Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

14.3.2008 19:07

Testierkki kirjoitti:Kerro ihmeessä mitä saa samalla hinnalla, mielellään yhtä kookasta ja uutta.
kuten edellä mainittiin, suosittelen cpi/keeway. paljo luotettavampia ja laadukkaampia.

14.3.2008 19:21

mulla on tommonen helkama ja se on aika laiska mutta, kyllä se kulkee vähä päälle 60 ja olen vain ottanut kaasarista yhden ruuvin pois. Haluasin saada sen kulkemaan vielä kovempaa niin onko mitään vinkkeja??

14.3.2008 21:03

Variaattorin rullien vaihto kevyempii saattaa joissain tapauksissa auttaa, vakio rullilla ei aina välttämättä päästä kunnolla tehoalueelle.

14.3.2008 23:31

Leppizz kirjoitti:
Testierkki kirjoitti:Kerro ihmeessä mitä saa samalla hinnalla, mielellään yhtä kookasta ja uutta.
kuten edellä mainittiin, suosittelen cpi/keeway. paljo luotettavampia ja laadukkaampia.


Ja kymcot jos haluut nelitahtisen, hinta-laatu todella hyvin kohdallaan ;) mutta keeway ja cpi:t kin todella hyviä vaihtoehtoja.


Kannataisi varmaan kysellä noita viritys ohjeita tuolta Fude yms. kiinanromut topikista. Saa helpommin vastauksen ;)

15.3.2008 17:20

Kuinka monella on todella kokemusta kinkeistä?
Itsellä 2500km ajettu baotia/solifer ei mitään kone eikä sähkövikoja kiihty hyvin ja vie kurittomia derbejä. Se kestävyys riippuu siitä miten moponsa pitää.

15.3.2008 17:30

huikka kirjoitti:Kuinka monella on todella kokemusta kinkeistä?
Itsellä 2500km ajettu baotia/solifer ei mitään kone eikä sähkövikoja kiihty hyvin ja vie kurittomia derbejä. Se kestävyys riippuu siitä miten moponsa pitää.

Todistaisitko tämän jotenkin?

16.3.2008 11:15

Johtunee siitä kun on malossin osat varissa ja kuristukset pois

16.3.2008 12:45

Moni suosittelee aina jotain muuta merkkiä. mutta kun ottaa huomioon että täältä varmaan moni hakee tietoa mopon hankintaan, eikä välttämättä ole tietoa mistään merkeistä mitään.

Se mitä itse mopossa haen, on se että se on 4t, syystä että ei tarvi läträtä huoltoasemilla 2t öljyn kanssa. Kulutuksen on oltava myös kohtuullinen. virejä en aio laittaa, koska parilla kilometrilla tunnissa ei voita yhtään mitään. Uusi siksi, että takuu on voimassa. sillä en aio itse ropata moottorista yhtään mitään, riittävästi tekemistä jo auton kanssa.

Helkamaa en aio ostaa. sillä myyjä vetosi takuuasioissa kuluttaja suoja lain mukaiseen takuuseen. ja sitten kysyin tarkemmin, ni huomasin ettei myyjä osaa edes kuluttajasuojalakia, vaikka laitoin kopiot kyseisistä lakiteksteistä joihin halusin vastaukset.

helkama oli todella pitkään harkinnassa, mutta monen mutkan kautta vaihtoehto karsiutui johonkin muuhun merkkiin. eikä neuvoa saanut tältä palstala, vaan itse etsimällä.

älä osta kinkkipaskaa, vaa osta joku muu laatu skode..

Miten te määrittelette mikä on laadukasta?

Otetaan yksinkertainen olettama.
monissa tuotteissa jolla on nimeä. tapahtuu vika, se ei ole paha koska tuoteen nimi on arvostettu ja katu uskottava. näin viasta tulee vain sunnuntaikappale.

sitten tulee tuote, joka on yhtä laadukas, mutta nimi on outo, ja arvostusta kyseisellä tuottella ei ole, tule sama vika kuin edellisessä tuotteessa, ni se on heti paskaa ja koko tuote on täyttä paskaa?

Tiedän että tuotteella jonka hinta on 1000e ei vastaa tuotetta jonka hinta on 5000e

mutta veikkaan että tuotteen jonka hinta on 5000e, menee isompi osa mainontaan, ehkä isompi osa yrityksen johtoon, ja brändin suunnitteluun.

Mutta helkamalla ei taida olla juuri mitään tekemistä helkama skootterin kanssa.

nyt siis kysyn teiltä asiantuntijoilta.

mopo, 4 tahti, jonka hinta on 1500 euron hujakoilla. iso kokoinen ja uutena.

Itselle tuli harkintaan Kymco agility city 50
hyvä vai ei en tiedä. vaikuttaa ainaki paremmalta kuin helkama.

16.3.2008 13:19

Piaggio Fly on myös varteenotettava vaihtoehto, hintaa tosin 1590e, tehoja huimat 3,5 pollea.

16.3.2008 14:08

Juuri näin.. esimerkkisi oli kyl liian ruma meikäläisen makuun. mutta koska kyse on nyt helkamasta, johon en enää aio ottaa mitään kantaa. mutta pointtini oli se että on naurettavaa kun joku kysyy että kannattaako ostaa, ja vastaus on juuri tyyliin osta laatuskode älä kinkkiä, mutta asiasta tietämättömille ei anneta mitään perusteluja tai suosituksia johonkin toiseen. Mutta eihän tämä olekkaan mikään minkä mopon ostaisin. Mutta kumminkin kun joku tulee kysyy helkamasta, vastaukset on ollu vähän mitä sattuu eikä mitään perustelua. Itseäkin nauratti tuo mopojen hyvät ja huonot puolet. kun helkaman skootteri on ollut markkinoilla alta vuoden, ja miinuksena on moottorin kestävyys. eli helkaman moottori ei kestä ku pari kuukautta?.

vai mihin laskelmiin tämä tieto perustuu. ostetut mopot suhteessa vikaantuneisiin moottorieihin?
vai "kaverilla hajos moottori ku se viritti sitä, ni kaikissa on huono moottori" laskelmilla.

vai yleiseen olettamukseen kyseisen valmistajan muiden skoottereiden moottoreista.

16.3.2008 15:07

Suurin osa on sitä kun mopoiässä olevat ihmiset ei osaa käsitellä lelujaan nii hajoaahan se mikä tahansa mopo. Ja toinen on se että porukalla ei oo kokemusta helkamasta, kunhan sanoo paskaksi vaan sen perusteella että on kiinalainen. Itellä on helkama sc1 tallissa ja listataanpa tähän niitä hyviä ja huonoja puolia niinku ihan rehellisesti:

Plussia:

+Kestävä (mikäli huoltaa suositusten mukaan)
+Iso ja tilava
+Pieniruokainen
+Melko halpa
+Ihan vetävän näkönen
+Hyvä ajaa
+2 vuoden takuu

Miinuksia:

-Joissakin yksilöissä sähkövikoja
-Määräaikaishuoltoja tiuhaan tahtiin
-Kyydittäessä jaksaa vähän huonosti nousta jyrkkiä mäkiä

Tossapa ne mitä nyt tuli mieleen. Ja jos nyt vielä sanoisin että helkama on omien ja kavereiden kokemusten perusteella parempi kuin muut kiinalaiset (syytä en sitte tiiä). Jos huollat okein ja pidät moposi poissa enduropoluilta helkama on hyvä vaihtoehto.

19.3.2008 18:09

Onko porukka tuunaillu helkamaa? Kiinnostais nähä kuvia.

tuunailua

20.3.2008 0:18

työn alla sc2. valkoisesta helmiäisvalkoinen ja siinä väriävaihtava efekti, musta penkki, tehari ja nyt tarkotus laittaa crossitanko. Rahaa palanyt n. 350e suurin osa maalaukseen liittyen.

20.3.2008 3:31

jape112 kirjoitti:Suurin osa on sitä kun mopoiässä olevat ihmiset ei osaa käsitellä lelujaan nii hajoaahan se mikä tahansa mopo. Ja toinen on se että porukalla ei oo kokemusta helkamasta, kunhan sanoo paskaksi vaan sen perusteella että on kiinalainen. Itellä on helkama sc1 tallissa ja listataanpa tähän niitä hyviä ja huonoja puolia niinku ihan rehellisesti:

Plussia:

+Kestävä (mikäli huoltaa suositusten mukaan)
+Iso ja tilava
+Pieniruokainen
+Melko halpa
+Ihan vetävän näkönen
+Hyvä ajaa
+2 vuoden takuu

Miinuksia:

-Joissakin yksilöissä sähkövikoja
-Määräaikaishuoltoja tiuhaan tahtiin
-Kyydittäessä jaksaa vähän huonosti nousta jyrkkiä mäkiä

Tossapa ne mitä nyt tuli mieleen. Ja jos nyt vielä sanoisin että helkama on omien ja kavereiden kokemusten perusteella parempi kuin muut kiinalaiset (syytä en sitte tiiä). Jos huollat okein ja pidät moposi poissa enduropoluilta helkama on hyvä vaihtoehto.

Miinusta löytyy myös että ei löydy tuning eikä viritysosia ainakaan paljoa

20.3.2008 23:12

Joo ei löydy ei. Falmekilta ostin kaasarin, takaiskarit, toiset katteet sain ilmatteks ku oli yhet naarmuset, crossitankoa sovitan viikonloppuna mut voi olla et joutuu vähän sovittelee. Slip on teharin meinaan laittaa ja vanha putki on sit vissiin katkastava.