Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Kymco super 8:n viritys

24.8.2010 14:16

Kaikille tiedonjanoisille sanoisin, että ei voisi helpompaa olla. Me Easypartsin sivuille ja tilaa Super 8:n virityssetti - siitä löytyy rajoittamaton holkki, isompi suutin ja rajoittamaton cdi-boxi (eli ei tarvitse katkoa mitään piuhoja). Hintaa paketille tulee postikuluineen reilut 70 euroa ja johan liikkuu. Valitettavasti 4-tahtikoneeseen ei saa vääntöjä lisää yhtä helposti, jos lainkaan.
Näillä vermeillä pitää sitten olla varovainen, sillä menee loivassakin myötämäessä yli 70 km/h - tasaisella mukavasti mittarinäyttämää 65 km/h.
Nämä toimenpiteet jokainen tekee sitten omalla vastuulla!!!!

30.8.2010 9:36

Jostakin syysty tänä aamuna kun ajoin kouluun ni piti laittaa kiksistä käyntiin ja mitkään sähköt ei toiminu: valot,vilkut,töötti,bensamittari jne...,että mistäköhä johtu tommone?

30.8.2010 11:32

Todennäköisesti sulake palanut.

1.9.2010 23:20

Itelläni on viriholkki ja cdi:n johto katkastu nelitahti super-kasista. Eilen laitoin 82 numeroisen suuttimen vakion 80 tilalle. Ei yhtään isompaa kannata laittaa koska muuten vaan käy huonosti ja kuluttaa enemmän. Vaihdon jälkeen huomas pieniä eroja esim jaksaa kiertää pikkasen paremmin ja pidemmälle. Ei ainakaan huonompaan suuntaan menny.
Mopo on myynnissäkin: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ky ... 0/id10185/

11.9.2010 17:40

Minkä värinen tässä 2-T mallissa toi rajotiimen johto on ku oon miettiny sen katkasemista,mut näitten viestie perusteella ei oo saanu varmuutta mikä se niistä on?Että jos joku nyt sen kertois.

16.9.2010 17:40

Itellä on toi kasi 4t malli pari vuotta ollu. Ekana vaihoin malossin multivarin ja sitten noin 7000km kohdalla katkaisin kierrosten rajoittimen. Nyt sitten kasi sano sopimuksesa irti 9500km kohdalla.

Venttiilit palanu, männänrenkaat paskana, laakerit, tiivisteet yms... tulee maksaa todennäköisesti noin 500 euroa korjautus.

Miettikääs 2 kertaa ennen kun katkotte sen rajoittimen piuhan. Selvästi halvemmaks ois tullu vaihtaa vaan 90cc ja 24mm dellerto, jos haluu nopeutta lisää.

16.9.2010 22:50

kinuski75 kirjoitti:Itellä on toi kasi 4t malli pari vuotta ollu. Ekana vaihoin malossin multivarin ja sitten noin 7000km kohdalla katkaisin kierrosten rajoittimen. Nyt sitten kasi sano sopimuksesa irti 9500km kohdalla.

Venttiilit palanu, männänrenkaat paskana, laakerit, tiivisteet yms... tulee maksaa todennäköisesti noin 500 euroa korjautus.

Miettikääs 2 kertaa ennen kun katkotte sen rajoittimen piuhan. Selvästi halvemmaks ois tullu vaihtaa vaan 90cc ja 24mm dellerto, jos haluu nopeutta lisää.

Lol, ite oon ajanu 8k, ja katkasin rajoittimen piuhan tonnin kohalla ja ei oo mitään vikoja. Tais ihan muuten vaan paskoa se kone. :D

18.9.2010 11:02

Itellä katkastu rajottimen piuha 500km jälestä, holkki ja muut variaattorin rojut vaihettu jossain 1500km, eikä koskaan mitään vikaa, nyt ajettu lähemmäs 13000km, nyt saattaa tosin olla vähän väljistynyt kone jo kun huiput enää 49km/h... Mutta ei se piuhan katkaisu sitä konettas oo rikkonu.

20.9.2010 18:29

Voipiha toi vähä väljä olla ;D nyt on taas kasi ajokunnossa. Tuli maksamaan 400 euroa. Ottaa mittariinkin muutaman kilometrin enemmän mitä aikaisemmin. Laiskahan tämä vieläkin on ei siitä mihinkään pääse. :)

Edit: Ja ylimääräisistä kierroksista se kuulemma johtui (huolto ukon mukaan). Ei sieltä mitään hiekkaa tms ollut löytynyt

23.9.2010 22:48

Jännä, ku ite oon ajanu 8k ilman mitään ongelmia.. :p

6.10.2010 15:53

Kuuluuko variaattorin kopassa käynnistysakselin ratas systeemissä jousen olla siinä reiässä kiinni isommassa rattaan puolikkaassa vai vääntää se jotenkin jompaan kumpaan "uomaan", mitä siinä puoliympyrän muotoisessa rattaassa on? Kokeilin laittaa osia kiinni, mutta ei tuntunut oikein fiksulta laittaa jousi niihin pieniin uomiin kiinni kun se ei nätisti mennyt ja huomasin, että siinähän oli se reikä varmaankin sitä varten.

Huomasin, että siinä puoliympyrän muotosessa rattaassa puuttuu yksi hammasväli(?) jonka kohdalla on ihan tasaista, ja se oli lyönit jumiin siihen toiseen osaan siitä kohtaan, kuuluuko sen olla noin?

(osa 28250 on se puoliympyrä mistä puhun, http://www.easyparts.nl/showdrawing/321 ... kcase.html)

28.10.2010 16:27

http://www.virijavara.fi/shop/?135,72cc-sylinterisarja

Sopiiko kyseinen sylinterisarja super kasiin? KIIRE!

30.10.2010 12:16

Mjeix kirjoitti:http://www.virijavara.fi/shop/?135,72cc-sylinterisarja

Sopiiko kyseinen sylinterisarja super kasiin? KIIRE!
Luulisin :p

1.11.2010 23:47

Minkähän verran tähän 2010 vuoden nelariin saisi vauhtia jos laittaisi 72cc pytyn , isomman suuttimen ja suurjännitepuolan . Sekä tietenkin rajoittamaton cdi boksi ja jos vääntäisi itse putken? (menisikö edes 65?)

27.11.2010 2:19

Itehä tota ihmettelin TOSI syvästi, että miks mun kymco ei starttaa ees polkimela jos on tyhjä akku? Tiiän että kuulostaa typerälle, mutta eikö potkustartilla käynnisty mikä vaan, vaikkei akkua oliskaan? :<