Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.3.2008 20:37

Kävin tänään Robinhoodissa ja huomasin siellä, pienet NOS pullot , niitä on 3 erilaista: street +3, of road +5 ja race +6 oktaani lukua ylöspäin , kyseisen nesteen pitää lisätä bensaan. Of roadin ja racen pullon takana lukee isolla EI TIE KÄYTTÖÖN. Aika hauska löytö... Meinasin ostaa, muttaa kestääkö toi kymconi moottori???

15.3.2008 22:27

ui vittu, mitä makso? ja kestäsköhän munki mopon kone?

15.3.2008 22:29

Joo, älkää alkako leikkimään N2O:lla mopojen kanssa.

15.3.2008 22:34

Joo lol, ei oo kyllä mitään hyötyä tunkee jotain oktaaniluvun kohottajaa bensan sekaan, ainakaan vakio mopossa.

15.3.2008 22:35

arizaka kirjoitti:Joo, älkää alkako leikkimään N2O:lla mopojen kanssa.
'

miskei?

15.3.2008 23:02

arizaka kirjoitti:Joo, älkää alkako leikkimään N2O:lla mopojen kanssa.
Kyseessä on siis ihan Nos-oktaaninkorottaja eikä mikään dityppioksidi-ilokaasujärjestelmä :D Itse asiassa tuo ei vaikuta mopon kestävyyteen eikä suorituskykyyn käytännössä mitenkään, koska oktaaniluvun kasvu lisää vain bensan puristuskestävyyttä, eikä mopossa raja tule vastaan sen kanssa. Käytännössä aivan rahan haaskausta tunkea tuollaista mopon bensan sekaan, mutta kukin päättäköön itse. Tunnen kyllä muutamia enskakuskeja, jotka käyttävät octane boosteria enduropyörissä, mutta itse en usko sen olevan niissäkään tarpeellista.

15.3.2008 23:08

Jooh, näköjään. Tuli niin äkkiä lukaistua tuo. :D

Ei mopotasolla mitään vaikutusta niinkuin pezku jo totesikin. Yksi tuttu käyttää kisakelkassa oktaaninnostoainetta ja siinä siitä kuulemma on pieni hyöty.

16.3.2008 13:30

OK, mutta hinnat oli muistakseni: street 10e race 15(siin nesteessä oli jonkun verran ilokaasua) ja off road 20e . En ole varmaan mitä se tekee, pitä va ostaa ja testata, mutta siin luki että se myös puhdistaa jotenkiin moottoria karstasta ja en muista tarkkaileen...

16.3.2008 13:33

Minua kiinostaa vain se että kestääkö mopon moottori vai käykö sillee mitään? Kaveri sanoi että sillee voi käyä "hassusti" ainakiin sakot voi saada :P

16.3.2008 14:18

NOS Octane Booster Racing Formula

Lisää lyijyttömän bensiinin oktaanilukua jopa 6 yksikköä. Yksi pullollinen sekoitetaan vähintään 60:een litraan bensiiniä (60ml/10ltr.).

Lisäksi puhdistaa moottorin suihkutusjärjestelmän ja palotilat, voitelee venttiilin istukat sekä venttiilit. Se toimii lyijyn korvikkeena ja edistää palamista. Myös hiilidioksidi- ja hiilimonoksidi päästöt vähenevät. NOS vähentää nakutusta ja käynnin epätasaisuutta, palauttaen samalla menetettyjä hevosvoimia. Ei vaikuta happisensoreihin eikä katalysaattoreihin.

22.3.2008 21:57

Mulla on kans toi super 8, se on vakio joka mua päännii suuresti... Kiva ajella kun kaverit kiitää ohi ja joutuu aina odottaan mua :(... viivoilla menee super 8 joka pojan enskasta super motosta ja pv:stä ohi, mutta sitten ku lähetään johonki niin ne menee 55-60 km/h ohi...

Mulla kun on vakio ei mee kun 45 km/h (mittarin mukaan n.47km/h... Rasittaa niin hitosti että on pakko kysyy että millä saan kyseisen skopan meneen 55-60km/h?

En välttämättä haluu ostaa uusia osia mutta eikö sitä holkkia voi poistaa laittamatta mitään tilalle tai hitsata, mistä päin holkin löytää, missä rajoitin ja mikä piuha pitää katkoo että se menis ees n.55 km/h?

aikaisemmat viestit siitä että ei kiipee ylämäkeen on sanonko mitä, superihan suunnilleen kiihtyy ylämäkeen... Mutta huiput on PAKKO NOSTAA!!!

Juu niin... Eikä kiihtyvyys sais mielellään kärsiä.

23.3.2008 16:37

No se menee omaan mittariin ton verran vakion, kaverilla katottiin gps nii meni 38, rajottimen johto on siellä missä pidetään jalkoja ku ajetaan siinä sellanen luukku nii avaat sen ja katkaset sen liilan johon missä menee punanen raita, sen jälkeen kymcos menee oikeeta 42, sitte ostat jälleenmyyjältä rajottamattoman holkin, tilaat netistä vaikka 6.5g rullat, sitte kymcos vois mennä jo sellasen 55.

Iteltäni viel sellanen kysymys et ku katkastiin kamulta se johto, nii huippui tuli 4km/h lisää, mutta edelleen alamäessä kymco jarruttaa itsestään, missä vika?

23.3.2008 18:37

Sielä on melko varmasti sähkönen rajotin jossain joka ei päästä yli 50 km/h

Mutta tohon en usko että menee 38 km/h vakiona...

Teiän gps on skeida >:(

juu ja onko toi varma tieto että liila johto ja se on siinä? ettei mee mitään tärkeetä...

kymco

23.3.2008 18:56

juu tollanen ollu ½ vuotta ja hyvä peli ollu ... lähtee liikkeelle ku unelma. kaverilla on helkaman sc2 eikä se pysy peräs ollenkaa, lisäks tossa on vahva runko ja paksummat jouset, joten on kestävä , isot renkaat auttaa ettei jää joka kuoppaan. jotkut sanovat että levyjarrut ovat paremmat kuin rumpu jarrut. toki ne voivat olla hiukan paremmat, mutta kymco pysähtyy siinä missä helkamakin. peli on hintansa väärti ! suosittelen lämpimästi
Viimeksi muokannut DDG7 päivämäärä 23.3.2008 19:24, muokattu yhteensä 1 kerran

23.3.2008 19:10

Jönkkä kirjoitti:Sielä on melko varmasti sähkönen rajotin jossain joka ei päästä yli 50 km/h

Mutta tohon en usko että menee 38 km/h vakiona...

Teiän gps on skeida >:(

juu ja onko toi varma tieto että liila johto ja se on siinä? ettei mee mitään tärkeetä...


Joo gps oli 650 euron garmin navigaattori jossa heittoa yhtä vähä ku poliisi tutkassa eli +-1, joten valitettavasti se menee oikeestikkin 38 vakiona, ja se johto on sen sähkösen rajottimen johto, joo on varma että ei mitää tärkeetä mee paskaks, katkastiin kaverilta johto, se menee kahesta kohasta sinne cdi boxiin sisään, en tiijä miks, mutta katkastiin eka vaa toinen kohta siitä ja lopuks toinenki ku luultiin sen rajottavan siitäki, mut kyl sen voi ihan turvallisesti katkoo.