkistaa tuo. miten usein näissä pitää putki puhdistaa? karsottuuko helposti? alkukäyrässä ei ainakaa näkyny karstaa. oisko paisari/änkkäri sit tukos? tällä skodella on kuitenki rullattu jo 30 000km :D bensa letkut oli kyllä vähän haurastunu jo, että vetäskö ilmaa sieltä? ihme vika :P

20.4.2008 22:12

SP2003 kirjoitti:
Ezzee kirjoitti:oon kuullu että ruisku katanoissa on vakioputkissa hukkis tai holkki pitääkö paikkansa..? ja ihmehän se jos tehariaki vaihtaa niin eihän oo kummakaan että kiertää paremmin.. mut vakioputkella siitä ei ditekissä tosiaankaan mitään isoa eroa oo...


Jep, Katanassa on hukkis kuristettu vakiopakoputki sekä variaattorin kuristus. Sen lisäksi vakio ECU-softa on kuristettu. Kokeilin mun Katanaa vakio pakoputkella ja kisasoftalla. Ei auta mitään kun moottori ei jaksa ottaa kiekkoja. Teharin kanssa ihan eri homma. Noi koneen kierrokset voi tsekata sillä GB:llä ei tarvi korviinsa luottaa, mutta kyllä sen ihan kuuleekin.

Eli veikkaan sitten että Aprilian vakioputki ei riitä kisasoftalle, jos se ei muka nosta kierroksia vakioon nähden..

Joo ei se ainakaan vakioputkella paljoa auta tuo kisasofta..:D sitte jos teharia lyö niin sitte voi olla enemmän vaikutusta mutta vakioputkella ei paljon huomaa:D
tm_racing kirjoitti:oon putsannu putsarinki, ja mun mielestä johdot oli kunnossa ku liitin sen pumpun, mut pitää vielä tarkistaa tuo. miten usein näissä pitää putki puhdistaa? karsottuuko helposti? alkukäyrässä ei ainakaa näkyny karstaa. oisko paisari/änkkäri sit tukos? tällä skodella on kuitenki rullattu jo 30 000km :D bensa letkut oli kyllä vähän haurastunu jo, että vetäskö ilmaa sieltä? ihme vika :P


Mulla tarvi 15000 ajetussa vaihtaa bensaletkut ku oli niin hauraat että vähänkään otti kiinni ja väänsi niin bensaa suihkusi ku geysereistä:D mut en usko että siellä pitäs pahemmin karstaa olla mut en sitte mee sanomaan.. ootkos kattonu toimiiko häiriönpoistaja ja puola..?

20.4.2008 22:30

eikö puola toimi jos jos antaa kipinän oikein? miten kokeilet häikän poistajan toimivuuden?

21.4.2008 15:15

tm_racing kirjoitti:eikö puola toimi jos jos antaa kipinän oikein? miten kokeilet häikän poistajan toimivuuden?

otat sen tulpan pois, lyöt siihen tulpan hattuun kiinni ja maadotat vaikka runkoon tulpan kierteistä ja starttaat niin jos antaa kipinää TASASELLA syötöllä siihen kärkeen niin molemmat kunnossa mutta jos ei anna tasasesti että sillon tällön tai tauottain niin jompikumpi paskana.. ensin hankkisin uuden häiriönpoistajan koska se hieman halvempi.. mut kokeile...

21.4.2008 16:22

Minkäs Takia ei meinaa oikee Ditekki kulkea Malossin multivarin kanssa? Laiton mukana tulleet rullat ja VP-jousen, putkena on Leovince Zx, Kiihtyy Hyvin mutta ei kulje lähellekkään yhtähyvin kuin vakiovarilla...

21.4.2008 16:28

mut käynnistys virta on niin suuri että mittari menee paskaks? kokeilen vaihtaa sen hatun.

21.4.2008 22:06

Ois pieni kysymys kun harkitsen tässä särän ostoa, niin että onkos noissa 02vm ditukoissa ruiskut vai norm. kaasari? ja muutenkin jos on ton vuosimallin versiossa jotain tekniikallista eroa uusimpiin niin ois kiva tietää =)

21.4.2008 22:39

Ruiskukone on. DiTech on aina ruisku.

onkelmia

22.4.2008 13:06

nyt ilmeni sellasta onkelmaa ku ditech ei käynnisty vaikka on iha tuliterä tulppa ja konehuolto tehty viime talvena... huollon yhteydessä uus mäntä ja muut hilppeet. Ostin myös uudet bensaletkut ku edelliset vuoti. Nii huollon jälkee toimi tosi hyvi nyt vaa ei hörähä käyntiin. En usko että vika olisi startissa koska kaverilla sama ongelma ja sillä ei startin vaihto parantanu yhtää.... mikä vikana?

22.4.2008 13:49

voisko läpät olla auki, itellä ainaki sen takia ei lähteny käyntiin joskus.

mopo

22.4.2008 16:33

ruorane kirjoitti:voisko läpät olla auki, itellä ainaki sen takia ei lähteny käyntiin joskus.


ei ollu läpissä mitään häikkää... kokeiltii kamun kaa paineilmalla ilmaputsarista sisää nii käynnisty tosi hyvin eli saa liian vähän ilmaa näköjää.... pitäskö siihe nyt taittaa uus "softa" vaij mitä helvettiä? :D

Re: mopo

22.4.2008 18:01

jukip kirjoitti:
ruorane kirjoitti:voisko läpät olla auki, itellä ainaki sen takia ei lähteny käyntiin joskus.


ei ollu läpissä mitään häikkää... kokeiltii kamun kaa paineilmalla ilmaputsarista sisää nii käynnisty tosi hyvin eli saa liian vähän ilmaa näköjää.... pitäskö siihe nyt taittaa uus "softa" vaij mitä helvettiä? :D


joo meet vaan lähimpään aprilia liikkeeseen ja kysyt että voisko ne gameboyllä vähän säätää seoksia.. ei maksa ku pari kymppiä.