Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.1.2007 18:13

Tietääkö kukaan miltä sivuilta sais vivan mittarintaustat? ja mistä sais pienemmän takalipan?

21.1.2007 12:36

Tumba kirjoitti:Tietääkö kukaan miltä sivuilta sais vivan mittarintaustat? ja mistä sais pienemmän takalipan?
Pienempää takalippaa et saa mistään tähän, eli joko joudut sovittamaan jonkun toisen skootterin lipan, teet itse tai otat kokonaan irti.

21.1.2007 15:09

mistä vois johtua et ku lähen mopon kaa kylmänä ni se pätkii ja ei kulje oikeen mihinkään.. sit ku se on lämmennyt ni kyl se sit sitä normaalii 75 kulkee... oisko suuttimessa jotain??

21.1.2007 15:26

pösökuski16 kirjoitti:mistä vois johtua et ku lähen mopon kaa kylmänä ni se pätkii ja ei kulje oikeen mihinkään.. sit ku se on lämmennyt ni kyl se sit sitä normaalii 75 kulkee... oisko suuttimessa jotain??

ei ole mitään vikaa. noin sen kylminä keleinä kuuluukin toimia

21.1.2007 15:35

w|||e kirjoitti:Laittakaahan immeiset arvailuja että missä on vika:

Skootteri ei toimi kuin aivan pintakaasulla ja kaasua enemmän vääntäessä alkaa booaamaan ja pätkimään vähän. Suuremmalla kuin pintakaasulla ei edes pääse liikkeelle, eivätkä kierrokset nouse paljoa. Kaasaria olen putsaillut nyt monen monta kertaa ja aina auttaa vähän aikaa, eli toimii täysin moitteettomasti vaihtelevan ajan. Kaasaria tarkemmin putsattaessa sellaisilla korvankaivuu vanutikuilla, tulee kaasarin imukaulan puolelta jotain tummaa, jota ei näy kun silmämääräisesti katselee.Ilmanputsarin puolelta ei tule mitään.

Alkaa jo suututtamaan kun noin kuukauden ajan olen parina iltana viikossa joutunut pösöä avaamaan ja kaasaria putsaamaan. Kaikki tämä alkoi kun pösö seisoi heti ajon jälkeen pari päivää ja sitten kun laittoi käyntiin, tämä vika ilmeni. Nykyisin tämä ilmenee lähes ainoastaan lämmenneellä koneella, eli kun on vähän matkaa ajellut suuremmilla kierroksilla. Mopo kestää sitä vähemmän kaasun vääntöä, mitä pitemmän matkan on ajanut, eli pahenee siis matkan edetessä.

Itse olen alkanut miettiä, että olisiko bensan sekaan joutunut jotain sinne kuulumatonta tai sitten vika on jossain muualla.

Arvauksia?


tulppa.

21.1.2007 19:27

mut kesäl ja syksyl tapahtus sama juttu..

21.1.2007 20:08

pösökuski16 kirjoitti:mut kesäl ja syksyl tapahtus sama juttu..

Ihan normaalia, mulla on toiminu noin viimoset 10 000 kilometriä

21.1.2007 20:11

Wunderbaum kirjoitti:
w|||e kirjoitti:Laittakaahan immeiset arvailuja että...


tulppa.


Voishan sen vaihtaa, mut aika epätodennäköistä kun korjaantuu aina kaasarin aukomisella ja putsailulla..

22.1.2007 9:02

Paljo viva menee sportti 70cc ja kurittomalla vakioputkella?

22.1.2007 21:04

oisko tietoo mikä on vikana ku välillä meinaa sammua näillä keleillä?

22.1.2007 21:19

Turbo Peugeot kirjoitti:oisko tietoo mikä on vikana ku välillä meinaa sammua näillä keleillä?
Johtuu kylmästä kelistä, vaiha isompi suutin niin pitäs toimia.

22.1.2007 21:21

jees isompaa suutinta vaan kehiin sitte...

22.1.2007 21:27

Turbo Peugeot kirjoitti:jees isompaa suutinta vaan kehiin sitte...
Jep, itellä sama ongelma.

28.1.2007 16:41

Tällanen kysymys ois tietäville. Eli onko toi Vivacityn adapteri samanlainen kuin esim. aeroxin mutta lyhyempi?
Ja jos on niinkin kilttejä pösön omistajia että viittis mitata tai tietäis sen reijän koon mihin se adapteri tulee?

29.1.2007 16:47

Kuinka vaikeaa tuon ohjaustangon yläosan katteiden pois ottaminen on? Varsinkin niiden mittariston ja muut sähkö hommat on Ja jos joku tietää asiasta tai itse on tehnyt, niin vois pistää tänne ohjeita.
Viimeksi muokannut Tomic päivämäärä 31.1.2007 21:51, muokattu yhteensä 1 kerran