Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

24.7.2008 12:14

Onko helkama sc1 rajoittimia?

27.7.2008 22:08

Sama homma, eli missäs luuraa nuo rajoittimet SC1?

Prikkaahan ei tuossa ole ja kaasarin kannessa ei ollut mitään ruuvia tms. mikä pitäisi poistaa, ainoastaan semmoinen ~5mm halkaisijaltaan oleva tappi. Kansi oli metallia.

Ja minkävärisiä johtoja on porukka katkonut CDI:stä?
Ja sopiiko kaasuttimeen esim. jonku peruskaasarin suuttimet?

Rajoittimista

1.8.2008 14:31

Kulkee 80-kilosella jäppisellä -07 malli melkein 70 km/h. Muita rajoittimia en tiedä kuin mitä nuo variaattorin rullat kiihtyvyyttä hidastavat. Vaihdatan rullat ensi huollossa ja kokeilen kunnolla huippuja.

1.8.2008 17:14

Lionheart kirjoitti:Kulkee 80-kilosella jäppisellä -07 malli melkein 70 km/h. Muita rajoittimia en tiedä kuin mitä nuo variaattorin rullat kiihtyvyyttä hidastavat. Vaihdatan rullat ensi huollossa ja kokeilen kunnolla huippuja.

mulla on kans 07 malli ja oon vaihtanu 5.1g rullat niin kulkee suoralla mittarin mukaan ~70

SC2 kokemuksia

2.8.2008 8:57

Kokeilin eripainoisia rullia itsekin. Aloitin 5.1g ja päädyin 5,5g:n rulliin siksi että kone kävi omaan korvaani turhan korkeilla kierroksilla hiljaisella nopeudellakin. Kiihtyvyys ja huiput lienivät 5,1 rullilla paras, mutta käyttömukavuus vei voiton. Kulkee 5,5:lla huiput juuri 70km-pintaan kuitenkin.

Niin ja alkuperäiset rullat painoivat SC2:ssa 5,7g.
Vaihdoin vastapainejousen malossin 82%:een. Paransi ainakin ylämäkiajoa selvästi.

PowerAir filtterit ei paljoakaan tuo tehonlisäystä vakiokaasarin kanssa. Pääsuutin pitää jokatapauksessa vaihtaa isommaksi power filtterin kanssa, muuten booaa kun seos on liian laihaa ilmanvirtauksen lisäännyttyä.

Niin ja CDI-boksihan täytyy vaihtaa ensimmäiseksi, paitsi jos osaa tehdä toimivia viritelmiä sähköpuolelle :nörtti:

3.8.2008 0:43

Mulla sc1 kulkee 2 päällä melkein 60 ja yksin 75 ihan jees minusta :D

3.8.2008 9:56

-07 malli kulkee vakiona paremmin kuin -08, maahantuojat kuulemma vaihtavat niihin nykyään kaasarin.

14.8.2008 14:44

Niin vaihtaavat kaasarin ja cdi-boxin että varmana on tehoton eikä pääse pientäkään mäkeä ylös =D Mut helppohan ne on tilata ja vaihtaa nii pääsee hiukka lujempaa

14.8.2008 22:39

Mistäköhän tähän sais ostettua 5,1g rullat ja sc1:sen cdi-boxin, pitääkö ihan falmekille asti soittaa vai myyköhän esim mopo-sport näitä?

15.8.2008 15:05

Motosportilta näyttäs ainakin rullat saavan eli 16x13 kokoset ja cdi-boxia ei näyttänyt listassa olevan..Eihän se paha homma ole falmekilta tilata..tosin saattaavat sanoa siel ettei toimi ollenkaan ku laittaa rajoittamattoman boxin ku tarttee signaalin rajoittimelta mut ei ne mitään tiedä :D

15.8.2008 23:58

Selvä! Entäs minkä kokonen sulake pitäis hankkia jos ostaa sen sc1 cdi:n?

16.8.2008 13:55

eikös siel se oma sulake kestäne..

16.8.2008 21:41

Wekkis kirjoitti:eikös siel se oma sulake kestäne..


Ei kestä vakio 10A ja iloisesti kärähtää vielä 15A:n sulakekin. En suosittele kokeilemaan mitään isompia sulakkeita, voi pian kootteri palaa alta :)

SC-1 ja 2:ssa on erilainen toteutus CDI:n-sähkökaavioissa.

22.8.2008 14:25

Osaisko joku kertoa miksei sähkö startti ei toimi oikein akku siitä ei kuulu oikein mitään ku yrittää startata

22.8.2008 21:40

mikat92 kirjoitti:Osaisko joku kertoa miksei sähkö startti ei toimi oikein akku siitä ei kuulu oikein mitään ku yrittää startata


.... :roll:

Startista ei ehkä kuulu oikein jos se on rikki, tai akussa ei ole riittävästi virtaa sen takia että lataus ei toimi oikein...

Koitapa mitata akun jännite silleen että moottorista ei kuulu mitään =ei käynnissä, sekä sillä tavoin että moottorista kuuluu ääniä =käynnissä. Jännitteen pitäisi nousta (akun navoista mitattuna) yli 12v kun moottori on käynnissä koska moottori lataa akkua käynnissä ollessaan. Jos ei nouse yli 12v, niin latauspuolen sähkösysteemeissä on vikaa, "eikä toimi oikein". Akun voi ladata erillisellä akkulaturilla täyteen ja kokeilla alkaisiko sähköstartti potkimaan=toimimaan.

Jos moottorisi ei lataa akkua, siinä on vikaa. Tällöin kootterihuolto on hyvä osoite valinta seuraavaksi.