Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.4.2008 17:47

Paljo teil on menny oikeeta nopeut ilma prikkaa? ku mietin itelläni meni 65 gps:ssää, et onks kaikki kunnos ku ei sen kovempaa menny?

15.4.2008 19:09

[timooo] kirjoitti:Paljo teil on menny oikeeta nopeut ilma prikkaa? ku mietin itelläni meni 65 gps:ssää, et onks kaikki kunnos ku ei sen kovempaa menny?

Mitä hittoo mulla menee joku 80km/h. :D en tiiä mitkä varisäädöt mut ei tuo normaalia oo.. meneekö joku 80 about mittariin..?

15.4.2008 20:46

Itellä kans teharilla ja prikka pois 65 gps. Ruiskun ohjelma kuristaa.

16.4.2008 8:05

kyllä mulla ainaski mittarii ottaa yli 100, prikan poistolla. mut mulla onki kisaohjelma ruiskussa.. :)

16.4.2008 11:17

-JeSu- sylinteri käteen, ja magneetilla koitat.

Alumiiniin ei magneetti tartu (sylinterin ulkopinta) ja tällöin sylinteri on pinoitettu

Jos magneetti tarttuu, on kyseessä tavallinen valurautanen, jonka voi porauttaa, tai siinä ei ainakaan pinnoite ole esteenä ko. operaatiolle.

16.4.2008 19:22

Klasu kirjoitti:-JeSu- sylinteri käteen, ja magneetilla koitat.

Alumiiniin ei magneetti tartu (sylinterin ulkopinta) ja tällöin sylinteri on pinoitettu

Jos magneetti tarttuu, on kyseessä tavallinen valurautanen, jonka voi porauttaa, tai siinä ei ainakaan pinnoite ole esteenä ko. operaatiolle.

Selvä, kiitoksia !

17.4.2008 11:26

ruorane kirjoitti:kyllä mulla ainaski mittarii ottaa yli 100, prikan poistolla. mut mulla onki kisaohjelma ruiskussa.. :)


Mullaki menee mittariin vähän yli sata ja ihan normi ohjelma ruiskussa.. se ns."kisaohjelma" ei oo mitään muuta ku vääntää gameboyllä vaan bittiä "dealer test mode" eikä se tuo ku kiihtyvyttä vähän ja kaasuun vastaa paremmin.. ei sen huippuja pitäskään nostaa paljoo mitää..:D

17.4.2008 15:34

Ezzee kirjoitti:
ruorane kirjoitti:kyllä mulla ainaski mittarii ottaa yli 100, prikan poistolla. mut mulla onki kisaohjelma ruiskussa.. :)


Mullaki menee mittariin vähän yli sata ja ihan normi ohjelma ruiskussa.. se ns."kisaohjelma" ei oo mitään muuta ku vääntää gameboyllä vaan bittiä "dealer test mode" eikä se tuo ku kiihtyvyttä vähän ja kaasuun vastaa paremmin.. ei sen huippuja pitäskään nostaa paljoo mitää..:D


Tuollaisen Gameboyn omistajana saanen huomauttaa, että "Dealer test mode" nostaa huippukierroksia about 2000rpm ylöspäin. Kiihtyvyyttä se antaa ihan selkeesti lisää. Pakoäänet varsinkin virisoftalla on vähän turhankin kovat, ainakin mun makuun.

Haluisko joku vaihtaa vakio putkensa 200km ajettuun Leovincen TT:n?

17.4.2008 19:03

SP2003 kirjoitti:
Ezzee kirjoitti:
ruorane kirjoitti:kyllä mulla ainaski mittarii ottaa yli 100, prikan poistolla. mut mulla onki kisaohjelma ruiskussa.. :)


Mullaki menee mittariin vähän yli sata ja ihan normi ohjelma ruiskussa.. se ns."kisaohjelma" ei oo mitään muuta ku vääntää gameboyllä vaan bittiä "dealer test mode" eikä se tuo ku kiihtyvyttä vähän ja kaasuun vastaa paremmin.. ei sen huippuja pitäskään nostaa paljoo mitää..:D


Tuollaisen Gameboyn omistajana saanen huomauttaa, että "Dealer test mode" nostaa huippukierroksia about 2000rpm ylöspäin. Kiihtyvyyttä se antaa ihan selkeesti lisää. Pakoäänet varsinkin virisoftalla on vähän turhankin kovat, ainakin mun makuun.


Mikä mopo herralla on ?:D Voin sanoa että jos sulla on joku ruisku gilera niin niissä ne tietokoneet ja pytty on ihan erilaisia ku näissä vanhemmissa aprilioissa:D ja oon vetäny viivat ruiskusoftallista ditekkiä vastaan(mulla siis vakioohjelma) enkä hävinny ku karvan verran eikä siinä tosiaankaan ole mitkään imu äänet isot..:D:D

17.4.2008 19:41

Moro eilen illalla huomasin että valot on palanut etu lampusta niin mikäs on helpoin konsti vaihtaa ettei tarviasi kaikkia etu katteita poistaa että miten ootte vaihtanu vai pitääkö repiä kaikki?

17.4.2008 20:02

^^^vp^^^ kirjoitti:Moro eilen illalla huomasin että valot on palanut etu lampusta niin mikäs on helpoin konsti vaihtaa ettei tarviasi kaikkia etu katteita poistaa että miten ootte vaihtanu vai pitääkö repiä kaikki?

Sisäkatteen kuusiruuvia, ilmanohjaimien neljä ruuvia ja astinlaudan alta neljä ruuvia pois.:D

17.4.2008 20:07

Ezzee kirjoitti:
SP2003 kirjoitti:
Ezzee kirjoitti:
ruorane kirjoitti:kyllä mulla ainaski mittarii ottaa yli 100, prikan poistolla. mut mulla onki kisaohjelma ruiskussa.. :)


Mullaki menee mittariin vähän yli sata ja ihan normi ohjelma ruiskussa.. se ns."kisaohjelma" ei oo mitään muuta ku vääntää gameboyllä vaan bittiä "dealer test mode" eikä se tuo ku kiihtyvyttä vähän ja kaasuun vastaa paremmin.. ei sen huippuja pitäskään nostaa paljoo mitää..:D


Tuollaisen Gameboyn omistajana saanen huomauttaa, että "Dealer test mode" nostaa huippukierroksia about 2000rpm ylöspäin. Kiihtyvyyttä se antaa ihan selkeesti lisää. Pakoäänet varsinkin virisoftalla on vähän turhankin kovat, ainakin mun makuun.


Mikä mopo herralla on ?:D Voin sanoa että jos sulla on joku ruisku gilera niin niissä ne tietokoneet ja pytty on ihan erilaisia ku näissä vanhemmissa aprilioissa:D ja oon vetäny viivat ruiskusoftallista ditekkiä vastaan(mulla siis vakioohjelma) enkä hävinny ku karvan verran eikä siinä tosiaankaan ole mitkään imu äänet isot..:D:D


En herrasta tiedä, mutta mulla on Katana -06 :)
Perustuu moottoriltaan Morinin Ditechiin eli Apriliassa vastaava kone oli viimeksi vuonna 2003.

Kyllä se nyt vaan rääkyy kun kone kiertää 2000rpm enemmän kuin vakio softalla ja Leovince TT on kiinni. Eron äänessä huomaa Ranuan mummokin ;-)

Niin ja kiihtyvyys on toki parempi kun sieltä ylhäältä tulee hiukan tehoa lisää. Vakiota kevymmillä rullilla tuon eron huomaa jopa se sama Ranuan mummo :)

19.4.2008 17:04

SP2003 kirjoitti:
Ezzee kirjoitti:
SP2003 kirjoitti:
Ezzee kirjoitti:
ruorane kirjoitti:kyllä mulla ainaski mittarii ottaa yli 100, prikan poistolla. mut mulla onki kisaohjelma ruiskussa.. :)


Mullaki menee mittariin vähän yli sata ja ihan normi ohjelma ruiskussa.. se ns."kisaohjelma" ei oo mitään muuta ku vääntää gameboyllä vaan bittiä "dealer test mode" eikä se tuo ku kiihtyvyttä vähän ja kaasuun vastaa paremmin.. ei sen huippuja pitäskään nostaa paljoo mitää..:D


Tuollaisen Gameboyn omistajana saanen huomauttaa, että "Dealer test mode" nostaa huippukierroksia about 2000rpm ylöspäin. Kiihtyvyyttä se antaa ihan selkeesti lisää. Pakoäänet varsinkin virisoftalla on vähän turhankin kovat, ainakin mun makuun.


Mikä mopo herralla on ?:D Voin sanoa että jos sulla on joku ruisku gilera niin niissä ne tietokoneet ja pytty on ihan erilaisia ku näissä vanhemmissa aprilioissa:D ja oon vetäny viivat ruiskusoftallista ditekkiä vastaan(mulla siis vakioohjelma) enkä hävinny ku karvan verran eikä siinä tosiaankaan ole mitkään imu äänet isot..:D:D


En herrasta tiedä, mutta mulla on Katana -06 :)
Perustuu moottoriltaan Morinin Ditechiin eli Apriliassa vastaava kone oli viimeksi vuonna 2003.

Kyllä se nyt vaan rääkyy kun kone kiertää 2000rpm enemmän kuin vakio softalla ja Leovince TT on kiinni. Eron äänessä huomaa Ranuan mummokin ;-)

Niin ja kiihtyvyys on toki parempi kun sieltä ylhäältä tulee hiukan tehoa lisää. Vakiota kevymmillä rullilla tuon eron huomaa jopa se sama Ranuan mummo :)


veikkaan että varit ei oo ihan samanlaisia... kaks "kisasoftallista" oon tavannu ja toista vastaan viivoja ottanu niin ei se ero mitenkään radikaali oo ollu.. eikä ne tosiaankaan oo sen enempää kiertäny.. oon kuullu että ruisku katanoissa on vakioputkissa hukkis tai holkki pitääkö paikkansa..? ja ihmehän se jos tehariaki vaihtaa niin eihän oo kummakaan että kiertää paremmin.. mut vakioputkella siitä ei ditekissä tosiaankaan mitään isoa eroa oo...

Injektorin puhdistus

19.4.2008 19:22

Niin että mites tuo injektorin puhdistus onnistuu? Pitääkö viedä johonkin huoltoon vai pystyykö sen puhdistamaan ite? Ku luin tosta aprilian huoltokirjasta että 16000km kohalla pitäs puhdistaa injektori ja ite oon ajanu 17000km :D Ja toi mun aprillipila sammuilee välillä ni aattelin että johtuu siit injektorista..

20.4.2008 16:11

sanokaas mikä mun ditec särässä -03 on ku kone pätkii perhanasti ja ei kierrä muuta ku liikkelle lähössä ja 70km/h eteen päin. röpöttää nii pahasti että vauhti hiipuu. vaihoin uuden mäntä ja tiiviste sarjan ja sen paine letkun joka tulee kampikammiosta ruiskulle, ja uus tulppa. tulpan väri on maitokahvin ruskea eli seos on ihanteellinen. mistä kannatas ruveta ehtii vikaa seuraavaks? oisko tankissa kondensio vettä? ois kiva ku vastailisitte pikaisesti :)