Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

pöh

11.5.2008 22:41

mul olis ongelma koneeni kanssa. eli mulla on helkama sc1, 4t kone ei poikkea melkee yhtää muist 4t koneista... mutta ongelmana on se että loppunopeus on kadonnut... eli kiihtyy ihan normaalisti siihen 35-40 km/h saakka ja laskee kierrokset ja huippunopeus about 50 hikisesti.. (ehjänä 60 tai yli).. kaipaisin neuvoja. ajettu on 3500 eli ei paljon..

12.5.2008 15:52

Saattaa se ollakki paljon. Mitä huoltoa oot sihe tehny jos oot ollenkaa?

14.5.2008 22:11

Paljonkas tuonne helkaman mottiin menee öljyä, ja mitä sen pitäisi olla? Jotain täyssynteettistä moottoriöljyä vai? Ja eikös variaattorissa ole vielä jotkut perä öljyt tai vastaavat? Millos niitä pitäisi vaihdella ja mitä sinne tulisi laittaa?

15.5.2008 23:18

jape112 kirjoitti:Saattaa se ollakki paljon. Mitä huoltoa oot sihe tehny jos oot ollenkaa?


Joka tuhannes, huoltokirjan mukaan.. merkkihuollossa

18.5.2008 12:18

Enpä osaa sanoo sitte yhtää mitää.

19.5.2008 21:31

Tilaa Helkaman SC1 BowerBoost kaasari maahantuojalta osoitteesta: http://motors.falmek.fi/pages/varusteet ... teriin.php

Mittasin sen niin imu on 18,5mm ja tehoja tulee joka alueelle, eli vääntöä, kiihtyvyyttä ja nopeuttakin.
Sit jaksaa kakspäälläkin vetää aikuisiakin.

Se on ainakin helppo asentaa ja itselläni se tuli kolmessa päivässa postiin tilauksesta.

Kyseinen kaasutin on alkuperäinen minkä tilalle on suomessa asennettu kuristukseksi nuhapumppu, eli SC1 on tehtaalla suunniteltu liikkumaan kyseisellä kaasarille.

Helkama SC1 on alkuperäiseltä nimeltään HT50QT-25, kutsuma nimi vaihtelee maittain(meillä helkama).

SC2

27.5.2008 9:30

Kyllähän tuo tehon ja kulkupuolen parantaminen aika vaikeeta on kun tossa mallissa on elektroninen nopeudenrajoitin joka nappaa vauhdin pois kun mittarissa 50 km/h, vaikka alamäkeen ajaisi niin se tappaa vauhdin aika tehokkaasti. Koitin tossa eräänä päivänä ohittaa kyseisen rajoittimen, mutta kone ei enää kiertänyt edes sen vertaa kuin vakiona...Muuten ihan Ok peli ajella, jousitus on erinomainen, mutta vääntöä koneessa saisi olla enemmän. Jarrutkin toimii moitteettomasti kun vain jaksaa tarpeeksi kovaa puristaa kahvoista. Pikkaisen parani kiihtyvyys ja vääntö, kun heitin sen jumalattoman kokoisen ilmanputsarihässäkän pois. Jotenkin tuntui ettei saa ilmaa tarpeeksi ja siitähän se ainakin osaksi johtuikin.

29.5.2008 13:05

onks toi powerboostin kaasutin helppo laittaa paikoilleen? vai pitääkö olla hyväkin mopomies? :D

29.5.2008 20:52

mun helkamasti pahamati melkein koko etuvariaattori paskaks ajaessa :D ajettu 4100 :D nyt huollossa laittovat uuden paikalle, mutta ei kule yhtä kovaa kun ennen? oiskohan ne laittanut jonkun kuristetun etuvarin kiinni siihen? oiskohan kellää on laittaa kuvaa prikan poistosta tai jotain? vois tarkistaa..

30.5.2008 8:36

Tossa linkki josta voit tsekata sen variaattoriprikan poiston kuvien kanssa:
http://tuned-scooters.tripod.com/id6.html

p.s taustalla soi sitte ärsyttävä musa...

30.5.2008 22:56

Ajoin tänään isoon alamäkeen 75km/h :D, ei näytä olevan mitään kuristuksia, mut se on sisään ajossa, ja eikä tykkää oikein kulkea ku suoralla yli 40km/h ja hyytyy ylämäkiin,tossa on joku ruuvi kaasarissa mikä on laitettu sisään ajo asentoon.

31.5.2008 0:59

X_Race kirjoitti:Ajoin tänään isoon alamäkeen 75km/h :D, ei näytä olevan mitään kuristuksia, mut se on sisään ajossa, ja eikä tykkää oikein kulkea ku suoralla yli 40km/h ja hyytyy ylämäkiin,tossa on joku ruuvi kaasarissa mikä on laitettu sisään ajo asentoon.


Joo justiinsa :D:D

31.5.2008 18:31

X_Race kirjoitti:Ajoin tänään isoon alamäkeen 75km/h :D, ei näytä olevan mitään kuristuksia, mut se on sisään ajossa, ja eikä tykkää oikein kulkea ku suoralla yli 40km/h ja hyytyy ylämäkiin,tossa on joku ruuvi kaasarissa mikä on laitettu sisään ajo asentoon.
kyllä mullakin ennen kulki tollei suoralla melkei ja ala mäkeen mittari pohjassa, mutta ei mee enää :( maanantaina kevyemmät rullat kii 5.5 grammaset :)

1.6.2008 12:16

Löysin taas lisää infoa noista rajoittimista:
Jos CDI-boxiin menee piuhat yhdellä isolla liittimellä ja siinä 5 johdinnastaa, silloin rajoitimena messinkitappi kaasuttimenkannessa.

Jos CDI-boxiin menee piuhat yhdellä isolla liittimellä ja siinä 6 johdinnastaa, silloin rajoittimena kierrosluvun tunnistin takavariaattorilla eli tarkkailee takarenkaan nopeutta ja sen mukaan lyö rajoittimen päälle esim. alamäessä ja nopeus max 50km/h (mittarin mukaan).

1.6.2008 14:42

H SC2 kirjoitti:Löysin taas lisää infoa noista rajoittimista:
Jos CDI-boxiin menee piuhat yhdellä isolla liittimellä ja siinä 5 johdinnastaa, silloin rajoitimena messinkitappi kaasuttimenkannessa.

Jos CDI-boxiin menee piuhat yhdellä isolla liittimellä ja siinä 6 johdinnastaa, silloin rajoittimena kierrosluvun tunnistin takavariaattorilla eli tarkkailee takarenkaan nopeutta ja sen mukaan lyö rajoittimen päälle esim. alamäessä ja nopeus max 50km/h (mittarin mukaan).


Mulla ei taida olla kierrosten rajotinta, ku ei ota kiinni mitenkää alamäkeen ajaessa, se vaa alkaa enemmän kiertää :D, mut millai se messinkitappi on?