Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.6.2010 0:19

KIITOS KAIKILLE NEUVOISTA! voisin kattoa samalaa kun viemme korjaamolle että vaihdetaan etuvari ko kuuluu ihmeellistä vinkumista ajossa ja kolinaa tyhjäkäynnillä

27.6.2010 1:23

jos menee 68 @ gps niin on siinä jo muutankin tehty kuin prikka pois. Oma menee teharilla suunnilleen tuon saman gepsiin.

27.6.2010 22:15

nyt on tg next-r kiinni ei muuta tehty kuin otettu kuri pois nii toimii moitteettomasti ja kerää vauhtia mittariin helposti 80

27.6.2010 23:01

Minkäs merkkinen ja kokonen kaasari tossa 2000 mallisessa vivassa on ? Itte en oo kurkannukkaa vielä ku tuli semmone ostettua eli kannattaako kaasaria vaihtaa isompaa jos esim heittää teharia kehii vaa :D Ja kannattaako jotai vaihtaa variaattorista joka hyödyttäis positiivisesti suorituskykyyn :D

28.6.2010 2:36

Gurtneri näissä on kokoa en nyt muista. Ja tehari kehiin vaa suoraa. Se kuristuslevy kannattaa ottaa pois. Ja e tkai Teme saatana menny ostamaa tälläst. :D

29.6.2010 2:44

Gürtner 13.3mm kaasari pitäisi löytyä ja se lukee rekisteriotteessakin. Kaasaria vaihtoon ja jotain muuta merkkiä tilalle, itse vaihdoin lorttoon vaikka muuten olikin vakio :)

29.6.2010 3:00

-heny- kirjoitti:nyt on tg next-r kiinni ei muuta tehty kuin otettu kuri pois nii toimii moitteettomasti ja kerää vauhtia mittariin helposti 80
Nyt puhuin Todellisesta nopeudesta, en siitä mitä näitten paskojen mittarit näyttävät. Kaverin roxikin varmaan kulki sitten 115km/h teharilla kun mittari niin näytti?

29.6.2010 21:43

koha sanoin vertaallisesti kun tuolla on puhuttu että pitää tehdä vaikka mitä muutoksia vakio osiin kun laittaa teharia kiinnni..

1.7.2010 3:03

nyt on pakko sanoa et kyllä se peugeotti on kestäny rankasua enemmän ku uskoisin skootterin ikinä kestävän. Tänäänkin tuli vähän lipsahdettua enskapolulta ja mopo oli järvessä. No konehan imaisi vedet kunnolla. Tulppaa irti putsaria irti ja kaasarin tyhjennys ruuvista, hetken polkemista ja takas radalle pitkällä koneen käyttämisellä. Vettä vaan lensi jokapaikasta, putkesta, varista ihan jokapuolelta. On myös tullut keulittua, kaatuiltua, ajettua portaita ylös ja alas, crossiradalla hypitty ja ajeltu vaikka missää ja miten, ja paskan ominaisuudet senkun muuttuu paremmiksi.

11.7.2010 15:34

Mo. Mul kävi sillee ton vivacityn kaa että en alunperi tienny et se prikka onki se levy siel rullakupis ni otinki sorvilla siitä putkesta joka menee rullakupin läpi pois vähäse ja lisäsin toisee päähä pari omaa prikkaa. Kulki sen jälkee sellaset 60km/h mut heti ku menee yli 50 mittaris ni alkaa kuuluu sellai perkeleenmoine hihnan vinkuna sielt variaattorist. Oon ny ajellu sillä jonku aikaa ja katoin eile sinne variaattorii ni se oikeenpualimmaine pyörä o iha sinine. Eli onko se jotenki palanu tai jotai?? Voiko se ääni siis johtua siitä?? Mitä sille voisi tehdä?? (Aattelin kyllä kohta laittaa sen menemää sen 45 ja sit tehä sille oikeelle rullakupis olevalle prikalle jotai mutta päätinpä ensin täältä vähän neuvoa kysäistä.)

12.7.2010 2:39

kaikki on mahollista mutta kyllä tuo oma peugeottikin on huutanut variaattorista jo aika kauan mutta ei tähän mennessä ilmennyt syytä tai haittaa.

17.7.2010 9:16

käykääs pösö miehet ja naiset kommentoimas mun stuntti vivacityy :D

25.7.2010 10:39

Tietääkös kukaan onko tuon uuden vivacityn (-09) kuristukset samanlaisia kuin vanhassa? Itse menin viilailemaan sitä etuvariaattorin tappia, kulkee nyt noin 50 km/h, mutta koko (rajoittavalta) matkalta sitä ei voinut viilata kun toiselta levyltä loppuu "kiskot". Eli "prikka" on nyt puoliksi irti. Olisiko parempi ostaa uusi tappi vai kuuluuko sitä viilata?

Aika *köh* laadukasta työtä muuten tuo uusi viva. Ihmettelin kun oli niin tehottoman oloinen ensimmäisen kesän (huollossahan tälle ei tietenkään tehty mitään) ja tänä vuonna se sitten simahti kokonaan. Bensapumppu paskana ja tämän lisäksi kone oli käynyt koko ajan liian laihalla. Eikä siinä vielä kaikki, nimittäin pakoputkesta lähtevä, ilmeisesti jonkinsortin huohotinletkuntapainen (ei ole umpinainen päästään, mikähän se muuten on), oli niin mutkalla, että sisään oli kertynyt melkonen määrä vettä. Talvella takuukorjattuja osia en jaksa edes luetella, niiden joukossa oli ala-asentoonsa jumittuva takaiskari. Noh, kiinassahan tämä on tehty, joten pitää yrittää ymmärtää.
Viimeksi muokannut makkarakalakeitto päivämäärä 27.7.2010 12:01, muokattu yhteensä 1 kerran

25.7.2010 21:22

makkarakalakeitto kirjoitti:Tietääkös kukaan onko tuon uuden vivacityn (-09) kuristukset samanlaisia kuin vanhassa? Itse menin viilailemaan sitä etuvariaattorin tappia, kulkee nyt noin 50 km/h, mutta koko (rajoittavalta) matkalta sitä ei voinut viilata kun toiselta levyltä loppuu "kiskot". Eli "prikka" on nyt puoliksi irti. Olisiko parempi ostaa uusi tappi vai kuuluuko sitä viilata?

Aika *köh* laadukasta työtä muuten tuo uusi viva. Ihmettelin kun oli niin tehottoman oloinen ensimmäisen kesän (huollossahan tälle ei tietenkään tehty mitään) ja tänä vuonna se sitten simahti kokonaan. Bensapumppu paskana ja tämän lisäksi kone oli käynyt koko ajan liian laihalla. Eikä siinä vielä kaikki, nimittäin pakoputkesta lähtevä, ilmeisesti jonkinsortin huohotinletkuntapainen (ei ole umpinainen päästään), oli niin mutkalla, että sisään oli kertynyt melkonen määrä vettä. Talvella takuukorjattuja osia en jaksa edes luetella, niiden joukossa oli ala-asentoonsa jumittuva takaiskari.


Viilaile vaan variaattorin holkkia (jos sitä tarkoitat "tapilla") ja tee muita yhtä fiksuja virityksiä niin en ihmettele jos pitää koko ajan olla korjaamassa :lol:

Näissä (missään vuosimallissa) ei ole nimittäin nopeutta rajoitettu variaattorin holkin avulla...

26.7.2010 10:43

No toissapäivänä tuon erheen tein ja tänään varaosakauppaan joten nuo viat eivät ainakaan siitä johdu. Olisi pitänyt ensin selata niitä nettisivuja. :) Ja kyllä, holkkia tarkoitin.