Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

10.4.2008 19:19

jape112 kirjoitti:Tietääkseni sc1 on kuristettu prikalla? Varma en oo kun ostin ekaa maahantuontierää ja oli täysin kuristamaton malli.
ei mulla ollu mitää prikkaa ainekaa

vastakkaa

16.4.2008 15:17

onko tosiaan niin että kukaa ei tiedä kuinka iso suutin helkama sc 1:ssä on? vai onko porukka vaan niin laiskoja ettei jaksa vastata

Cdi boxi Helkama

21.4.2008 16:02

Mistä saa Helkama sc1 cdi boxei ostettua ?
Se kuulema käy myös sc2 ?

21.4.2008 16:07

tuskinpa muualta ku maahantuojalta. tai sitte kyselet lähimmästä helkamoita huoltavasta liikkeestä.

22.4.2008 22:31

Elikkäs muijalle on hommailtu nyt tollanen helkama skootteri, oon sillä nyt pari päivää ajellu kun derbistä rähäjähti takakumi ja pari seikkaa on jäänyt mieleen.
Kaasarin säädöissä vikaa? Kun tulee vaikka risteykseen ja laskee kaasun ja sen jälkeen painaa sen taas pohjaan vähän kuin tukehtuisi hetken. Eli kierrokset laskevat hetken ja vasta tämän jälkeen lähtevät nousemaan kunnolla. Missä vika?

Toinen minkä olen huomannut on variaattorin säädöt?
Eli koneessa tuntuisi olevan voimaa mutta ylämäkiin tultaessa vauhti putoaa vaikka tuntuisi että koneen puolesta menohaluja olisi enemmänkin, kierrokset eivät kuitenkaan missään kohtaa laske.

Sitten vielä jos jollain löytysi ohjevihkosta niin voisi kertoa mitä kaikkea 300km huolto pitää sisällään. Kun suomenkielinen ohjekirja on hävöksissä ja ei tuo saksa kovin hyvin taitu.

Ja vielä jos joku voisi kertoa mistä löytyisi kuristuksia niin olisi hyvä.

Olen vielä aika hakusessa näitten kuminauhavetoisten kanssa mutta eiköhän tämä tästä kun tuota huoltelee/korjailee.

23.4.2008 8:37

Vaikee taas sanoo ku ostin helkama sc1 sillon joskus talliini heti ku ne ilmesty. Oli ekaa maahantuontisarjaa eikä kurin kuria missään. Noh, tais olla 1000 km huolto kun puhelin huoltomiehen kanssa yleisesti helkaman skoottereista/kyselin onko muissa huolletavissa vehkeissä ollut paljonkin vikaa kun itselläni ei mitään ongelmia ole ollut. Ihmettelin myös sitä ettei siellä mitään kuristuksia ollut, ja huoltomies totesi skootterini olevan juuri sitä ekaa maahantuontisarjaa. Jokainen sarja saattaa kuulemma olla täysin erilailla kuristettu. Toinen ja kolmas sarja olisi ilmeisesti kuristettuja jotenki kaasarista. Siihen huoltomies lisäsi että minunkin pitäis lain mukaan laittaa kyseinen kuristettu kaasari skootteriini.

Noniin eli en tiiä sen tarkemmin, mutta asian ydin on se, että ei noista ota kukaan selvää. Vinkkaan tsekkaamaan sitä kaasaria.

27.4.2008 0:15

Miten olette saaneet powerfiltterin kiinni kaasariin? itselläni oli ilmanputsarissa joku letku ja kun sen jätti roikkumaan siihen kun power filtteri oli kiinni, niin kone buuasi.

Iskin juuri kiinni Malossin violetin 82% vastinjousen ja ylämäet kulkee paljon rattosammin, rullat olisi vielä tarkoitus vaihtaa kevyempiin ja suutinta harkitsen.

sc1

27.4.2008 23:07

Mikä toi 82% vastinjousi on? eli liittyy vissiin joteski variaattoriin. Minkä painosia rullia ootte laitellu? Itellä olis sama homma viel edessä. Kaikki muut alkaaki olla jo tehty.

28.4.2008 12:45

Se tulee sinne takavariaattoriin sellasen pienen "laatikon" sisään, jätkä joka huolsi mun mopon sanoi että helkamassa vakio rullat 5g?

28.4.2008 20:08

nii onko siellä sc2 varissa sitten se prikka vai ei? kun jotkut sanoo täällä että on ja joillakin taas ei ole? pitäs tässä nyt muijan helkamaa virittää ja en ole kyllä oikee yhtään näihin nelareihin tutustunu. eli apuja kaivattaisiin :)

7.5.2008 21:12

sopiikos tähän jonku muun skootterin teharit? ja minkä?

7.5.2008 22:26

tomo kirjoitti:sopiikos tähän jonku muun skootterin teharit? ja minkä?

Ei tehari auta 50cc nelitahdissa paljon mitään, hirveet äänet vaan.. Suora putkihan se periaatteessa on.

7.5.2008 22:31

Alota variaattorista ja kuristuksista se virittely.

9.5.2008 18:55

jajupu kirjoitti:jätkä joka huolsi mun mopon sanoi että helkamassa vakio rullat 5g?


Jos tuo 5g pitää paikkansa niin ei munkaa tarvi ku lyödä kii violetti +82% malossin painejousi.
Suositusten mukaan tuo +82% painejousi vaati 4,4g-5,5gramman painorullat seurakseen ja rullathan näköjään natsais jo vakiona.
Hmmm...oiskohan vakiona 5grammaa totta?

Tilasin ainakin jo bowerboost kaasarin ja painejousen, niil pääsen hyvään alkuun.

9.5.2008 22:27

Epäilen vahvasti, koska itselläni ei kyllä kovinkaan paljon paremmin kulje pelkän jousen avulla..