Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kymco Super 8

19.8.2014 13:36

Jos sulla on muuten vakio niin ei mene kuin max 55km/h
Suosittelen ottamaan variaattorista holkista paksunnuksen pois esim sorvaamalla koska muuten kone huutaa ja se ei tee hyvää ja samalla saat myös pienemmän bensan kulutuksen.

Sitten osaako kukaan auttaa minua? Olen ottanut pakoputkesta katalysaattorin pois sekä pari muuta putkea änkästä ja hitsannut loppu pillin tilalle ison putken pätkän joka auttoikin hieman vääntöön ja sai kunnon hienot äänet
Eli mitä jos otan änkästä kaikki osat pois? Jättäisin villat vaan vaimentimeksi.

Tilasin netistä 38mm holkin (rajottamattoman) koska entinen oli lyhennetty 36mm:iin ja ei saa tuosta syystä kunnon kierroksia. Kysymys on, että pysyykö nopeus samassa 60km/h:ssa ? Samalla tilasin pipercrossin vaahtomuovi ilman suodattimen ja liitän sen suoraan kaasariin samalla luulen, että 105-110? Suutin on ok

Sitten viimenen kysymys, että auttaako multivariaattori mitään nopeudessa tai kiihtyvyydessä 50cc:ssä?
Nimittäin ajattelin ostaa sellaisen jotta se toisi ylämäki vääntöä ja nopeutta lisää edes hiukan. Itsellä kävi sellainen ongelma, että kampurasta meni rihlat joten hitsattiin tähtiprikka kiinni etummaiseen hammaspyörään ja siten se pyörittää koko höskää. Jos ostaisin multivarin niin minun tarvitsisi ostaa tähti prikka, sekä uusi tuuletin jotta saan sen toimimaan kuin tuon vanhankin eli hitsauksella. Luulen, että tuo hitsaus on kuitenkin kaikkein kestävin tapa kiinnittää variaattori jottei käy tuollaista vahinkoa uudelleen.

Tosiaan sitten vielä noiden jälken voisi ostaa sen rajattoman cdi boxin ja olisi kiva kuulla auttoiko se edes mitään.

Kiitän vastauksista jos joku vaivautuisi! :D

Re: Kymco Super 8

2.9.2014 16:55

Nyt kertokaa mulle mikä johto pitää irroittaa CDI:stä? Laittakaa vaikka joku kuva ;)
Ja saako sitä takaisin kiinni kun se on jo irrotettu?

Re: Kymco Super 8

18.9.2014 22:59

Luin tästä keskustelusta apaut sivut 1-45 ja sitten sivulta 80 tänne loppuun asti ja onko nyt siis käsitettävä niin että jos tällänen 100++ kg 'jamppa' haluaa ajaa sellasta 55-58 (todellista) tuolla pitkillä maantietaipaleilla myös vastatuuleen tai loivaan ylämäkeen niin 4-tahti Super Kasia ei ihan hevillä saa sellaseen kondikseen?

Vaikka olen koittanu raksia tuosta Aatamin aikaisesta 2T Ovettostani kaikki virit pois niin kyllä sillä vaan taival taittuu vauhdilla (jahka sen saa jallitettua ylittämään 48kmh esim alamäessä) mutta kärytön nelitahtari isoilla pyörillä kiinnostaisi.

Re: Kymco Super 8

19.9.2014 0:46

Käsittääkseni näissä on sama kinkki-gy6 koneena, kuten kaikissa muissakin kiinanskopoissa. Ilmeisesti jotain eroavaisuuksia perus-baotianeihin kuitenkin on (esim. tuulettimen kopan muoto), mutta 72/82/90cc pytyt taitavat käydä suoraan (korjatkaa jos olen väärässä). Perus 72cc ja vakiokansi riittää viemään ylämäet ylös n. 45km/h, tasaisella rullaa 60 - 70km/h riippuen ihan yksilöstä. 90cc pytty ja isovenakansi saavat tuon kulkemaan jo hiukan paremmin (turha silti odottaa mitään 90+ km/h vauhteja ilman isompia muutoksia).

Re: Kymco Super 8

19.10.2014 22:45

Haluaisiko joku kertoa, mitä kaikkia kuristuksia kuristetun holkin lisäksi 11-vm 2-tahti Super 8:ssa on?
Paljonko kulkisi kuristamattomalla holkilla?
Onko putkessa "pillikuristin" jos on paljonko poisto vaikuttaa nopeuteen suunnilleen?
Paljonko hukkaputken poisto vaikuttaa?
Kierrostenrajoitinta ei taida olla?
Mikä on vakiorullien paino jossain luki 8.5 grammaa jossain 6,5?
Mitkä ovat sopivimmat rullat jos vaihtaisi vain holkin ja haluaisi päästä noin 60km/h, ok kiihtyvyydellä?

Re: Kymco Super 8

16.11.2014 17:03

Tuli ostettua AVK:lta tämmöinen, ongelmana on että virtalukon johdot revitty pois niin että on vaikea selvittää mikä johto kuuluu mihinkin. Sattuisiko jollain löytymään havainnollistavaa kuvaa miten johdot kytketään?

Re: Kymco Super 8

17.6.2015 20:48

08 Super kasista hajos mittariston katteet. Vois korjauksessa oikaista ja laittaa crossi stongan. Millainen adapteri tuohon käy?

Re: Kymco Super 8

12.9.2015 22:10

Tiedän että on vanha keskusteluaihe… Mutta kertokaa miten tän kyseisen kymco super8 4T saa kulkemaan edes vähän kovempaa, ostamatta mitään ylimääräistä. Missä kaikki kurit on ja miten ne voi poistaa mahdollisimman helposti? Olen rajottimen johdon katkassu. Olen suht tietämätön näissä, vaikka paljon olen yrittänyt tutkia. :s

Re: Kymco Super 8

20.3.2017 18:21

No...ite katkasin cdi boxista rajottimen johon....eli violetti-punasen. Suoralla mittarin mukaan 60-62 km/h....ja maksimi/oma ennätys alamäkeen mittarin mukaan 73 km/h.
Enkä oo muuta tehny...
Kyseessä siis 4-tahti versio vm -07. 16 tkm ajettu. :)

Re: Kymco Super 8

26.5.2017 9:03

Kyselläänpä nyt tästä antiikkisesta keskustelusta:

Herättelin tuossa vanhan kymco Super 8 4t (-08 ehkä) skootterin eloon.

Vaihdoin vanhan todella jumissa olevan ja surkean kaasarin tilalle uuden korvaavan, jonka ainakin vaikutti parempilaatuiselta (http://www.moposport.fi/kaasutin-19mm-k ... tterit-gy6)

Tutkin skootterin sähköjärjestelmää ja sieltä oli aikoinaan ilmeisesti katkaistu tämä kuuluisa pinkki johto CDI boksista, mutta oli nyt teipattuna kiinni. Irroitin johdot toisistaan ja nyt tosiaan menee sen 55-58 GPS:n. Luin hieman eriäviä mielipiteitä tarvitseeko jotain muuta tehdä. Skootteri kiihtyy riittävän hyvin, eli rullia tuskin jaksan lähteä vaihtamaan.

Onko kuitenkin jotain mitä pitäisi tehdä (muuta kun hillitä kaasua alamäessä), ettei tämä ruoska leivo kiinni seuraavan 300km aikana? Variaattorin holkki?

Mitenkäs suuttimen kanssa, pitäisikö olla isompi? Pääsuutin on 82 ja ehkä kevyesti booaa jos laittaa kaasun täysille jostain 30km/h nopeudesta. Ei booaa kiihdytyksessä muuten.

EDIT: Luin tuossa juuri kaikki sivut läpi ja oikeastaan kysymys on edelleen sama:

Onko teknisesti mitään väliä ottaako pois CDI-rajoittimen, holkin tai molemmat? Lähinnä kun en tuota kovempaa tarvitse kulkemaan niin ei jaksaisi säätää holkin kanssa.

Käykö esim tämä holkki: http://www.mc-scatter.com/skootterien-o ... 52082.html

Kiitoksia vastauksesta, jos joku tätä ketjua vielä lukee.

Re: Kymco Super 8

29.8.2017 22:49

Moro,

onkohan aihe hieman väsähtänyt?
Kyselempä talvirenkaista, 14" vannekoko on melko haasteellinen.

Rengaskoothan ovat seuraavat:
Renk. edessä 120/70-14
Renk. takana 120/80-14

Onko kukaan mahtanut löytää tällaiseen nastarenkaita?

Re: Kymco Super 8

2.5.2020 14:38

Heips, meitsil olisi tuo Kymco super 8 ollu nyt 3 vuotta, mutta oon mietiskellyt et miten sais lisää vauhtia. Nopeus on siis 38 km/h, alamäessä myötätuuleen, siis ei edes laillista maksimia. Kun joku kyydissä niin vielä vähemmän. Kiihtyy maksimiin kyllä kiltisti, mutta tuntuu että koneessa ei ole tehoa ja tuntuu kuin olisi tukossa. Tenua(siis sitä vedenimijä) tököttää tuli laitettua, ja autoilun vähän, ja ylipäätään se eka 2Km tankkauksen jälkeen kiihtyy jopa 40km/h. Korjaamossa käynyt muutaman kerran ja kaasarit etc putsattu. Mitään ei oo viritetty ja ostettuna se oli melko tuoreena, mittarissa päälle 3000. Nykyään siis noin 8000 alla. Öljyä se rupes syömään tänä vuonna, mutta saattaa johtua että vaihdettua tuli 15Wstä 10W.
En oo siis viritellyt/korjailu etc mitään että amatöörinä tässä. :)

Re: Kymco Super 8

19.3.2022 18:35

Elikkästen kymcolla sellanen ongelma että ei toimi jos putsari on kiinni. Kokeiltu myös sukalla, ei apua. Starttuuttaa kylmänä pitkään oli putsari tai ei.
Putsari paikallaan ei jaksa nousta edes loivaa parkkipaikan luiskaa ylös. Ilman putsaria jaksaa kiivetä ja menee tasasella sen 55 +100kg päällä.
:nolo:

Re: Kymco Super 8

21.3.2022 18:37

Oletko koittanut vaihtaa / puhdistaa suodatinelementtiä? Oletko tarkistanut ja putsannut kaasarin? Kuvaus voisi viitata siihen että bensansaannissa ongelmia ja / tai ryyppy ei toimi oikein.

Re: Kymco Super 8

23.3.2022 20:32

Kaasari vaikuttas olevan puhda ryypyn toiminnasta en ole varma... Voiko ryypyn mahdollisesti ottaa pois kokonaansa?