Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.8.2009 22:09

Onko kenelläkään mahdollisesti kokemusta superin kierrostenrajoittimen poistosta?

Osoitteessa: http://www.mopedarmy.com/forums/discuss ... =14651&v=f
on ohjeet sen poistoon, eli vihreä johto pitäisi lähteä cdi:boksista ja kiertää sinne myös takaisin ja sen poistamalla pitäisi päästä eroon rajoittimesta, mutta vuoden -05 superissa ei ainakaan vastaavaa johtoa ole. Liekö jenkkiläisten mallissa eri johdotukset ja EU-mallissa sitten taas eri cdi.

Mutta jos joku olisi onnistunut niin voisi neuvoa ;)

20.8.2009 15:27

Uudemmis ei edes pitäis olla rajoitinta.

21.8.2009 22:31

Vastaan Mikon puolesta, kun hänen kanssa ollaan laitettu kyseistä peliä. Tosiaan kipinä alkaa pätkimään siinä 9.5 - 10 k paikkeilla, lieneekö se sitten jo vakiosähköjen raja?

Videota

31.8.2009 16:37

HaGss kirjoitti:Uudemmis ei edes pitäis olla rajoitinta.
Joo ei ainakaan mitään sellasta rajotinta oo mikä ois tarkotettu kuristimeks. Veikkaanpa että vakio sähköjen raja tulee vastaan, ja jos ei tuu niin ei sieltä kyllä varmaan enää montaa tuhatta kierrosta reservissä ole. Itsellä kyllä ei esim. takarengas ilmassakaan tullu ikinä mitään rajotinta vastaan kun kokeili ja kierroslukumittari meni kuitenkin yli 10k. Tiedä sit miten se pitää paikkansa. :roll:

1.9.2009 11:35

Kellään tietoa mistä johtuu, kun tyhjäkäynnillä meinaa sammua jos ei anna kaasua. Ite mietin et vuotaisko putki? Ja mistähän löytäis uuden tiivisteen?

1.9.2009 16:10

Bansku] kirjoitti:Kellään tietoa mistä johtuu, kun tyhjäkäynnillä meinaa sammua jos ei anna kaasua. Ite mietin et vuotaisko putki? Ja mistähän löytäis uuden tiivisteen?


tää nyt saattaa kuulostaa aika tyhmälle mutta onko tyhjäkäynti ruuvia säädetty? :D

1.9.2009 20:04

jare kirjoitti:
Bansku] kirjoitti:Kellään tietoa mistä johtuu, kun tyhjäkäynnillä meinaa sammua jos ei anna kaasua. Ite mietin et vuotaisko putki? Ja mistähän löytäis uuden tiivisteen?


tää nyt saattaa kuulostaa aika tyhmälle mutta onko tyhjäkäynti ruuvia säädetty? :D


Juu on :P Eli uutta tiivistettä tarvis, koska laitoin pakoputki tahnaa, niin se kesti vain hetken ennen kuin sitten lähti pois.

7.9.2009 14:59

Oisko kellää myydä teharia superiin?

Kymco Super 9

8.9.2009 15:28

NukkuMatti kirjoitti:Oisko kellää myydä teharia superiin?


Mulla olis tecnigas next-r myytävänä super ysiin. Mukaan sais 19mm arrechen kanssa ;)

9.9.2009 16:16

http://www.motot.net/talli/osat/id1453/ <---- Ostakaas hyvä Delta-Clutch Kymcoon, toimii minkä tason vireillä vaan, kokeiltu on ;)

14.9.2009 17:23

juhaa kirjoitti:
jommppa kirjoitti:
juhaa kirjoitti:Käynnistysongelmia Super 9:n kanssa.
Mikä lienee vika, kun skootteri ei meinaa käynnistyä kylmän yön jälkeen?

+4 astetta tai lämpimämpi, niin lähtee oikeastaan laakista, jos sitä kylmempää on ollut niin sitä saa polkea 10min ennen kuin starttaa. Nyt alkaa nuo yötkin olemaan sen verran lämpimiä, että tänä kesänä tuota ongelmaa ei enää tule, kun koneen saa käyntiin niin se toimii kyllä ihan Ok.

Tänä kesänä ei ole hirveästi tullut ajettua vielä, mutta viime kesältä muistan sellaisenkin, että kun kone on kuuma niin silloin ei starttaa sähköstartilla vaan pitää polkaista käyntiin, lähtee kuitenkin heti.


itsellä on ilmennyt ongelmia siinä kohti kun on käynnistänyt ja ajanut aivan lyhyen matkan ja sammuttanut. melkeen heti perään jos yrittää käynnistää sähköllä niin ei käynnisty, kun taas polkimella heti kerralla. vois olla sama juttu sulla tuossa jälkimmäisessä.



Eilen tuli testattua tuota, ajoin joku 3.5km ja sen jälkeen sammutin koitin sähköllä, niin ei mitään mutta samantien polkimella lähtee. Onneksi tuo ei ole kuin erittäin lievästi häiritsevää, niin en ole tuohon sen enempää kiinnittänyt huomiota. :)

Ajattelin, että jos tuo liittyisi samaan ongelmaan kuin tuo kylmänä käynnistyvyys.

edit: Nyt oli aamulla +5C mutta tovin sitä sai silti potkia käyntiin, sähköllä ei edes luvannut. Käynnistymisen jälkeen noin 2min pitää antaa olla tyhjäkäynnillä, muuta hyytyy kaasusta.



Nostetaanpa tämä kysymys esiin.

14.9.2009 17:47

Ryyppy todennäköisesti rikki.

14.9.2009 20:05

joo itellä oli kanssa sama onkelma. mulla ei ollu akun piuhat kiinni ni se ryyppy ei menny päälle (muistaakseni). kato onko ne ryypyn piuhat paikoillaan

15.9.2009 12:34

jare kirjoitti:joo itellä oli kanssa sama onkelma. mulla ei ollu akun piuhat kiinni ni se ryyppy ei menny päälle (muistaakseni). kato onko ne ryypyn piuhat paikoillaan



Piuhat näytti kaasarille menevän ihan normaalisti.

Tuo voisi olla kyllä se syypää, koska en ole huomannut käynnistettäessä että kierrokset nousisivat missään vaiheessa, eikös automaattiryypyn tuon pitäisi tehdä..?

Mistäs tuollaisen uuden saa hommattua ja mitä ne maksaa?
Tuo lienee joku lämmitysvastus, olisko sen puhdistamisella todennäköistä vaikutusta asiaan?
Miten se lähtee kaasarista irti?

Ei 15v sitten Raisussa mitään tuollaista automaattia ollut, niin hieman pihalla tässä on :)

21.9.2009 14:55

Ketään innokasta vaihtamaan vakioputkee next-r:ää? =) Laittakaa yv:tä jos kiinostaa. :D