Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kymco Super 9

26.8.2012 19:16

pe---na kirjoitti:kertokaas minkä kaikkien skootterien putket käyvät super 9 ?
pitäis joku tehoputki hommata et jos jollai kaveril sattu olemaa.

Kymco: Top Boy, Cobra Cross / Racer, Agility RS Naked 2T, Yup
Sym: Jet EuroX

Re: Kymco Super 9

27.8.2012 23:21

No nyt ne osat sitten tuli ja kaikki on kiinni. Tämä on ihan uskomatonta... ei vieläkään ole tehoa vaikka ostin isomman suuttimen... ja ostin vielä isommat rullat ja menee hiljempaa??!! vai pitääkö noita rulliakin jotenkin ''sisäänajaa'' ennenkuin ne alkaa toimia kunnolla? Laitoin sinne rullien paikkoihin niiden rullien mukana tullutta jotain ihme rasvaa, i mitää hajua mitä se oli mutta toivottavasti ei mitään pahaa... en tosin paljoo laittanu...

Mutta ei voi olla totta että ei muka voi käyttää mitään muuta ilmanputsaria kuin vakio ilmanputsaria... ja se on vielä kaiken kukkuraksi paskana... Mitä mun ny herranen aika pitää vielä tohon laittaa että voin käyttää yhtä vaivasta vapaavirtausputsaria...? Haluan että toi mopo kiihtyy ihan saatanan hyvin ja kulkee max 60-65, voisko joku joka tietää vähän valasta miten saan sen onnistumaan? (uuden ilmanputsarin kanssa)

Re: Kymco Super 9

28.8.2012 17:21

wilhis kirjoitti:No nyt ne osat sitten tuli ja kaikki on kiinni. Tämä on ihan uskomatonta... ei vieläkään ole tehoa vaikka ostin isomman suuttimen... ja ostin vielä isommat rullat ja menee hiljempaa??!! vai pitääkö noita rulliakin jotenkin ''sisäänajaa'' ennenkuin ne alkaa toimia kunnolla? Laitoin sinne rullien paikkoihin niiden rullien mukana tullutta jotain ihme rasvaa, i mitää hajua mitä se oli mutta toivottavasti ei mitään pahaa... en tosin paljoo laittanu...

Mutta ei voi olla totta että ei muka voi käyttää mitään muuta ilmanputsaria kuin vakio ilmanputsaria... ja se on vielä kaiken kukkuraksi paskana... Mitä mun ny herranen aika pitää vielä tohon laittaa että voin käyttää yhtä vaivasta vapaavirtausputsaria...? Haluan että toi mopo kiihtyy ihan saatanan hyvin ja kulkee max 60-65, voisko joku joka tietää vähän valasta miten saan sen onnistumaan? (uuden ilmanputsarin kanssa)


Minkä painoset rullat on ja minkä kokonen suutin?

Re: Kymco Super 9

28.8.2012 20:24

7g rullat, #92 suutin

Re: Kymco Super 9

30.8.2012 1:18

Jos mää ny viä ostan tohon isomman suuttimen ni toimisko tossa enää #96 tai #98? vai oisko se sitten jo liian iso tolle kaasarille? Ja jos on ni jos ostan jonkun 17,5mm kaasarin ni paljo huiput nousee ja vaikuttaako kiihtyvyyteen? en meinaan halua että kulkee enemmän kun 60-65 ettei kortti lähe tai tuu kemmu veroja...

Ja aattelin laittaa tohon korotuspalan, mikä korotuspala sopis tohon super9? mieluiten musta tai sininen
ja jos tästä valikoimasta sopii joku niin hyvä http://www.mc-scatter.com/advanced_sear ... =3a&page=1

Re: Kymco Super 9

30.8.2012 16:53

http://www.mc-scatter.com/product_info. ... D9vRY78FRs

Re: Kymco Super 9

30.8.2012 17:54

MacLumme kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/product_info.php?products_id=11082#.UD9vRY78FRs


Ok tollanen täytyy sitten ostaa ja maalata, entäs niitten suuttimien ja kaasarin laita

Re: Kymco Super 9

30.8.2012 20:50

En oikein jaksa uskoa isomman kaasarin tuovan mitään merkittävää autuutta kiihtyvyyteen kun mopossa on ilmeisesti vakiopytty ja -putki. Mikäs putsari sulla nyt olikaan kiinni? Jos vakioputsari on palasina eikä uutta alkuperäistä halua hankkia, voisi jonkun alkuperäistä vastaavan tuning-filtterin hankinta olla vaihtoehtona. Toki mopon saa toimimaan vaikkapa pahamaineisella Powerfilterillä mutta se vaatii aikaa ja tupakkia.

Re: Kymco Super 9

30.8.2012 23:26

Vauhtiviivatarra kirjoitti:En oikein jaksa uskoa isomman kaasarin tuovan mitään merkittävää autuutta kiihtyvyyteen kun mopossa on ilmeisesti vakiopytty ja -putki. Mikäs putsari sulla nyt olikaan kiinni? Jos vakioputsari on palasina eikä uutta alkuperäistä halua hankkia, voisi jonkun alkuperäistä vastaavan tuning-filtterin hankinta olla vaihtoehtona. Toki mopon saa toimimaan vaikkapa pahamaineisella Powerfilterillä mutta se vaatii aikaa ja tupakkia.



Mopossa on 50cc pytty ja vakio putken korvike putki jossa ei ole kureja. Mulla oli tämä putsari kiinni https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... t-big.html
Haluaisin nyt vaan tietää kun mulle sanottiin että mopo menettää tehot ton ilmanputsarin takia siksi että on liian pieni suutin, mutta mulla on jo 14 kokoo vakiota isompi suutin eli #92, niin jos ostan toho #98 ni onko sitten parempi, vai pitäskö mun ostaa se isompi kaasari eli 17,5mm? mutta haluun että toi ei nyt keuli kaasusta mutta kiihtyy ihan helvetin hyvin ja kulkee sen 60-65kmh... ni jos vaihan sen kaasarin ni paljo huiput nousee? Ja mikä kaasari pitäs ostaa?

Re: Kymco Super 9

30.8.2012 23:44

Kuvan perusteella lienee hengittävyydeltään suunnilleen samanlainen kuin Pipercross. Piperin kanssa on suutinta jouduttu suurentamaan jopa 20 numeroa, joten älä suotta säikähdä suuria kokoja. Olethan kuitenkin varmistanut että imukaulan ja kaasarin välinen liitos on tiivis, jottei kone saa ajoittaista imuvuotoa sitä kautta?

Kaasarin vaihto saattaa parantaa kiihtyvyyttä ja vääntöä, mutta en lupaa mitään selkeää parannusta oikein säädettyyn vakiokaasariin verrattuna. Kaasarin vaihto on tarpeen yleensä siinä vaiheessa kun pytty ja putki ovat sen verran tehokkaita, että vakiokaasari alkaa ahdistaa. Kysymykseen miten kaasarin vaihto vaikuttaa nopeuteen, vastaan vastakysymyksellä:kun mopon huippunopeus on yksinkertaistettuna mottorin huippukierrokset kertaa kokonaisvälitys, muuttuuko kumpikaan kaasarin vaihdon myötä?

Re: Kymco Super 9

31.8.2012 0:04

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Kuvan perusteella lienee hengittävyydeltään suunnilleen samanlainen kuin Pipercross. Piperin kanssa on suutinta jouduttu suurentamaan jopa 20 numeroa, joten älä suotta säikähdä suuria kokoja. Olethan kuitenkin varmistanut että imukaulan ja kaasarin välinen liitos on tiivis, jottei kone saa ajoittaista imuvuotoa sitä kautta?

Kaasarin vaihto saattaa parantaa kiihtyvyyttä ja vääntöä, mutta en lupaa mitään selkeää parannusta oikein säädettyyn vakiokaasariin verrattuna. Kaasarin vaihto on tarpeen yleensä siinä vaiheessa kun pytty ja putki ovat sen verran tehokkaita, että vakiokaasari alkaa ahdistaa. Kysymykseen miten kaasarin vaihto vaikuttaa nopeuteen, vastaan vastakysymyksellä:kun mopon huippunopeus on yksinkertaistettuna mottorin huippukierrokset kertaa kokonaisvälitys, muuttuuko kumpikaan kaasarin vaihdon myötä?


Eli kaasarin vaihto (saattaa) vaikuttaa vääntöön ja kiihtyvyyteen mutta ei paljonkaan maximi nopeuteen, ja voin huoletta laittaa sen #98 suuttimen tohon kiinni? ilman pelkoa että se on liian suuri noin pienelle kaasarille (14,5mm) ja pitäiskö mun ostaa se isompi kaasari kun olen tulevaisuudessa varmaankin ostamassa tämän teharin https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... hrome.html

Re: Kymco Super 9

31.8.2012 8:55

Eipä ainakaan omasta mielestä tarvi. Bensankulutus vaan nousee ihan turhaan.

Re: Kymco Super 9

31.8.2012 11:13

Zoneri kirjoitti:Eipä ainakaan omasta mielestä tarvi. Bensankulutus vaan nousee ihan turhaan.



Jaa siis ei tarvii isompaa kaasaria?

Re: Kymco Super 9

31.8.2012 16:17

Samoilla linjoilla olisin itsekin. Kaasarin vaihto tuskin mitään merkittävää parannusta tuo, joskaan ei siitä merkittävää haittaakaan ole. Bensankulutus saattaa kohota hieman, mutta mitään merkittävää eroa ei ole. Ja suuttimeksi laitat sen kokoisen millä mopo tuntuu toimivan hyvin, isojakaan kokoja ei tarvitse säikähtää.

Älä suotta lainaa topikissa edellisenä olevaa viestiä, se vain venyttää sivua turhaa.

Re: Kymco Super 9

31.8.2012 18:35

Ok, näin tehdään