Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

1.6.2009 16:32

skrymer kirjoitti:Veikkaisin ~80-85km/h vakio mittariin, jotain 80km/h todellista.

Mitä viimeksi tuli mitattua gps kanssa kun testailtiin, niin 80mittarissa ~67Kmh

2.6.2009 13:35

Mikäs suutin täs on vakiona? Pitäs systerin lootterii laittaa vähän isompi, vakio mopo siis kyseessä. O.o
Ja ei, en jaksanu lukea koko helvetin topicia läpi joten stfu.

2.6.2009 13:57

WeirdDude kirjoitti:Mikäs suutin täs on vakiona? Pitäs systerin lootterii laittaa vähän isompi, vakio mopo siis kyseessä. O.o
Ja ei, en jaksanu lukea koko helvetin topicia läpi joten stfu.


asdfasd kirjoitti:78 suutin on vakio.


haku toimii kivasti.

3.6.2009 23:12

Juu nyt kavi sellanen juttu täs et ostin 2 paria led vilkkuja, laitoin ne kii ja sit ne ei vilkukkaan, ne vaan palaa "jenkkityyliin", onneksi ongelma ratkaistiin ostamalla biltemasta uusi 3 napainen LED- vilkkurele. MUTTA nyt ne vilkut vilkkuvat hätävilkkuina, iha sama kumpaan suuntaan vilkuttaa (paitsi jos taakse tai eteen laittaa alkuperäis polttimot, silloin vilkuttaa normaalisti). Oon kyl iha käsi Super 9 :sin sähköjen kanssa, mut kaveri osais kuulemma laittaa sen jos joku tääl motot.net:issä tietäis mitä pitäis tehä ku sen johdot on kokonaan päällystetty sähköteipillä et mistä kohtaa pitää vähä piuhoja muutella et LED - vilkut toimis???

Iso kiitos sille joka osaa neuvoa. : 0

6.6.2009 2:42

TLScode94 kirjoitti:Juu nyt kavi sellanen juttu täs et ostin 2 paria led vilkkuja, laitoin ne kii ja sit ne ei vilkukkaan, ne vaan palaa "jenkkityyliin", onneksi ongelma ratkaistiin ostamalla biltemasta uusi 3 napainen LED- vilkkurele. MUTTA nyt ne vilkut vilkkuvat hätävilkkuina, iha sama kumpaan suuntaan vilkuttaa (paitsi jos taakse tai eteen laittaa alkuperäis polttimot, silloin vilkuttaa normaalisti). Oon kyl iha käsi Super 9 :sin sähköjen kanssa, mut kaveri osais kuulemma laittaa sen jos joku tääl motot.net:issä tietäis mitä pitäis tehä ku sen johdot on kokonaan päällystetty sähköteipillä et mistä kohtaa pitää vähä piuhoja muutella et LED - vilkut toimis???

Iso kiitos sille joka osaa neuvoa. : 0


http://autos.groups.yahoo.com/group/super9/ tuolta tais löytyy sähkökaavio jos se auttais..
Kai siihen pitäis jotain vastuksii laittaa väliin jos vilkkuu liian nopee?
Mihin kohtaan sä noi vilkut laitoit kii ja miks ku tässähän on ns. katevilkut ? :|

6.6.2009 12:56

jukkapalmu1 kirjoitti:
TLScode94 kirjoitti:Juu nyt kavi sellanen juttu täs et ostin 2 paria led vilkkuja, laitoin ne kii ja sit ne ei vilkukkaan, ne vaan palaa "jenkkityyliin", onneksi ongelma ratkaistiin ostamalla biltemasta uusi 3 napainen LED- vilkkurele. MUTTA nyt ne vilkut vilkkuvat hätävilkkuina, iha sama kumpaan suuntaan vilkuttaa (paitsi jos taakse tai eteen laittaa alkuperäis polttimot, silloin vilkuttaa normaalisti). Oon kyl iha käsi Super 9 :sin sähköjen kanssa, mut kaveri osais kuulemma laittaa sen jos joku tääl motot.net:issä tietäis mitä pitäis tehä ku sen johdot on kokonaan päällystetty sähköteipillä et mistä kohtaa pitää vähä piuhoja muutella et LED - vilkut toimis???

Iso kiitos sille joka osaa neuvoa. : 0


http://autos.groups.yahoo.com/group/super9/ tuolta tais löytyy sähkökaavio jos se auttais..
Kai siihen pitäis jotain vastuksii laittaa väliin jos vilkkuu liian nopee?
Mihin kohtaan sä noi vilkut laitoit kii ja miks ku tässähän on ns. katevilkut ? :|

Kaveri on ilmeisestilaittanu Kymcon vakiovilkkuihin ledipolttimot... ;) Itseltäni noista ledipolttimoista löytyy täysin samanlaiset kokemukset kun TLScodella, pienen virrankulutuksen vuoksi sähköt menee sekaisin ja ei vilkuta oikein. Eli laitat vilkkujen johtoon vilkkuvastuksen ledivilkuille, itsellä ainakin toimi tämän operaation jälkeen. Noita vastuksia saa ainakin Moposportilta sekä sieltä Biltemasta.

6.6.2009 21:47

Onks mulle nyt myyty oikeita tulppia ku mul on asennettu sisään ajettu airsal 70cc ja 150km ajettu dellorto phbg 19 as. ja kartio ilmanputsari ja leovincen tt putki ni tulppana on nyt denson W24FR-L 4154 ja sit mul on tossa käyttämätön NGK BR6HSA, kauppias väitti näitä sopiviks mutta ihmettelen vaan ku muut on kai käyttäny 70cc kans jotain br9hsa tai jtn sinne päin. Noitten osien tai lähinnä kaasari täs on tuottanu mulle ongelmaa mut tänään lähti käyntiin.92 suuttimella lähti käyntiin vaan ryypyn kanssa ja sammu kun otti pois.98 ja 102 suutinta koitin kans ja nyt on kii toi 98, niin tehoo/vääntöö ei taho löytyy ja pakoputki paukkuu kun lisää kaasua varsinki kaasu pohjassa. Mulla on seos voitelu ja ne pitäs olla tossa nyt aika kohalla. KYSYMYS että mites vaikuttaa jos mulla on väärä lämpöarvo tossa tulpassa, että voisko paukkuminen johtua siitä? tälläsen ongelman kans polkenu täs pitemmän aikaa :D :(

8.6.2009 19:35

Mitenkä saa tuosta super9:st sen CDI:n sillei et se ei rajota? :D Pitääks joku piuha katkasta vaiko ostaa kokonaa uus CDI? :D

9.6.2009 2:14

kalu|| kirjoitti:Mitenkä saa tuosta super9:st sen CDI:n sillei et se ei rajota? :D Pitääks joku piuha katkasta vaiko ostaa kokonaa uus CDI? :D

Ei oo khyl vissiin rajotettu? Mulla ei ainakaa pätki, mutta toisaalta "vireinä" vaan liukuholkin vaihto.
Eli oman kokemuksen mukaan ei oo rajotettu.
muiden kokemuksia:
njoooo kirjoitti:Mistä lähtien super9:sissä on ollut rajoitettu cdi mukamas?

njoooo kirjoitti:
reitti-r kirjoitti:03 mallis on ainakin
Mulla on -03 Lc eikä siinä ainekaan ole :l


oxyd kirjoitti:Ei ole mullakaan rajotettua boksia, vm. 03 (LC).

9.6.2009 11:48

HaGss kirjoitti:
kalu|| kirjoitti:Mitenkä saa tuosta super9:st sen CDI:n sillei et se ei rajota? :D Pitääks joku piuha katkasta vaiko ostaa kokonaa uus CDI? :D

Ei oo khyl vissiin rajotettu? Mulla ei ainakaa pätki, mutta toisaalta "vireinä" vaan liukuholkin vaihto.
Eli oman kokemuksen mukaan ei oo rajotettu.
muiden kokemuksia:
njoooo kirjoitti:Mistä lähtien super9:sissä on ollut rajoitettu cdi mukamas?

njoooo kirjoitti:
reitti-r kirjoitti:03 mallis on ainakin
Mulla on -03 Lc eikä siinä ainekaan ole :l


oxyd kirjoitti:Ei ole mullakaan rajotettua boksia, vm. 03 (LC).


Mutta siis ko sil ajaa esim alamäkeen kaasu pohjas ni se rupee niiko rajottaa sähköist jostai.. Ja kysees on Super9 '03 AC

9.6.2009 15:44

Vakio Super 9:s on myös variaattorin liukuholkki kuristettu. Itellä ei ainakaan kuulu ton kuvauksen mukasta ääntä, kun on kuristamaton holkki.

Morjens

9.6.2009 17:24

Jees isipappa osti siskolle mopoksi kymco super 9 ja mopohan on viritetty joten minun hommaksenihan tuli tämän vakioksi laitto.. Virejä pitäisi olla vain 2 kokoa suurempi kaasari ja hukkaputki pois kulkee suoralla 80 loivaan alamäkeen 90 ? Mikäs ois järkevin ja halvin kuristus tämmöseen :F Ite kelasin iskee sähkösen rajottimen ja pistää sitte piiloon sen kokonaan toimisiko tämä edes skootterissa?

9.6.2009 18:26

Lib3r kirjoitti:Jees isipappa osti siskolle mopoksi kymco super 9 ja mopohan on viritetty joten minun hommaksenihan tuli tämän vakioksi laitto.. Virejä pitäisi olla vain 2 kokoa suurempi kaasari ja hukkaputki pois kulkee suoralla 80 loivaan alamäkeen 90 ? Mikäs ois järkevin ja halvin kuristus tämmöseen :F Ite kelasin iskee sähkösen rajottimen ja pistää sitte piiloon sen kokonaan toimisiko tämä edes skootterissa?

Toimii, mutta jotkut rajoittimet saattaa pätkiä. Tuollanen rajoitin ois vielä täysin laillinen periaatteessa jos siinä ei ole ollenkaan kytkintä

rajotin kymcoon

10.6.2009 0:20

Jees pitää varmaan sitte ostaa vähä kalliimpi rajotin siihen . Ehdotuksia ?

10.6.2009 0:34

Lib3r kirjoitti:Jees pitää varmaan sitte ostaa vähä kalliimpi rajotin siihen . Ehdotuksia ?

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=319-804
Tuo on ainaki suht luotettava liike.