Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.6.2008 13:04

Joorma kirjoitti:Moi. Sain pari viikkoo sitten käytetyn super 9 ja sitten sorvasin sen holkin rajottamattomaksi ja käänsin toisin päin kulkee mittariin 75 km/h :D eli todellista 70 ehkä. Sitten laitoin tilaukseen 6,5 grm ja 7,0 grammaset rullat. Niin oisko mitään aavistusta paljoo kulkee 7 grammasilla?
Jos on vakioputki niin suosittelen pitämään ne rullat vakioissa.

70kmh mittarissa -> 62kmh gps.
vähän reippaat 80 -> 69.9kmh gps.

Näin tuli havaittua kun viimeksi leikin sen naviQaattorin kanssa ;>

26.6.2008 13:29

Ok. toi on aika laiska vakiona, jos en vaihda rullia nii mitä pitäs tehä että kiihtyvyys nousis? vaihanko ton vp jousen? Muuttuuko äänet pahasti tehoputkesta tai kun ottaa pillikurin ja hukan pois?

Suutin

27.6.2008 0:03

Minkäkokoista suutinta suositteltte tähän mun super 9 lc:hen, kun löytyy tommone turbokitin tehoputki ja pitäs isompi suutin löytää :p en satu nyt muistamaan vakiosuutinta :/

27.6.2008 0:12

Joorma kirjoitti:Ok. toi on aika laiska vakiona, jos en vaihda rullia nii mitä pitäs tehä että kiihtyvyys nousis? vaihanko ton vp jousen? Muuttuuko äänet pahasti tehoputkesta tai kun ottaa pillikurin ja hukan pois?


Vakioputken kanssa kiihtyvyydestä ei kannata edes unelmoida, mutta pillikuristimen poistolla nousi kuitenkin "huimasti" kiihtyvyys verrattuna kuristettuun, ja äänet muuttuivat lievästi kovemmaksi. kuvailisin enemmänkin että ne muuttuivat paremmaksi :D

-jallu- kirjoitti:Minkäkokoista suutinta suositteltte tähän mun super 9 lc:hen, kun löytyy tommone turbokitin tehoputki ja pitäs isompi suutin löytää :p en satu nyt muistamaan vakiosuutinta :/
88suutin + tecnigas next-r toimii itsellä hyvin :) 78 on vakio

27.6.2008 15:02

Noniin nyt poistin pillikurin. Melkein vakio äänet ja kiihtyvyys nousi ja kokeiltiin paljon kulkee oikeeta GPS:ssään meni noin 70.Niin ja on kuristamaton holkki .Pitäs varmaan vaihtaa rullat? haluun et se menee korkeintaan 65 km/h mielellään 60

28.6.2008 14:04

Älä edelleenkään vaihtele rullia jos on vakioputki :G Nostat vaan turhaan kierrokset korkeelle.

Jos haluut et menee hiljempaa ni hitsaa kuristus takasin tai heitä se kuristettu liukuholkki takas sinne variaattoriis. Yks vaihtoehto on tietenkin on tehdä vähän isompi reikä siihen pillikuristimeen kuin alkuperäisessä on ja kokeilla millainen tiputtaisi huippuja sopivasti.
Viimeksi muokannut asdfasd päivämäärä 29.6.2008 16:15, muokattu yhteensä 1 kerran

28.6.2008 21:41

Mis se BoomDriveri on ny ku tarviis sitä :D.

29.6.2008 21:39

Vähän paha laittaa se vakio liukuholkki kun olen sen tyhmyyksissäni sorvannut tasaiseksi... nooh eiköhän noita vakio holkkeja saa mascon jälleenmyyjä liikkeistä? kokeilin 6,5 grm rullia ja sitä viri holkkii --> Meni semmoseen nopeus tauluun mitä täällä päin on muutamia 55 km/h. mut enköhän laita vakio rullat kun kerran sanot niin...

Olen nähnyt easypartsissa myytävänä jotain 12 grammasia rullia. mitä ne oikeen on? kuka niin painavia tilaa? :D:D

30.6.2008 20:56

Joorma kirjoitti:Vähän paha laittaa se vakio liukuholkki kun olen sen tyhmyyksissäni sorvannut tasaiseksi... nooh eiköhän noita vakio holkkeja saa mascon jälleenmyyjä liikkeistä? kokeilin 6,5 grm rullia ja sitä viri holkkii --> Meni semmoseen nopeus tauluun mitä täällä päin on muutamia 55 km/h. mut enköhän laita vakio rullat kun kerran sanot niin...

Olen nähnyt easypartsissa myytävänä jotain 12 grammasia rullia. mitä ne oikeen on? kuka niin painavia tilaa? :D:D


No esim hondan skoottereissa on muistaakseni päälle 10gr rullia niin ehkä ne vois olla niihin :)

30.6.2008 21:40

kellään myynnis tähän koropalaa?
kuinka korkeen voi laittaa?
onko tullu mitää ongelmia koropalan kaa?

ja sit et onko ne vakiorullat 8,5g?

Re:

1.7.2008 16:21

PnDD kirjoitti:kellään myynnis tähän koropalaa?
kuinka korkeen voi laittaa?
onko tullu mitää ongelmia koropalan kaa?

ja sit et onko ne vakiorullat 8,5g?
Itellä 25mm koropala jonka kanssa keskijalka ei mene edes alas enään :D ja jos on tarpeeks monta minuuttia sivujalalla ni pääsee odottelemaan 20sec et saa käyntiin et bensat valuu koneeseen :p


Muuten ei mitään valittamista. tuntuu jotenkin oudolta että jopa noin pieni korotus saa näyttämään kymson paremmalta ja tuntuu paremmalta ajaa ;)

2.7.2008 11:20

asdfasd kirjoitti:
PnDD kirjoitti:kellään myynnis tähän koropalaa?
kuinka korkeen voi laittaa?
onko tullu mitää ongelmia koropalan kaa?

ja sit et onko ne vakiorullat 8,5g?
Itellä 25mm koropala jonka kanssa keskijalka ei mene edes alas enään :D ja jos on tarpeeks monta minuuttia sivujalalla ni pääsee odottelemaan 20sec et saa käyntiin et bensat valuu koneeseen :p


Muuten ei mitään valittamista. tuntuu jotenkin oudolta että jopa noin pieni korotus saa näyttämään kymson paremmalta ja tuntuu paremmalta ajaa ;)


itekkin olen miettinyt koropalaa, itellä -06 AC, muilla samanlaisia ongelmia?

nude stonga

3.7.2008 13:04

mist sais adapterin super ysiin jos ostais nude stongan ku en oo löytäny mistään??

3.7.2008 15:26

modaamalla muitten mopojen adaptereista.
Kymcoon suoraan sopivaa ei ole.

3.7.2008 15:27

Boom Driver kirjoitti:
Super9 kirjoitti:tai entä jos antas olla 7,5 ja ostas jäykemmän vp jousen..?
Kyllä se aina vähän vaikuttaa, vaikee sanoo ku en ikinä ehtiny omaan vaihtaa uutta jousta (Malossin Keltanen). Ostin lähinnä ite sen siks, kun tuppas lämpenemään variaattori sen varren ajossa että alko vakio jousesta olemaan haittaa kun ei enää toiminu lämpimänä oikein. Eli laiskistu huomattavasti, siihen toi jousi eniten vaikuttaa.

Mulla käy samanlailla, kuis jäykkä pitäs ostaa? vai pitäskö just malossin keltanen? :roll: