Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

22.3.2010 1:32

Sopiiko mun 97vm särään 01 vuosimallin sr ditechin katteet suoraan?

26.3.2010 23:06

Ei ketään kiinnostais sen kaikista vanhimman mallin Sr:n katteet? Etukatetta ei ole, mutta muut katteet löytyypi vielä jonkinkuntoisena ja lähtee halvalla sille joka ekana kerkeää ne noutaa tai varata :)

Rajotin

30.3.2010 21:51

Noniin, eli, olisko kellään tietoa mihin johtoon alkaisi vääntää rajotinta... ostin mp kaupasta valmiin rajoittimen ja sen ajattelin sitten laittaa. Onko kellään kokemusta... Itselläni on sr viper (-95) Oon vähä kujalla näistä eli kun mikäs tää pick- up systeemi on ku ymmärsin ohjeista että sen ja cdiin välille?
Kiitos vastaajille =)

Rajoitin

2.4.2010 10:10

Noniin :)
Sain sitten rajoittimen laitettua, eikä ollut kummoinen homma.

Itse rajoitinhan oli tälläinen: Kuva
Tuossa näkyy sähkökaaviokin jonka mukaan laitetaaan.

Luin asennusohjeesta että apriliassa pic-up piuha olisi cdi- yksiköltä lähtevä punavalkoinen, sitä sitten seuratessa tein havainnon että se menee virtalukolle, laitoin sen sitten kuitenkin siihen, jolloin kun rajoittimen laittoi päälle, mopo vain sammui.

Toinen yritys: Katsoin ohjetta tarkemmin ja huomasin että sen piuhan pitäisikin mennä staattorille :) ELI KANNATTAA LUKEA OHJEET näin vahingosta viisastuneena :D Sitten seurasin staattorilta tulevaa johtonippua joka menikin ensin ovelasti cdiiin ohi ja sitten muutama piuha palasi takaisin. Löysin nipusta valkopunaisen joka muuttui liittimen jälkeen (tankin takana) valkoiseksi ja meni cdi boksille. Tähän laitettuani rajoittimen alkoi toimia niinkuin pitääkin!

Sitten enään pientä säätämistä ja thats it! Sellaisia havaintoja tein että kun tuota nappia missä on numeroita ja kirjaimia pyörittelee niin säätyy se maximi kierroskulu, Toisesta en menisi ihan varmuuteen mutta se taitaa olla jotenkin siihen vaikuttava että kuinka nopeasti ottaa kiekkaa, korjatkaa jos olen väärässä :)

Lopuksi, Voin suositella tätä kaikille, ja asentaminen ei ole ainakaan ongelma jos näin pihalla näistä jutuista oleva osasi :D

2.4.2010 17:05

Nyt tarviis kiireest jeesii!!! :| Vikana on että kaasari vuotaa bensaa ilmanputsarin aukosta :s Kun mopo on seisonnassa. mikä on vikana?? Bensan pintaa olen koittanut säätää laihoin tuloksin :nolo:
Skode on aprilia sr (morini) -01

3.4.2010 10:54

-kekkonen- kirjoitti:Nyt tarviis kiireest jeesii!!! :| Vikana on että kaasari vuotaa bensaa ilmanputsarin aukosta :s Kun mopo on seisonnassa. mikä on vikana?? Bensan pintaa olen koittanut säätää laihoin tuloksin :nolo:
Skode on aprilia sr (morini) -01

Kokeileppa onko bensahana ihan hengissä, ei se normaalisti saisi kussa sieltä kokoajan...

3.4.2010 16:33

Osaiskohan joku sanoo paljon menee öljyy 95 -vuoden SR:n etupumppuihin?

13.4.2010 23:52

-Miksutus- kirjoitti:Ei ketään kiinnostais sen kaikista vanhimman mallin Sr:n katteet? Etukatetta ei ole, mutta muut katteet löytyypi vielä jonkinkuntoisena ja lähtee halvalla sille joka ekana kerkeää ne noutaa tai varata :)
Vielä löytyis katteet, eniten tarjoava saapi itselleen nyt katesarjan halvalla! Hinta 20e ja sillä saa viedä ellei tarjota enempää ;) Kuvaa saa halutessaan ja kunnon tarkistan jos on oikeasti kiinnostusta katteista, yv:llä kyselyt ja tarjoukset.

23.4.2010 19:02

http://www.motot.net/talli/osat/id9059/ Eikö kenellekään kelpaa puoli-ilmaiset katteet?

29.4.2010 21:03

KERTOKAA MIKÄ VIKANA:pätkii ihan vituksee ja tuskin lähtee liikkeelle, menee sen 20 km/h. tarkistettu: tulppa , puola , magneetto , ym ym ym...ei pitäisi olla kaasarissa(säädetty),antaa kunnon kipinää... ainii ottaa valojen kytkimestä häiriöö semmoi et ko painaa valot pois nii alkaa "yskimää" ja booaa,lopulta sammuu,kun pitää valoja päällä nii toimii edellämainitulla tavalla . valot ei toimi ,ottaa häiriöö jostai? jos keksitte mikä vikana nii kommentoikaa ihmeessä!:D kyseessä aprilia sr 1999 kaasarimalli vesijäähytteine vaakaminarelli

21.5.2010 8:29

Moikka!
Mun pitäis kuristaa sr 50 www vm -00, variaattorin hihnan alla on jo prikka, mutta kulkee edelleen yli 70? :eek: Mites pirussa mun pitäis kuristaa tota? Isompaa prikkaa väliin?

21.5.2010 21:33

Prikka on väärin asennettu jos se ei kurista kulkuja.. Onko sulla mitä viritystä siinä mopossa?

Cdi-boksia

27.5.2010 19:37

Viisaammat kertokaas pikasee missä mahtaa olla -02 Aprilia SR50 DiTechin cdi-boksi? Ja minkälaiset nappirajoittimet niihin käy(sellanen on/off). kiitoss.

aprilia

31.5.2010 10:09

-98 www särän vakio suuttimen koko?:)

31.5.2010 12:30

Kertokaas joku että minkämoinen akku pitäs laittaa tommoseen -04 sr ditechiin. Kun nykyinen akku alkaa olla mennyttä kamaa ja siinä ei mitään tietoja lue.. Siis 12v mutta paljos Ah? Vai mahollisimman paljon vaan ku tossa tuntuu kaikki toimivan sähköllä? =D