Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

5.8.2009 12:45

Moorjes. Mun vivacityssä on rajoitinlevy pois, hukkaputki tukittu, isompi suutin. Kun ajan suunnilleen 70 km/h, niin variaattorista kuuluu jotain sirinäntapasta ääntä. Kun pistin uutta öljyä, sirinä ei ollut enää niin voimakasta.
Onko teilläkin näin? Auttaisko sirinään kevyemmät rullat, uus hihna jne? Toi sirinä kyllä saattaa johtua öljyntiivisteestä tai jostakin, että alkaa siriseen kun öljy ei pääse joka paikkaan?

8.8.2009 11:10

Kuinka kevyet rullat kurittomaan vivacityyn pitäs laittaa ettö kulkis alle 65?

8.8.2009 14:37

Ei mitään järkeä rajoittaa rullilla sitä nopeutta. Kiihtyvyyskin huononee jos on vääränpainoset rullat.

8.8.2009 14:38

Eikä koneellakkaan tervettä touhua ;)
Rajotinta kehiin!

14.8.2009 21:50

hmm itella vivacity ja siinä on täl hetkel kiinni 19.5mm kassu 90 suuttimella malossi multivariaattori 7.5 g rullilla +30% paine jousi ja stage6 tehoputki vähän leveempi variaattorin hihna ja paipper crossi huiput on 80-85 luokkaa mutta bensan kulutus aivan taivaissa n. 12 lirtaa 100:lla eli 50 km täydella tankilla kaupunki ajossa ja olen vaihtamassa 70cc pyttyä jota vois porata vähän niin en kehtaa edes ajatella sen jälkeen noita kulutuksia onko kellään samaa luokkaa? vai olenko ainut

25.8.2009 21:42

Jos otan variaattorista prikan pois, niin vaikuttaako jotenki bensankulutukseen?

2.9.2009 17:22

ei vaikuta

2.9.2009 20:14

Vähentää hieman bensankulutusta jos tarkkoja ollaan ;)

Peugeot Vivacity

16.9.2009 21:59

Oon hankkimassa Leovincen tehoputken pösööni. Pitääkö rulliin koskee jos kiinnittää teharin ?? Mulla on nyt alk.peräiset rullat siellä.

18.9.2009 16:00

Laitetaanpa tää tännekki ku luulis olevan tietoo tosta vivacitystä. (pahoittelen jos on paikka ihan pielessä). Eli tämmöne ongelma, kaaduin hiekalla (kaverin vika ei mun :) ) vauhtia oli vajaa 30 vaikea sanoa koska jarrutin juuri kaatuessa. Kaaduin vasemmalle variaattorin puolelle ja nyt moorroti ei tahdo toimia. Lähtee käyntii ja toimii hyvin tyhjäkäynnillä, mutta kun alkaa antaa kaasua se lähtee huonon oloisesti liikkeelle ja ei voi antaaa kuin vähän kaasua koska muuten moottori sammuu. Eli vähällä kaasulla saadaa kierroksia alkuun mutta sekään ilo ei sitte kauaa kestä kun kierrokset tuntuvat loppuvan ja moottori meinaa sammua. Tämän jälkeen ku yrittää antaa kaasua, moottori alkaa booaa ja meinaa sammua. + kaiken lisäks savuttaa. Vaikuttaa aivan ku se kävis liian rikkaalla? Iha niiku ei sais tarpeeks ilmaa , ilman putsarin tarkastin, näytti puhtaalta. Kaveri epäili että sylinteri saattaa olla väljähtänyt? Se tarkoittais huoltoon menoa mikä nyt ei hirveämmin houkuta. Eli tohon tarttis apua jos joku osais sanoo mikä vikana?

18.9.2009 16:15

Elikkä nyt ois sellanen kysymys että jos ostan esim. easyparts:sta uuden avaimen jonka kävisin sit jossain avainliikkeessä muokkaamas samanlaiseks ku oma, niin tarviiko sitä punasta avainta jotenki sen ohjelmointiin tai jotain. En kyllä oo varma onko sitä avainta koskaan ollutkaan, koska ostin skoban käytettynä enkä sitä saanu. Mut luulen et se avain on joskus ollu olemassa, koska se varashälytin tästä löytyy, mut sekään ei nyt toiminnassa, koska crossistonga kiinni.

21.9.2009 16:26

Onko tietoo mikä TankoAdapteri tohon Vivacityyn menee?

7.10.2009 20:00

Kuinka suuri suutin vuoden 06 vivas on ku ruvennu nyt kylmän vuoks vähän booan ja kerran sammunu valoihinki. Ja kuinka paljon isompi suutin ois hyvä?

7.10.2009 21:16

petsku123 kirjoitti:Kuinka suuri suutin vuoden 06 vivas on ku ruvennu nyt kylmän vuoks vähän booan ja kerran sammunu valoihinki. Ja kuinka paljon isompi suutin ois hyvä?

Riippuu mitä mopolle on tehty...ja mikä on nykyisen suuttimen koko? yleensä aste isommaksi suutinta riittää.

7.10.2009 21:24

Omistan Peugeot Vivacityn. Rajoitinlevy on pois. Menin tien päällä, niin variaattorin suunnalta kuulu "kvhiiik" -ääni, kuulosti erittäin pahalta, ja kone alkoi hyytyä. Sitten sama ääni kuului kaks kertaa ja ajoin mopon tien reunaan. Kaasarista oli tuoreoiteluletku tai alipaineletku irti, en ole varma. Pistin sen takaisin kuitenkin, ja pääsin tien päälle. Mopo ei kuitenkaan lähde sähköllä päälle, ja polkaisemalla melko hankalasti lähtee. Myös kiihtyy huonosti, ei pysy tyhjäkäynnillä helposti ja tehot laskenut. Missäs vika? Variaattorin kopasta käynnistinratas ei mene takaisin paikoilleen kun yrittää sähköllä.