Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.12.2006 22:28

PeLe^^ kirjoitti:
Pösötin kirjoitti:
w|||e kirjoitti:No niin mä vähän arvelinkin kun on melkosen kauan sitä tehny... mut johtuuko se putkesta vai tekeekö tehareilla samaa?
Tuon haluisin mäkin tietää kun ei itellä oo ollu teharia kiinni...
Kyllä se tekee sitä teharillakin :) Ainakin kun lämpötila painuu sinne -15C, niin kyllä joutuu konetta vähän herättelemään ennenku kierrokset nousee..

No eihän siinä mitää jos vasta -15c:ssa joutus herättelee, mutta kun mulla alkaa se herättely kun on alle +15c... Tosin rikkinäinen putki ei ainakaan auta asiaa

19.12.2006 23:03

w|||e kirjoitti:
PeLe^^ kirjoitti:
Pösötin kirjoitti:
w|||e kirjoitti:No niin mä vähän arvelinkin kun on melkosen kauan sitä tehny... mut johtuuko se putkesta vai tekeekö tehareilla samaa?
Tuon haluisin mäkin tietää kun ei itellä oo ollu teharia kiinni...
Kyllä se tekee sitä teharillakin :) Ainakin kun lämpötila painuu sinne -15C, niin kyllä joutuu konetta vähän herättelemään ennenku kierrokset nousee..

No eihän siinä mitää jos vasta -15c:ssa joutus herättelee, mutta kun mulla alkaa se herättely kun on alle +15c... Tosin rikkinäinen putki ei ainakaan auta asiaa
Niin, mulla tekee tuota oli helle tai talvi, aina kun lämmittää ennen ajoa koneen. Jos ei lämmitä ollenkaan niin sillon ei tee tota kun lähtee ajamaan mutta se ei vaan koneelle oo kovin terveellistä..

22.12.2006 21:05

Tietääkö kukaan mistä sais -99 vuosimallin vivacityn sähkö kytkentäkaavion?

22.12.2006 23:28

__joni__ kirjoitti:Tietääkö kukaan mistä sais -99 vuosimallin vivacityn sähkö kytkentäkaavion?

Maahantuojalta/valtuutetusta huollosta.

23.12.2006 3:14

nii mut saisko täältä netistä mistää..?onko kukaan löytänyt?

23.12.2006 14:26

__joni__ kirjoitti:nii mut saisko täältä netistä mistää..?onko kukaan löytänyt?


Easypartsis voi olla jotaki.

24.12.2006 13:13

Hyvät joulut kaikille viva kuskeille :)

24.12.2006 16:44

Hyvät joulut kaikille ;)

25.12.2006 2:34

nii osaisko kukaan sanoa mistä sais netistä sen sähkökaavion vai saako etes -99 vuosimallin vivaan?ja tietäiskö kukaan miten sais siitä mittarista sen neulan pois joka näyttää nopeuden?

27.12.2006 22:27

Jos ei Easylta löytyny nii sitte ei kyllä oo tietoo mistä vois löytää. Googleta tai käy kysäsemässä sieltä liikkeestä.

27.12.2006 22:41

Pitää ny tässä vähä kehasta vivacityä, ku nyt on skootterilla ajettu 20tkm ja käytin sitä ensimmäisen kerran huollossa jossa vaihettiin suutin, bensaletku ja puhistettiin kaasutin muutenkin. Mäntää ei ole kertaakaan vaihettu ja huoltaja ihmetteli miten oli vielä puristuksia noin hyvin ja lähti noin hyvin startista käyntiin, sitä ei vaihettu vaan tultiin siihen johtopäätökseen, että vaihetaan se kesällä, kun pääsee ajelemaan kevarilla:) Akkukin oli vielä alkuperäinen, joka vaihettiin.

Kertaakaan ei ole skootteri vielä jättänyt matkalle ja toivottavasti ei jätäkään :)

31.12.2006 17:23

Pösötin kirjoitti:
w|||e kirjoitti:
Pösötin kirjoitti:Tämä on aivan normaalia näissä, mulla aivan sama juttu.


No niin mä vähän arvelinkin kun on melkosen kauan sitä tehny... mut johtuuko se putkesta vai tekeekö tehareilla samaa?
Tuon haluisin mäkin tietää kun ei itellä oo ollu teharia kiinni...


Tuskin johtuu putkesta. Onko näissäkin automaattiryyppy? Jos on ni luultavasti se jää päälle vähäksi(joskus vähän pitemmäksi) aikaa päälle ja kun ryyppy on päällä ni seos on rikkaampaa sillon ja kone röpöttää eikä ota niin hyvin kierroksia. Speedfightissä ainakin näin.

1.1.2007 18:55

||tomi|| kirjoitti:
Pösötin kirjoitti:
w|||e kirjoitti:
Pösötin kirjoitti:Tämä on aivan normaalia näissä, mulla aivan sama juttu.


No niin mä vähän arvelinkin kun on melkosen kauan sitä tehny... mut johtuuko se putkesta vai tekeekö tehareilla samaa?
Tuon haluisin mäkin tietää kun ei itellä oo ollu teharia kiinni...


Tuskin johtuu putkesta. Onko näissäkin automaattiryyppy? Jos on ni luultavasti se jää päälle vähäksi(joskus vähän pitemmäksi) aikaa päälle ja kun ryyppy on päällä ni seos on rikkaampaa sillon ja kone röpöttää eikä ota niin hyvin kierroksia. Speedfightissä ainakin näin.
Automaattiryyppy on, mutta siitä se tuskin johtuu koska kun kylmänä käynnistää moottorin, niin parin minuutin ajan kierrokset on hieman korkeammalla kuin normaalisti, ja kun ryyppy lähtee pois päältä niin kierrokset laskee normaaliin tyhjäkäyntikierroksiin. Tämän jälkeen kun lähtee liikkeelle niin röpöttää.

Sitten taas kun käynnistää moottorin kylmänä ja lähtee ajamaan heti (ryyppy päällä), niin tätä "röpötystä" ei silloin tee. Tiiä sitten mistä se johtuu mutta minua ei ainakaan haittaa ollenkaan, ja ei se vakavaa ole.

7.1.2007 22:16

Tietääkö muuten kukaan että mikä saa olla varinhihnan minim. leveys?

7.1.2007 22:44

HELPPADE! osaako kukaan sanoa miten Vivaan vaihdetaan öljyt? Siis kaikki nämä perä/moottori..jne kaikki öljyt mitkä on mahdollista vaihtaa. ja mitä öljyä minnekkin kannattaa laittaa? iha perus 10W-40?