Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

25.4.2008 17:59

No nyt on kuvaa siitä ditekistä :)

pistin tankin tänään piripintaan niin hyvin onnistu keuliminen :) vääntää niin hyvin toi, pitäis vaan saada se prikka vittuun kun laskee sit keula siin ku prikka ottaa kiinni :D

EDIT: Jerzzuu: kokeileppas painavemmilla rullilla. ei se vp jousi siihen huippunopeuteen vaikuta.

25.4.2008 19:57

4llu- kirjoitti:pistin tankin tänään piripintaan niin hyvin onnistu keuliminen :)
Ainoo mikä tossa on niin joutuu käydä täyttelemässä kokoajan jos pidemmäksi aikaa juuttuu jonnekkin parkkipaikalle kekkaloimaan.

4llu- kirjoitti:Ei kukaan oo yrittänyt siirtää sitä bensahanan paikkaa?
On joo, mutta ei sitä varmaan saa ilman muovihitsauslaitteita oikein järkevästi. Kaasari sr:n tankki on erilainen, ainakin vanhemmissa, ja siinä se ottokohta on eri paikassa. Aikoinani etsin mutten löytänyt ihmisjärjellä selitettäviin hintoihin, vaikka tarjosin jopa omaani vaihdossa. :)

25.4.2008 22:04

Maza kirjoitti:
On joo, mutta ei sitä varmaan saa ilman muovihitsauslaitteita oikein järkevästi. Kaasari sr:n tankki on erilainen, ainakin vanhemmissa, ja siinä se ottokohta on eri paikassa. Aikoinani etsin mutten löytänyt ihmisjärjellä selitettäviin hintoihin, vaikka tarjosin jopa omaani vaihdossa. :)


Minkäs vuoden tankki siihen sit menee? pakko kai alkaa metsästää sellasta :D

25.4.2008 23:37

Olisin tilaamassa Laserin X-PRO putkea ja kysyisin, että mitä mun pitää vaihdattaa variin että saa säädöt hyvin toimii? vai toimiiko hyvin, jos tökkään putken kiini vain.

25.4.2008 23:38

Vastapaine jousi ja rullat ois hyvä vaihtaa. rullat sais olla sen 1g kevyemmät.

25.4.2008 23:48

4llu- kirjoitti:Minkäs vuoden tankki siihen sit menee? pakko kai alkaa metsästää sellasta :D
No ei varmaan ne tyyliin -96 vuotisten tankit mene, mutta uudemmankorisissa joissa on sama runko niin uskoisin että itse tankki ainakin istuu. Paikka sille paluuletkulle bensapumpulta ja mitä siellä nyt olikaan voivat vaatia kyllä pientä patenttia.

26.4.2008 14:32

Jerzzuu kirjoitti:Olisin tilaamassa Laserin X-PRO putkea ja kysyisin, että mitä mun pitää vaihdattaa variin että saa säädöt hyvin toimii? vai toimiiko hyvin, jos tökkään putken kiini vain.

Malossin keltainen vastapainejousi ja astetta jäykemmät kytkinjouset. Rullat voi pitää vakioissa.

26.4.2008 19:10

Eli mulla on nyt vakio vastapainejousi ja kytkinjouset myös. (Luultavasti) en oo vaihtanut mitään. Ja sitten 6,5g rullat.

26.4.2008 19:19

Mikäs mahtaisi olla vikana, kun takarengas pyörii ittestään ja tämän takia se sammuilee välillä kun on paikallaan. Sitten vielä pitäisi hankkia uusi vastapaine jousi, kun tulee kunnon piikki alkuun ja sitten kiihtyvyys laskee, kunnes taas 60km/h:n jälkeen tulee kunnon piikki. Eli mikäs vastapaine jousi pitäisi hankkia? Putkena on Laser x-pro. Pitäiskö jotain muuta uusia?
Edit: Muutenkin takarengas hyvin kireä ja raskas taluttaa.

26.4.2008 23:27

Makkezi kirjoitti:Mikäs mahtaisi olla vikana, kun takarengas pyörii ittestään ja tämän takia se sammuilee välillä kun on paikallaan. Sitten vielä pitäisi hankkia uusi vastapaine jousi, kun tulee kunnon piikki alkuun ja sitten kiihtyvyys laskee, kunnes taas 60km/h:n jälkeen tulee kunnon piikki. Eli mikäs vastapaine jousi pitäisi hankkia? Putkena on Laser x-pro. Pitäiskö jotain muuta uusia?
Edit: Muutenkin takarengas hyvin kireä ja raskas taluttaa.


Mahdollisesti kytkinjouset löystyneet niin paljon, että kytkin ottaa tyhjäkäynnilläkin / sammuksissakin kiinni?

27.4.2008 22:53

Galleriassa on todisteita siitä etää säräkin keulii :DD

Joo mutta tänään sain vihdoin ton prikan pois, kiitos jarezin amistyökalun <3 huilii ihan kiitettävästi, 85 saa mittariin suoralla vinguttaen :D Niin ja niitä Underia & Krossistongaa saa tarjota edelleen ;)

27.4.2008 23:33

Mikä voisi olla skootterissa vikana kun ei lähde käyntiin?

Mitään vikaa ei ollut kun ajoin 70cc:llä, mutta kun vaihdoin vakiopytyn takaisin, niin ei toimi enää. vaihdoin samalla myös uuden männän.

Olen purkanut pyörän tuhat kertaa, ja vaidoin kaikki tiivisteet yms, joten niissä ei pitäisi olla vikaa.
Voiko bensapumppu/ilmakompressori tai joku tälläinen olla syypää?

Skootteri on lähtenyt talvella monesti käyntiin, mutta ei ole voinut laittaa kaasua. Kerran se yllätti minut, pystyin jopa huudattamaan sitä autotallissa. Se kuitenkin sammui tyhjäkäynnillä.

Pitäisi saada tuo ihmeellinen käynnistysongelma korjattua, joten neuvoja kehiin.

28.4.2008 0:08

Mulla on 03 di- techi niin mitä pitää tehdä ruiskulle jos haluan laittaa 70cc pytyn kiinni! Valottakaa vähän ku en oo skoottereiden kanssa pelleilly!

28.4.2008 0:28

[++++++] kirjoitti:Mulla on 03 di- techi niin mitä pitää tehdä ruiskulle jos haluan laittaa 70cc pytyn kiinni! Valottakaa vähän ku en oo skoottereiden kanssa pelleilly!



Tilaat Malossin 70cc setin tuohon ditechiin. Elä mene ostamaan polinia. Eli tuohon noin 270¤ maksavaan 70cc kittiin kuuluu siis pytty + tiivisteet + uusi malossin ECU. Vaihdat vaan tuon malossin ecun siihen aprilian vakioon niin ruiskupuoli on kunnossa.

28.4.2008 16:59

L0nker0 kirjoitti:Mikä voisi olla skootterissa vikana kun ei lähde käyntiin?

Mitään vikaa ei ollut kun ajoin 70cc:llä, mutta kun vaihdoin vakiopytyn takaisin, niin ei toimi enää. vaihdoin samalla myös uuden männän.

Olen purkanut pyörän tuhat kertaa, ja vaidoin kaikki tiivisteet yms, joten niissä ei pitäisi olla vikaa.
Voiko bensapumppu/ilmakompressori tai joku tälläinen olla syypää?

Skootteri on lähtenyt talvella monesti käyntiin, mutta ei ole voinut laittaa kaasua. Kerran se yllätti minut, pystyin jopa huudattamaan sitä autotallissa. Se kuitenkin sammui tyhjäkäynnillä.

Pitäisi saada tuo ihmeellinen käynnistysongelma korjattua, joten neuvoja kehiin.


itselläni sama vika kaasua antaessa mopo vain "booaaa" :S