Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

21.3.2008 10:57

Kertokaa mihin kiinalaiseen sitte löytyy ihan tosta vaan? Eipä oikeestaa mihinkää. Ja toinen juttu on, että viritys ja tuunaus EI AINA ole olennainen osa mopoilua. Siksipä jätin sen miinuksista pois. Mutta oikeessa kyllä ootte. Osia voipi ja pystyy sovittamaan kuitenkin, variaattoriin ainakin saa sopimaan malossin härpäkettä.

24.3.2008 0:18

"Se mitä itse mopossa haen, on se että se on 4t, syystä että ei tarvi läträtä huoltoasemilla 2t öljyn kanssa. virejä en aio laittaa, koska parilla kilometrilla tunnissa ei voita yhtään mitään."

Huoh ja vielä kerran HUOH! En älyä näitä kinkkiskootteri kuskeja, he edelleenkin luulevat että "laatu" fudet baotianit ym kestävät koska ne ovat 4-tahtisia. Se luulo on aivan turha. Sillä se on niin lukuisia kertoja tullut todistetuksi että 4-tahti kinkit ei kestä. Niistä hajoaa osa osan perään. Osta laatu vehje kuten Yamaha. Hinta on varmasti eri luokkaa kuin kinkki fudeissa mutta huomaat eron kyllä melkein heti. Ja tuosta öljyllä läträämisestä halusin vielä kysäistä, että sinustako se on öljyllä läträämistä jos kaadat öljyä siististi säiliöön, yhtä helppoa kuin tankkaus,
ellei helpompaa. Huomaat kyllä jos ostat 4-tahti Fuden jne. että ostopäätöksesi 4-tahtiin " Helpon käytettävyyden" muuttuu. Ostakaa ihmiset laatu merkkejä! :D

24.3.2008 0:40

Testierkki kirjoitti:Se mitä itse mopossa haen, on se että se on 4t, syystä että ei tarvi läträtä huoltoasemilla 2t öljyn kanssa.

Öljytankin täyttäminen noin kerran joka 1000-1500km, skootterista riippuen, on läträämistä? Huomattavasti helpompaa se on kuin nelitahdin öljynvaihto.

Testierkki kirjoitti:Kulutuksen on oltava myös kohtuullinen.

Ero on pieni, ruiskuihin verrattuna mahdollisesti jopa 2-tahdin eduksi. Yleensä kiinalaisissa on pieni tankki, jolloin 2-tahdilla ajaa pidempään tankillisella.

Testierkki kirjoitti:Uusi siksi, että takuu on voimassa. sillä en aio itse ropata moottorista yhtään mitään, riittävästi tekemistä jo auton kanssa.

Onko kokemusta kiinalaisten takuista? Osan varmaan saa joo, mutta kukaan ei tiedä kuinka kauan pyörä on poissa ajosta.. Mielummin luotettava käytetty laatuskootteri, kuin uusi kiinalainen mikä seisoo jatkuvasti huollossa.

Lopputekstiin en ota kantaa, menisi vain monimutkaiseksi ja ehkä väittelyksi :P

Testierkki kirjoitti:Itselle tuli harkintaan Kymco agility city 50
hyvä vai ei en tiedä. vaikuttaa ainaki paremmalta kuin helkama.

Tosta kyseisestä kymcosta en tiedä mitään, mutta muut mallit ovat huomattavasti parempia kun nämä kiinalaiset, ei itseasiassa edes voi verrata. Joku kenellä on kokemusta tosta pystyy varmasti vastaamaan paremmin..

Re: tuunailua

26.3.2008 22:07

esimerkki kirjoitti:työn alla sc2. valkoisesta helmiäisvalkoinen ja siinä väriävaihtava efekti, musta penkki, tehari ja nyt tarkotus laittaa crossitanko. Rahaa palanyt n. 350e suurin osa maalaukseen liittyen.
ootko katkassu cdi boxista sitä rajotin johtoo???

26.3.2008 22:11

onko kukaan virittäny tommosta helkamaa ja jos on niin miten ?? pitäis saada vähä vauhtia lisää :))

joo aikaa sitten

28.3.2008 18:50

Siihen piti laittaa sc1 cdi boxi ni tuli tehoja ehkä 30% lisää.Poltti ekaks sulakkeen mut sit ku sen vaihto ni ei enää palanu. Kiertää kokoajan mittaripohjassa. Huollossa sano että maahantuoja näkee jos se on vaihdettu vaik vaihtais takas ja moottorin takuu loppuu siihe. Ainaki mul on kestäny hyvi.

Re: joo aikaa sitten

1.4.2008 21:27

esimerkki kirjoitti:Siihen piti laittaa sc1 cdi boxi ni tuli tehoja ehkä 30% lisää.Poltti ekaks sulakkeen mut sit ku sen vaihto ni ei enää palanu. Kiertää kokoajan mittaripohjassa. Huollossa sano että maahantuoja näkee jos se on vaihdettu vaik vaihtais takas ja moottorin takuu loppuu siihe . Ainaki mul on kestäny hyvi.

paljo se sulla kulkee ja mitä kaikkee oot tehny sille?

sc2 virit

2.4.2008 23:14

Heitin sen ilmanputsari hässäkän huitulaan ja paikal power filtterin, vaihdoin sen cdi-boxin, nostin kaasarin neulan ihan ylös mut viel pitäis vaihtaa suutin ku ei saa kakkua tarpeeks ja varin rullat. Menee suoralla joku 65-70 mut elopainoa on 92kg.

3.4.2008 20:39

noi sanoo tuolla et jos katkasis jonkun rajotin johdon cdi boxista ni sais helposti kulkee kovempaa. pitäs katkasta pinkki johto mut ei mun cdi boxissa oo mitää pinkkiä johtoo..

5.4.2008 23:41

ei se auta. koitin katkasta sen johdon mut sit se ei kulje mihinkään. Siihe pitää vaihtaa se sc1 boxi. Polttaa ekaks sulakkeen mut sen ku vaihtaa ni kulkee 80 suoral

helppii nerot

6.4.2008 1:19

Tietääkö kukaan kuinka iso suutin helkama sc-1 on vakiona, ja jos sen vaihtaa niin mikä sopisi siihen ? tekis vähä mieli kokeilla jotain..

6.4.2008 14:37

esimerkki kirjoitti:ei se auta. koitin katkasta sen johdon mut sit se ei kulje mihinkään. Siihe pitää vaihtaa se sc1 boxi. Polttaa ekaks sulakkeen mut sen ku vaihtaa ni kulkee 80 suoral
no eiks tossa mun oo jo se cdi boxi ku se on sc1?

haha

8.4.2008 22:13

ju
Viimeksi muokannut La.Sol päivämäärä 15.5.2008 23:21, muokattu yhteensä 1 kerran

8.4.2008 22:31

sc1 virittelystä en tiiä mut sc2 rajottimen saa ohitettua ku laittaa sen sc1 boxin. No eiks siihen saanu jonku tehokkaamman kaasarin? Valitettavast ei oo sc1 tietoa tän enempää.

10.4.2008 11:29

Tietääkseni sc1 on kuristettu prikalla? Varma en oo kun ostin ekaa maahantuontierää ja oli täysin kuristamaton malli.