Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

28.8.2008 22:30

RCS kirjoitti:
mikat92 kirjoitti:Oisko mitään ideoita mistä sais nuita rullia?


Rullia saa useista paikoista ja koko on sitten 13x16mm.
Itse hain paikallisesta moottoripyöräliikkeestä, mutta on jokunen moposportistakin tullut haettua. Nettikauppoja suorastaan pursuaa jos vaan viitsit hakea...


Oisko nettiosoite ehotuksia

29.8.2008 11:00

tietääks kukaa noista tehareista??

29.8.2008 12:41

missä on kaasari :D:D:D

Helga

29.8.2008 14:23

Onkos nää Helkama sc2 mistään kotosin ?mitä vikoja niissä on ?

29.8.2008 18:15

jjjasuuu kirjoitti:tietääks kukaa noista tehareista??

Hyödytön ilman muita virejä, pitää hirveetä meteliä eikä kuitenkaan liiku.

31.8.2008 11:17

Nicke89 kirjoitti:
jjjasuuu kirjoitti:tietääks kukaa noista tehareista??

Hyödytön ilman muita virejä, pitää hirveetä meteliä eikä kuitenkaan liiku.

no jos mulla on toi 07 malli rajottamaton cdi poxi ja 5.1 rullat??

31.8.2008 11:20

ja auttaako toi powerfiltteri mitää ??

31.8.2008 11:33

toi powerboostin kaasari näyttää kyllä iha samalta kun se mikä mulla on sc1 vakiona, siinä on metallinen kansi ja ei oo tappia ollenkaa..

filtterit kaasarit ym

31.8.2008 20:59

Sitä voi ihan hyvin kysyä Falmekilta, että onko powewb-kaasarilla eroa sc1:n kanssa, eikä tarvitse hävetä yhtään. Moni asia selviää suoraan kysymällä helposti.

Powerfiltteri auttaa pikkukivien ym. roskien pääsyn pyttyysi jonka myötä koneesi menee väljäksi pidemmän päälle. Vakiokoneeseen sitä on täysin turha laittaa, vaikka onhan se sporttisemman näköinen kuin vakioputsari.
Kokonaan toinen juttu on sitten isompipyttyiset koneet, 70cc esim. ja vielä jos sekä imu, että pakokanavat ovat vielä hoonattu mahdollistamaan suuremmat virtaukset. Tällöin on perusteltua parantaa sekä kaasuttimen että pakoputken virtausta jotta saavutettaisiin suurempaa sylinteritilavuutta vastaavat maksimi tehot.

Vakio 50cc imu ja pakokanavat ovat kooltaan sellaisia vauvan peukaloita että ei maksa paljon vaivaa, ..tai voi maksaa ja alkaa vaivaamaan paljon :D

1.9.2008 17:47

pitääks sinne soittaa vai sähköpostilla jos haluu kysyy tosta kaasarista??

1.9.2008 18:51

jjjasuuu kirjoitti:pitääks sinne soittaa vai sähköpostilla jos haluu kysyy tosta kaasarista??

Jos haluut vastauksen heti niin soitat, jos haluat olla epävarma siitä jos edes saat vastausta, niin pistä meili.

Järjen käyttö on ihan suositeltavaa..

kaasarista

2.9.2008 21:10

mittailin ton vakio ja oipwer kaasarin eroja ni ainakin suuttimet on power kaasarissa suuremmat ja neula näyttäis olevan vakiona ainakin ylempänä. Mut se vaikuttaa vissiin vaan tyhjäkäyntiin. No ainaki noi suuttimet on erit.

3.9.2008 17:36

esimerkki kirjoitti:mittailin ton vakio ja oipwer kaasarin eroja ni ainakin suuttimet on power kaasarissa suuremmat ja neula näyttäis olevan vakiona ainakin ylempänä. Mut se vaikuttaa vissiin vaan tyhjäkäyntiin. No ainaki noi suuttimet on erit.

onks sulla kans sc1 07vm?? no kannattaaks sitä sit ostaa?

3.9.2008 19:19

jjjasuuu kirjoitti:
esimerkki kirjoitti:mittailin ton vakio ja oipwer kaasarin eroja ni ainakin suuttimet on power kaasarissa suuremmat ja neula näyttäis olevan vakiona ainakin ylempänä. Mut se vaikuttaa vissiin vaan tyhjäkäyntiin. No ainaki noi suuttimet on erit.

onks sulla kans sc1 07vm?? no kannattaaks sitä sit ostaa?


Jos kaasareiden välinen ero tosiaan on pelkästään suutin ja neulan asento, niin eihän siitä kaasarista kannata maksaa?

Epäilen tosin että esimerkki on vertaillu noita hiukan huonosti, tuskin kukaan kehtais myydä tollasta "virikaasarina".

4.9.2008 3:27

Ne kaasarit on erilaisii..se millä on kuristettu on 20mm ja power kaasari on 18mm..suuttimet on eri kokoset ja vähän kaikkee muutakin erilaista on kunhan vaan kattoo vähän tarkemmin kun pintapuolisesti pikaseen vilkasee =)Ja kyllä se kaasari auttaa ja paljon..jos ei kulkemaankaan halua nii vääntöä saa sillä