Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Peugeot Jetforce

16.11.2012 22:09

Nyt alkaa vituttaa tuo Jetti oikein kunnolla! Joku vika siellä piilee mitä ei löydetä millään.
Skootterissa on kokeiltu toista puolaa, kaasari käyty kokonaan läpi, toista cdi laatikkoa on kokeiltu mutta silti hukkaa kipinän johonkin. Jos tuon saisi korjattua niin sitten voisi pikku hiljaa aloittaa tuosta sellaista tuunausprojektia. Kaikkein huvittavinta tässä on että on ollut neljässä eri korjaamossa eivätkä ole saaneet tätä kuntoon =D
Ja pakoputkesta tuleva savu on valkoista. Voisiko se viitata siihen että kannentiiviste on paskana?

Ja matikka96 kannattaa katsella Scooter Attack.com sieltä löytyy Jettiin kaikkea tuuning osaa. Putkeksi voisin ehdottaa Stage6 Pro Replica,tai Leovince ZX, Tecnigas Next-r mutta ehkä paras on Yasuni R

Re: Peugeot Jetforce

19.11.2012 1:46

hajonneeseen kannentiivisteeseenhän se viittaa :D

Re: Peugeot Jetforce

19.11.2012 8:53

laita moottorilta lisamaita ja katso jos auttaa.mittaa staattorilta tulevat jannitteet

Re: Peugeot Jetforce

19.11.2012 19:31

Mitä laaffi tarkoitit sillä että laita moottorilta lisamaita?
Uusi tiivistesarja on tilauksessa.
Mutta voiko hajonnut kannentiiviste olla se vika kun lähes aina kun sammuu niin sieltää moottorista kuuluu pari sellasta naksahdusta ja sitten sammuu.
Taitaa se kannentiiviste vuotaa oikein kunnolla kun olen ajanut sillä n10km ja on syönyt puolet jäähdytysnesteistä. =D
Saksalaisilla on ainakin rahaa kun laittaa Youtubeen hakusanaksi Jet Force niin yli puolet hakutuloksista on Saksalaisten tuuning projekteista.

Re: Peugeot Jetforce

19.11.2012 23:14

maajohto konneesta runkoon mulla naksahteli kun tulppa löi kipinää runkoon kannattaa vaihtaa tulpanhattu ja tulppa

Re: Peugeot Jetforce

19.11.2012 23:21

Mutta silloin kun sinulla naksahteli niin sammuiko mopo naksahdusten jälkeen?

Re: Peugeot Jetforce

6.1.2013 22:44

Mistä saada tähän sopivan Magneeton ulosvetäjän? Sopiiko esim Speedfight 3 ulosvetäjä?

Re: Peugeot Jetforce

7.1.2013 20:54

5sek googletuksen tuloksena vaikka täältä: https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/8654

Re: Peugeot Jetforce

11.5.2013 15:00

Moro! Mun pökötissä on vähä vikaa ja oon koittanu lukea netistä ja täältä informaatiota mutta eipä ole näkynyt oikeanlaista vastausta.

Mutta asiaan.. mulla on -07 darkside jet-c-tech ( kaasari), 12250 ajettu. Pääasiallinen ongelma on skootterin kiihtymisen puute lämpimänä.. eli alussa se jaksaa pari kilometriä mennä iha sujuvasti ( huom! Olen tyhjäkäyttänyt minuutin tai kaksi ennen ajoa) ja sitten mentäessä alhaisille kierroksille mentäessä ja pysähtyessä se ei jaksa nostaa kierroksia vasta kun 30 km/h kohdalla. Maksiminopeus on myös laskenut merkittävästi (10km/h). Tulpan vaihdoin viime viikolla uuteen ja rullat sekä hihna vaihdettu viime syksynä. Peugeotin oma hihna ja rullista ei tietoa.. ylämäkiin mennessä hidastuu selvästi. Valoista lähtiessä ei kiihdy vaikka kuinka kaasua vääntäisi. Tässä tämä tärkein ongelma. Nyt mopo ei tunnu edes käyvän hyvin tyhjäkäynnillä vaan sammuu ja parin kerran jälkeen pyörii taas. Jos mopon sammuttaa lämpimänä se ei joskus käynnisty hyvin.

Toisena ongelmana on ylikuumeneva putki johon ei jää 650 astetta kestävää maalia vaan lohkeilee pois. Putki on hiottu hyvin ennen maalausta. Myös sähköstartti joskus tuntuu pyörivän "tyhjää" ja joutuu koittamaan uudestaan kunnes onnistuu. Joskus joutuu jopa 4 kertaa kokeilemaan ennen kuin onnistuu.

Etukäteen jo kiitos ongelmalle aikaa uhranneille ja tähän postitukseen vastanneille. Auttakaa pököttiä mäessä jotta se saataisiin takaisin tien päälle!! :D
P.S. moposta on tukittu pakokaasun kierrätys, koska letku tapasi pamahdella rikki ajaessa.

Re: Peugeot Jetforce

17.5.2013 23:45

Tohon ensimmäiseen ongelmaan liittyvä ongelma on varmaan se että variaattorin säädöt kusee.

Re: Peugeot Jetforce

8.6.2013 15:32

CeeKai kirjoitti:
Pääasiallinen ongelma on skootterin kiihtymisen puute lämpimänä.. eli alussa se jaksaa pari kilometriä mennä iha sujuvasti ( huom! Olen tyhjäkäyttänyt minuutin tai kaksi ennen ajoa) ja sitten mentäessä alhaisille kierroksille mentäessä ja pysähtyessä se ei jaksa nostaa kierroksia vasta kun 30 km/h kohdalla. Maksiminopeus on myös laskenut merkittävästi (10km/h). Tulpan vaihdoin viime viikolla uuteen ja rullat sekä hihna vaihdettu viime syksynä. Peugeotin oma hihna ja rullista ei tietoa.. ylämäkiin mennessä hidastuu selvästi. Valoista lähtiessä ei kiihdy vaikka kuinka kaasua vääntäisi. Tässä tämä tärkein ongelma. Nyt mopo ei tunnu edes käyvän hyvin tyhjäkäynnillä vaan sammuu ja parin kerran jälkeen pyörii taas. Jos mopon sammuttaa lämpimänä se ei joskus käynnisty hyvin.

Toisena ongelmana on ylikuumeneva putki johon ei jää 650 astetta kestävää maalia vaan lohkeilee pois. Putki on hiottu hyvin ennen maalausta. Myös sähköstartti joskus tuntuu pyörivän "tyhjää" ja joutuu koittamaan uudestaan kunnes onnistuu. Joskus joutuu jopa 4 kertaa kokeilemaan ennen kuin onnistuu.



Tuohon ekaan en osaa muuta sanoa kuin että tsekkaa ihan aluksi kaasarin säädöt. Kato myös että oisko sähköryyppy hirttäny päälle, täten mopo saisi liikaa bensaa ja tämä selittäisi esim. mäkeen hyytymisen ja tyhjäkäynnin puuttumisen lämpimällä koneella. Tarkasta myös, että vastapaine jousi ei ole löystynyt. Mikäli on niin hommaa malossin valkoinen +7 jousi tilalle.

Tokaan ongelmaan en voi kun todeta, että itellänikin Jetin putki lämpeni ihan sairaasti ajaessa.


PS. Jetti miehet korvat hörölle. Itelläni nimittäin löytyis 2008 vuosimallin Jetti osissa. Oivallinen varaosa skodeksi tai projuksi. Käykääs kattoo: http://www.motot.net/talli/osat/id54027/

Re: Peugeot Jetforce

5.3.2014 22:25

Millanen toi Jet Forcen prikka on? VKL olis tarkotus kattella sitä. Eli millainen se on ja miten sitä "korotetaan" että jetin kulkemaan noin 60 8)

Re: Peugeot Jetforce

24.10.2014 21:55

Aloin sellasta miettimään että mistä saisi peugeot jet force c-techiin tanko adapterin ja tangon?? Itse googlaillut ja en ole löytänyt esim scootterattackista niin voisiko joku laittaa tähän hyvän paikan mistä saisi?
P.s Pösö ei myöskään anna kipinää tulppa ja akku katottu ettei niistä ole kiinni, tilattiin uusi cdi joten sitä oottellessa voisiko joku kertoa vielä jonkun mahdollisen vian joka estää kipinän tulon?

Re: Peugeot Jetforce

26.10.2014 16:06

Mä ostin ainakin pösöön viime kesänä Scooter-Attackiltä tangon ja adapterin

Re: Peugeot Jetforce

26.10.2014 21:29

Moro.
Kaipailisin 2010 Jet Forceen katteita...(omat on ryvetty ympäri ja kasattu teipillä..:-). Jos jollain olisi myynnissä ja/tai tietoa, niin olisin kiitollinen