Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

12.12.2005 14:08

Oletkohan nyt ihan selvillä mikä on ram air ja millaisia nopeuksia se vaatii?

Tuosta päivityksestä sen verran, että mopojen kohdalla tuollainen keskusyksikön uudelleenohjelmointi ei kovin ratkaisevasti voi vaikuttaa, moottorin pienuudesta johtuen. Sitäpaitsi moottorit rakennetaan yleensä alunperinkin mahdollisimman suorituskykyisiksi, kestävyys toki huomioiden. Jossain parilitraisissa turbodiesel-moottoreissa voidaan ohjauselektroniikkaa muuttamalla saada kymmenenkin hevosvoimaa lisää, mutta mopon moottoreissa mistään tuon kaltaisesta on turha haaveillakkaan. Jos moottori alunperin pääsee kiertämään niin pitkälle kuin puhtia riittää, nopeuden lisäys jäänee erittäin marginaaliseksi. Tietysti jos vauhti tyssää ennen tätä johonkin rajoittimeen, lisänopeutta saattaa uudelleenohjelmoinnin jälkeen tulla, mutta tuskinpa huiput sentään 10km/h nousevat. Tästä on ihan omakohtaista kokemusta DiTechillä, huiput nousivat ehkä muutaman kilometrin mutta vääntö tuntui hiukan parantuneen.

12.12.2005 15:54

sitä se kaverikin puhu, että vääntö tuntu hiukan nousseen. mutta taas herää kysymys, että kannattaako maksaa 60e hommasta jolla vääntö paranee vain aavistuksen?

12.12.2005 16:23

ohjelmia on eri tasosia mutta ei ne rupee niitä rajuimpia asentelee ;)

12.12.2005 21:23

Micce kirjoitti:sitä se kaverikin puhu, että vääntö tuntu hiukan nousseen. mutta taas herää kysymys, että kannattaako maksaa 60e hommasta jolla vääntö paranee vain aavistuksen?


+ tieto siitä että skodea on päivitetty ja että se on kisakiree.

Ja onhan se mukava torin laidalle lesota että on ohjelmistot uusinta uutta jeejee. Eli veikkaan sen tuovan lähinnä psykologisia etuja :D

12.12.2005 21:40

Micce kirjoitti:sitä se kaverikin puhu, että vääntö tuntu hiukan nousseen. mutta taas herää kysymys, että kannattaako maksaa 60e hommasta jolla vääntö paranee vain aavistuksen?
No pääseepähän egoilemaan kavereille että tää on päivitetty ja kewlii niin perkeleesti. :D

12.12.2005 23:08

FleXu kirjoitti:
Micce kirjoitti:sitä se kaverikin puhu, että vääntö tuntu hiukan nousseen. mutta taas herää kysymys, että kannattaako maksaa 60e hommasta jolla vääntö paranee vain aavistuksen?


+ tieto siitä että skodea on päivitetty ja että se on kisakiree.

Ja onhan se mukava torin laidalle lesota että on ohjelmistot uusinta uutta jeejee. Eli veikkaan sen tuovan lähinnä psykologisia etuja :D

kuten viestissäni mainitsin että puhuen sitten tarkemmin tiedä, kun ole ottanut tyyppejä ennen päivitystä.
eipä se nyt niin "kisakireä" ollut, tehari ja multivar.

12.12.2005 23:14

Tarkennan vielä että en maininnut päivitetyn olevan oikeasti kisakiree, vaan kommentissani oli aistittavissa lievä humorismin vivahdus.

3.2.2006 20:31

Olen ostamassa joko Peugeot Jet Force TSDI:itä tai Derbi GP1:tä. GP1:ssähän kaasutin on del'orto 17,5 eli käsittääkseni se on harvinaisen suuri? Onko se niin, että mitä isompi tuo kaasari vai onko se suutin, mistä puhutaan, niin sitä tehokkaampi? Kumpi kiihtyy paremmin, Jet Force TSDI vai GP1? Aion pitää skootterin ihan vakiona. Kiitos jo etukäteen...

3.2.2006 21:17

Pahan pistit. Tässä tapauksessa mennään varmaan jopa aika tasoihin, sillä JF ei tosissaan ole mikään tykki ja jos vakiona pidät niin varmaan kiinnostaa että se nopeus ei oo kuin hikisesti sen 45. Osta joku PureJet (SR, NRG, Runner), siinä minun neuvoni. Todettua tietoa.

Nimim. Vakio PureJet-SR:llä Vakio-Jetin kevyesti kusetellut.

3.2.2006 21:20

Juu, on kinkkinen homma. Purejetit tietenkin ovat kiihtyviä pelejä jne. mutta niistä mikään ei miellytä. Palkkirunko kiinnostaa.

3.2.2006 21:22

Jetissä on pakoputken kuristus...

3.2.2006 21:27

Tecro: Ei varmaan ole TSDi:ssä, mutta siinä missä on sama kone kuin sulla niin varmastikin on. Puhe oli nyt tuosta TSDi:stä.

Ja Amonti: Meikäläistäkin viehätti se runko mutta sitten voitti järki ja valitsin yleisemmän, huhujen ja omien kokemusten mukaan vähävikaisemman ja vakiona paljon paremmin kulkevan ja kiihtyvän pelin. Suosittelen että sinäkin valitset vaikkapa SR:n. On jämäkkä, kiihtyvä, kestävä ja hienon näköinen.

3.2.2006 21:35

Tottahan tuo FleXu on, että nuo mainitsemasi skootterit ovat ärhäkämpiä, mutta itselläni on tällä hetkellä Speedfight 2 ja vaihtaessani haluan selvästi erilaisen kuin Speedfight 2. Mites jos vertaa liikkumista Speedfightin ja Jet Forcen (TSDi) välillä? Millainen ero?

3.2.2006 21:42

Ajokokemusta ei juuri ole, en kommentoi kokemuksen, vaan olettamuksien avulla.

Olettamus:

Jetti on palkkirunkoineen selvästi perusvespoja mp:mäisempi ajettava ja kuulemani mukaan kallistaa voi hyvinkin rohkeasti ja ominaisuuksia on reippaaseenkin menoon. SF2:lla olen kyllä ajanut, ja luulisin JF:n olevan selkeästi vakaampi ja tarkempi ajettava.

4.2.2006 13:31

Amonti kirjoitti:Tottahan tuo FleXu on, että nuo mainitsemasi skootterit ovat ärhäkämpiä, mutta itselläni on tällä hetkellä Speedfight 2 ja vaihtaessani haluan selvästi erilaisen kuin Speedfight 2. Mites jos vertaa liikkumista Speedfightin ja Jet Forcen (TSDi) välillä? Millainen ero?


kyllä se jetti varmasti hiukan kovempaa lähtee kun faitti, tosin kiihtyvyys on muös kuskin painosta kiinni,
koska oon nähny että faitti pesee factoryn. Se kiihtyvyys hän on myös suikun säädöitä kiinni ja siinä jetissä on varmasti lussummilla asetuksilla kun uudessa sr:ssä, jota itsekin katoin, mutta en ostanut lähinnä
siitä syystä että siinä oli minullee 180cm~ hemmetin huono ajoasento..., jetissä oli pirun hyvä mutta se oli turhan tyyris