Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

20.4.2008 12:13

Cheki kirjoitti:
IG kirjoitti:Tänään otin takalokarin pois ja laitoin kilven variatorin päälle. Mitä mieltä olette ? Huomenna laitan sinisia kylmä katodeja ja yöllä otan kuvat niistä sitten laitan kuvat galleriaan.Kuva[/img]


Ihan siistin näköinen! Tosin poliisit voi vähän sanoa asiasta, kun ei näy tuo kilpi oikealle puolelle.


Joo, sitä minäkiin on mietinnyt.

20.4.2008 20:33

IG kirjoitti:Tänään otin takalokarin pois ja laitoin kilven variatorin päälle. Mitä mieltä olette ? Huomenna laitan sinisia kylmä katodeja ja yöllä otan kuvat niistä sitten laitan kuvat galleriaan.Kuva[/img]


mä otin lipan pois ja laitoin kilven siihen missä taka lippa oli kii ja tuli hyvän näkönen:) eikä poliisitkaan voi vinkua:P

21.4.2008 7:53

kyllähän ne periaatteessa voi vinkua siitä ku ei oo valoa kilvelle.. Mutta en usko että rupeevat siitä vinkumaan..

23.4.2008 9:35

Joo täältäkin löytyy yks Super8:n "onnekas" omistaja. Kesän ajelin (2800km) vakiolla, joka menee sen 41km/h GPS:n mukaan. Nyt tämän kauden alussa päätin piristää vähän, ja nyt on sähkökurin piuha katkaistu ja variaattorin holkki on käytännössä kuriton. Käytännössä, tarkoittaa sitä että holkki on käännetty niin, että itse "prikka" jää rullakupin sisään. Hyvin näyttää noin pelaavan! Ainoastaan käynnistyspoljin meni rikki, sekin oman mokan takia. Kymco kyllä kulkee ilman käynnistyspoljintakin, eikö vaan? ;)
Niin joo, 58km/h tasaisella tiellä! Yippee.

mopo

23.4.2008 14:23

Tietääkö kukaan minkä painoset on kymco super 8 vakio rullat??

23.4.2008 16:59

Mtcc saisko mitenkää kuvaa tost holkki tsydeemist?

23.4.2008 19:07

Eh, variaattori kävi auki, oli auki, ja laitettiin kiinni. Laitettiin kiinni hiellä ja tuskalla. :D En ala aukomaan pelkästään sen takia, että saisin napattua kuvan, eikä sieltä otettu kuvakaan kyllä havannollistaisi mitään.
Voin yrittää selittää.

Elikäs, availet sen variaattorin ja neppailet jotenkin sen etulevyn ruuvin auki siitä. Otat kaiken irti, mitä siitä etuosasta lähtee. Varo rullakuppia (alin), sieltä tulee ne rullat ulos herkästi. Ja muista missä järjestyksessä ne osat siellä on!! (En siis tarkoita pelkkää rullakuppia)
Ja nyt on koko etuosa auki, rupeat laittelemaan takaisin niitä osia, MUTTA ennen ensimmäistä osaa, eli rullakuppia, avaa rullakupin kansi ja pujota holkki sisään reiästä niin, että itse "prikka" jää rullakupin sisään. Nyt rullakuppi paikoilleen, ja muut osat perässä.
Toivottavasti ymmärsit. :/

Ja vielä havainnollistamaan tämä kuva, siinä se holkki sitten on, kaikkien Kymco-omistajien riesa. :D
Kuva

24.4.2008 10:29

Kuulostaa oudolta, mutta kai uskon sulle¸ siis niin yksinkertaista, mutta miten toi systeemi toimii käytännössä?? Eks se prika häiritsee mitenkään rullakuppia?? Jännä juttu :P

24.4.2008 10:53

Rullakupin sisässä tuntui tilaa olevan, niin mikäs siinä. :D helpompi tapa tämä on kuin alkaa sorvaamaan tai tekemään uutta holkkia.

24.4.2008 12:37

Mtcc kirjoitti:Rullakupin sisässä tuntui tilaa olevan, niin mikäs siinä. :D helpompi tapa tämä on kuin alkaa sorvaamaan tai tekemään uutta holkkia.


Totta kai!!! Kaiken lisäksi ei tarvii maksata uudesta, miten tälläinen idea tuli sulle mieleen??

24.4.2008 15:55

Mopo oli huollossa, ja siihen saatiin maahantuojalta uusi kaasutin tyhjäkäyntiongelmien vuoksi. Nyt tyhjäkäynti parani hieman, mutta nopeus ei. En viitsisi katkaista CDI-boksin johtoa takuuaikana, kun tuntuu että mopo on koko ajan huollossa. Taidan suunnitella Yamahan ostoa seuraavaksi, alkaa meinaan menemään hermot.

24.4.2008 16:21

IG kirjoitti:
Mtcc kirjoitti:Rullakupin sisässä tuntui tilaa olevan, niin mikäs siinä. :D helpompi tapa tämä on kuin alkaa sorvaamaan tai tekemään uutta holkkia.


Totta kai!!! Kaiken lisäksi ei tarvii maksata uudesta, miten tälläinen idea tuli sulle mieleen??

Joo kaikinpuolin halpa vaihtoehtohan se.
Kaverin kanssa me sitä holkkia käsissä pyöriteltiin ja ajateltiin sitten pujotella se toisinpäin siihen, mistä lie välähti. :D

...

24.4.2008 19:38

Ei kyl mulla ainakaan pelittäny paremmin holkki toisin päin(kulki saman verran ku ennenkin mutta kiihtyi huonommin) ja siihen oli pakko laittaa oma tekemä prikka väliin (noin 2mm paksu),muuten se hihna kuluu aika nopeesti (ku hankaa siihen mikä tulee sitä vasten)ja rullat pääsi liikkumaan enemmän.
Joten ei hyvä ratkaisu ja sen tiivisteen kanssa oli aika tuskaa laittaa se takasin.

24.4.2008 21:44

Jep, toisilla voi olla hieman erilainen kuin toisilla. Itellä ei mitään vikaa ja kulkee kyllä vähän enemmän.
Tiiviste on kyllä aika hankala. :D

24.4.2008 22:17

Mtcc kirjoitti:Eh, variaattori kävi auki, oli auki, ja laitettiin kiinni. Laitettiin kiinni hiellä ja tuskalla. :D En ala aukomaan pelkästään sen takia, että saisin napattua kuvan, eikä sieltä otettu kuvakaan kyllä havannollistaisi mitään.
Voin yrittää selittää.

Elikäs, availet sen variaattorin ja neppailet jotenkin sen etulevyn ruuvin auki siitä. Otat kaiken irti, mitä siitä etuosasta lähtee. Varo rullakuppia (alin), sieltä tulee ne rullat ulos herkästi. Ja muista missä järjestyksessä ne osat siellä on!! (En siis tarkoita pelkkää rullakuppia)
Ja nyt on koko etuosa auki, rupeat laittelemaan takaisin niitä osia, MUTTA ennen ensimmäistä osaa, eli rullakuppia, avaa rullakupin kansi ja pujota holkki sisään reiästä niin, että itse "prikka" jää rullakupin sisään. Nyt rullakuppi paikoilleen, ja muut osat perässä.
Toivottavasti ymmärsit. :/

Ja vielä havainnollistamaan tämä kuva, siinä se holkki sitten on, kaikkien Kymco-omistajien riesa. :D
Kuva


en kyl usko et se holkin kääntäminen mitään auttaa ku ei mul se ainakaa ois toisin päin mahtunu:O mut en tiiä si kaveri teki metallilla uuden ja hyvin toimii:D