Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

1.2.2007 13:45

Näkemättä tilattu eli ostettu tollanen "antieroottinen" peli...

2.2.2007 15:25

Itsellä vitality 4t. Sanon et vaikkei kiihdy kuin 2t niin ei myöskään haise vaatteissa 2t.Ja vääntää kivasti sekä on hiljainen.

8.2.2007 10:46

asmike kirjoitti:Itsellä vitality 4t. Sanon et vaikkei kiihdy kuin 2t niin ei myöskään haise vaatteissa 2t.Ja vääntää kivasti sekä on hiljainen.


Mulla on myös 4T Vitality, joka meni lauantaina onnettomuudessa lunastuskuntoon. Seuraajaksi olen juuri tuumannut tuota Super 8:a. Meillä vanhemmilla kuljettajilla mopon ostokriteereinä ovat muut kuin helppo viritettävyys. Ajoin Vitalityllä 7 kk aikana 6100 km, lisäksi 6500 km supermotolla DRZ400SM ja autollakin tuli suhattua jonkin verran.

-Veijo

9.2.2007 23:42

Kyllähän tuo toisaalta ihan nätin näkönen on, mutta en itse kyllä ostas. Melko isokokonen...

Näkyy olevan 14-tuuman vanteet ja kaikki, voi olla melko hyvä ajettava.

9.2.2007 23:44

Pösötin kirjoitti:Kyllähän tuo toisaalta ihan nätin näkönen on, mutta en itse kyllä ostas. Melko isokokonen...

Näkyy olevan 14-tuuman vanteet ja kaikki, voi olla melko hyvä ajettava.
Eipä se mikään kauheen iso ollu kun messuilla sitä kattelin, isot vanteet vaan.

10.2.2007 12:00

Pösötin kirjoitti:Kyllähän tuo toisaalta ihan nätin näkönen on, mutta en itse kyllä ostas. Melko isokokonen...

Näkyy olevan 14-tuuman vanteet ja kaikki, voi olla melko hyvä ajettava.


Iso koko on vain plussaa, sillä tämä kuljettajakin on iso: 185cm, 100 kg.

-Veijo

kymco 8

10.2.2007 22:44

On kyllä vähä erikoinen mutta toi etupää on kyllä hiunompi kuin 9:ssä mutta toi perä tossa 8:ssa on kyllä aika ruma vaikkei 9:ssäkään mikään hieno ole... tuo olis kyl parempi jos perä olis vaikka derbi Gp1 uudemman mallinen.. sit ois kyl aika komia...

27.3.2007 11:40

Näidenkin toimitukset sitten siirtyy toukokuulle...

24.5.2007 17:41

Jaa että 4-tahti hitaammin kiihtyvä? tuskin... Ohan se painavampi kuin 2-t mutta tehokkaampi.

Ja 2-tahtiseen saat lisätä koko ajan öljyä kakkos tankkiin

24.5.2007 17:45

Jönkkä kirjoitti:Jaa että 4-tahti hitaammin kiihtyvä? tuskin... Ohan se painavampi kuin 2-t mutta tehokkaampi.

Ja 2-tahtiseen saat lisätä koko ajan öljyä kakkos tankkiin

kylläpä aikalailla nuo 2-tahtipelit vie kiihdytyksessä nelarin, ja onko tuo öljyn lisääminen niin kova homma?

25.5.2007 12:05

Jönkkä kirjoitti:Jaa että 4-tahti hitaammin kiihtyvä? tuskin... Ohan se painavampi kuin 2-t mutta tehokkaampi.

Ja 2-tahtiseen saat lisätä koko ajan öljyä kakkos tankkiin
"koko ajan" hmm. ite ajan about 2000km ennenkuin pitää taas täyttää öljytankki...

26.5.2007 16:27

Tulevaisuudessa kaikki on 4-tahtisia siihen suuntaan kehitys menee.

26.5.2007 18:28

4-t on vähän turhan jämerä 50 kuutioiseen, kevareissa 4-t ei niissäkään ole yhtä suosittu kuin 2-t... Ja tiedoksi niille jotka puhuu kehityksestä, 4-t skodet maksaa lähes poikkeuksetta alle 1500¤ ja ne on "made in Aasia" eli valmistettu kiinas tai taiwanis. Jos 4-t ois jotenki "parempi" nii miksi kaikki yli 2000¤ skodet on 2-t?? tai miks ykskään kalliimpi merkki ei pidä lippulaivanaan tai skodenaan 4-t mallia??

26.5.2007 18:37

A R kirjoitti:4-t on vähän turhan jämerä 50 kuutioiseen, kevareissa 4-t ei niissäkään ole yhtä suosittu kuin 2-t... Ja tiedoksi niille jotka puhuu kehityksestä, 4-t skodet maksaa lähes poikkeuksetta alle 1500¤ ja ne on "made in Aasia" eli valmistettu kiinas tai taiwanis. Jos 4-t ois jotenki "parempi" nii miksi kaikki yli 2000¤ skodet on 2-t?? tai miks ykskään kalliimpi merkki ei pidä lippulaivanaan tai skodenaan 4-t mallia??
Hahahah ;A,dA,asd täällä taas tekniikka nero avautuu. 4 tahtisen tekniikka on sikana monimutkasempi/kalliimpi kuin 2-tahtisen. 2-tahdit on kalliita, koska se "sopii" paremmin tehoiltaan 50cc koneelle, mopon hinta taas ei johu koneesta vaan muista osista. Tietysti joku fuden 300e kone on tehty huonommista materiaaleista kuin esim. Minarellin 2-tahti mitä roxissa on. Totuushan se kyllä on, että tuossa 10 vuoden päästä 2-tahtisia koneita on vaan laivoissa/pienkoneissa. Mopoista yli puolet/ ellei kaikki uudet ole 4-tahtisia. Valmistajien ei enää kannata valmistaa kyseistä konetta kun ihmiset alkavat suosimaan 4-tahtisia.

27.5.2007 15:55

A R kirjoitti:4-t on vähän turhan jämerä 50 kuutioiseen, kevareissa 4-t ei niissäkään ole yhtä suosittu kuin 2-t... Ja tiedoksi niille jotka puhuu kehityksestä, 4-t skodet maksaa lähes poikkeuksetta alle 1500¤ ja ne on "made in Aasia" eli valmistettu kiinas tai taiwanis. Jos 4-t ois jotenki "parempi" nii miksi kaikki yli 2000¤ skodet on 2-t?? tai miks ykskään kalliimpi merkki ei pidä lippulaivanaan tai skodenaan 4-t mallia??


En sanonutkaan mitään vertailua 2t ja 4t välillä sanoin vain totuuden et 4t suuntaan ollaan menossa. Tuon tiedon saat kaikilta ammattiihmisiltä kun kysyt. Se vaan on ympäristöystävällisempi ja hiljaisempi. Tehoista yms en ole sanonut mitään.