Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Aprilia DI-Tech

21.11.2014 22:18

Itselläni on sellaisia ongelmia 2001 vm Apriliassa, että karstottaa tulpaa todella tiheään tahtiin. Uudenlla tulpalla käy hyvin, eikä ole mitään ongelmia. Kun tulpalla on ajettu n.50 km niin tulppan on aivan piki musta. Mopo ei toimi normaalisti vaikka muhdistaa tulpan, vaan pätkii epämääräisesti ja ei meinaa lähtä käyntiin. Johtuuko tämä liiallisesta bensan saannista vai öljystä? Ovatko muut törmänneet kyseiseen ongelmaan? Mittarissa on täällä hetkellä 15000km. Jos ongelma johtuu liiasta bensasta voiko syöttöjä muuttaa itse?

Re: Aprilia DI-Tech

10.5.2015 15:38

Moro. Osaisko joku neuvoa kun ei saa skodea käyntiin.. mäntä katottu, läpät, kampiakselin stefatt, kaikki liittimet katottu, uus tulppa hyvä kipinä ja vaikka bensaa laittaa tulpan reijästä ei lähde käyntiin.. Ei anna mitään vikakoodejakaan.. Voisk. Suutin olla paskana ?

Re: Aprilia DI-Tech

12.9.2015 4:26

Nonii elikkä tuli ostettua vuoden 04 ditechi korjattavaksi. Vikana oli että ei lähteny käyntiin ja selvis että kampikammio oli täynnä vettä ja bensapumpusta ei tullu oikeen mitää läpi. Aukasin koneen ja putsasin lohkot ja vaihoin kampuran laakerit, stefat, männän, tiivisteet, tulpan ja löysin auton bensapumpun. Eikä vieläkään lähe käyntii, välillä vähä hörähtelee ja kerran lähti hetkeks käyntii ku paineilmalla avitti kaasuläpän päästä... Ruiskusuutin kokeiltu että antaa nätin sumun, kipinää antaa ja ilmaakin imee. Kaikki liittimet käyty kontaktisprayllä läpi. Alkaa meikäläisellä usko jo loppumaa...

Re: Aprilia DI-Tech

12.9.2015 10:01

Paljonko se auton bensapumppu antaa painetta? Veikkaan, että 8 bar. Muistaakseni näissä pumpun pitäisi antaa sen 10 bar.

Re: Aprilia DI-Tech

12.9.2015 14:05

Mitä videoita katellu ni lähtee kyl käyntii 3barilla ja siitä sit kompuran avulla nousee? Eli ei ite bensapumppu taida työntää sitä 10bar...

Re: Aprilia DI-Tech

12.9.2015 18:12

Reguloituna se pumppu ei työnnä kuin just sen 3 bar, mutta suljetulla letkun päällä kyllä pitäisi antaa aika tasan 10 bar. Eli mittaus tehdään ottamalla polttoainepumpulta ruiskulle menevä letku irti ja letku päähän kytketään painemittari.

Katoppa vielä, että alatiiviste on oikea paksuinen? Onhan myös mäntä alkuperäisvaraosa, eikä tarvike? Onhan sylinteri myös alkuperäinen?

Re: Aprilia DI-Tech

12.9.2015 22:33

Täytyy mittailla.
Alatiiviste on se mikä tuli täydellisessä tiivistesatsissa. Proxin mäntä ja orkkis sylkkä...

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2015 5:00

Alkaa vähä vaikuttaa sytkävialta. Ei meinaam lähe käyntiin ees starttispraylla. Tulppa on kuitenki uus, kokeiltu toisella johdolla. Voisko olla että puolasta loppuu puhti paineen alla?

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2015 10:46

Hmm toinen todennäköinen vaihtoehto on itse tulppa. Vaikka se onkin uusi, niin joskus se pimenee paineen alla kun kastuu.

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2015 14:36

Onhan se tietysti mahdollista. Kai se on haettava viel yks tulppa ja kokeiltava.

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2015 19:12

Uus tulppa ja starttisprayta, eikä vieläkään mitään eloa...

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2015 20:52

Hmm itseasiassa vika voisi olla läppäventtiilissa, kun kerran ei starttipilottikaan auta. Ei tarvi kuin pieni hiekanjyvä tms. sinne läpän väliin mennä sopivasti, niin lakkaa pelaamasta. Tarkistappa vielä se.

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2015 22:26

Läpät ja kaikki on putsattu. Kasatessa huomasin että läpät jää vähän raolleen. Starttipilottia ku suihkin kaasuläppään ni huomasin että se vähä puhaltaa ja imee vuoron perää, näin ei mun mielestä kuuluis tehä?

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2015 23:07

Joo ei pitäisi puhaltaa kyllä takaisin. Käännä läpät toistepäin ja katso meneekö sitten tiivisti kiinni.

Re: Aprilia DI-Tech

13.9.2015 23:13

Kääntelin vaikka ja miten päin mut en saanu täysin tiiviiks toista...