Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

31.7.2005 16:54

paljon teiän winnerit kulki vakiona? vatauksii

31.7.2005 17:27

Terve!

Täysin vakiona 40...45 km/h.

Variaattorin rajoitinholkin ("prikka") poiston jälkeen 55 km/h.

winner

31.7.2005 23:40

Onko teijän winnerit semmosia, ettei niillä meinaa päästä liikkeelle ku kierrokset ei nouse, mul lähtee vaan silleen tosi hitaasti ku ei ota kierroksia. Mul ei oo prikkaa ja kulkee vain joskus ja harvoin 50-65 ja alamäkeen vain 60.

Miten teijän winnerit kulkee, ajattelin tohon kierrosongelmaan sitä, että sormella pistän liukastetta varin hihnaan, et kiertäis vähän tyhjää, et kierrokset nousis, ku ei oo rahaa mihinkää vehkeisiin, että sais winnerin kulkee.

1.8.2005 8:55

Mulla on juuri sama homma oman heron kanssa, kuin jaxilla.
Jotenkin tuntui kuitenkin auttavan tuo etuvariaattorin putsaaminen ja niiden muutamien öljy tippojen lisääminen.
Normaalisti kulkee n.55km/h.
Ainoa mitä tällä hetkellä on tehty, variaattorin prikka otettu pois, ainakaan en ole sitä siellä vielä nähnyt..=)

1.8.2005 11:44

Onko kenelläkään tietoa mistä muualta voisi kysellä noita heron osia, kun bikeservicellä ei löydy tällä hetkellä tuota 75cc sylinteriä ollenkaan?

Oli kuulemma jäänyt tulematta ja pitäisi tulla joskus kuukauden päästä vasta.

Tuolla bikeservicen sivuilla on kyllä huoltopaikoista lista, vaan mahtaako niistä kovinkaan moni myydä osia?

T:SankariPukki

1.8.2005 15:45

Terve!

Ohessa hollantilaisfirman yhteystiedot, josta osia voi kysyä. Osannevat englantia, joskaan kokemusta ko firmasta minulla ei ole. Pitäisin kyllä outona, jos eivät postiennakolla Suomeen lähettäisi.

http://www.kapaza.be/detail/752099/Onderdelen_HERO_WINNER.html

Sitten vähän täydennyksenä aiempaan: voimapaketin irrottaminen vaatii tietysti myös takaiskunvaimentimen irrotuksen moottorista.

Tecnigas TEK putkesta: putki on nyt kiinni 75-kuutioisessani ja antaa selvästi hieman lisätehoa verrattuna Heron "racing-putkeen". Kuinka paljon lisätehoa tulee, selviää vasta eripainoisten variaattorirullien kokeilun jälkeen.

LISÄYS 2.8.05: Maksimitehon käyntinopeus kasvaa n. 1500 r/min verrattuna Heron "racing-putkeen". Teho kasvaa jokseenkin samassa suhteessa eli noin 20 %. Teho pienemmillä kierroksilla ei ainakaan vähene, ehkä jopa kasvaa. Variaattorirullien sopiva massa on 7,5...8,2 grammaa.

Tecnigas TEK -putki on valmistajan mukaan tarkoitettu ensisijaisesti n. 70-kuutioisille matalaviritteisille koneille (esim ns. Sport-sylinteriset)

Putkesta saa tietoja hakukoneella, esim Google. Hinta maailmalla on noin 100 euroa. Omani tuli parissa päivässä http://www.tunescoot.de

Ääni on siedettävä, matalahko. Asennustyö vaatiin putken kiinnityslaipan (sylinteriin kiinnitettävän) irrotuksen ja kääntämisen hieman eri asentoon. Hitsausmahdollisuus tms. on tarpeen. Putki vähentää hieman maavaraa. En ole vielä selvillä, hankaloittaako putki takapyörän irrotusta, alkuperäisen putken kanssahan takapyörä irtoaa äänenvaimenninta poisottamatta.

Lisäys myöhemmin: Putkea ei tarvitse irrottaa takapyörän irrotusta varten.

Kyse on makaavasylinterisiin Minarelleihin tarkoitetusta mallista. Voinee arvoida, että muutkin horisontaali-Minarelleihin tarkoitetut putket sopivat Winnereihin alkaen m/2000. Siis tietysti yllämainitulla muutoksella

winner
Viimeksi muokannut winner päivämäärä 16.4.2007 11:41, muokattu yhteensä 3 kertaa

1.8.2005 17:52

winner, olitko kenties tänään moposportilla, siinä pihalla oli ainakin winneri tek:in kera ;)

1.8.2005 19:46

Joko minä tai sitten joku kohtalotoveri on kaiken uhalla ylittänyt Kehä III:n. Ehkä hakeakseen niitä variaattorirullia. ;-)

winner

3.8.2005 11:49

Morjensta vaan winneristit.

Onko kenelläkään käytännön kokemusta siitä, että mitä eroa on noilla heroilla, tai lähinnä niiden osilla, ennen vm.00 ja sen jälkeen?

Kun tuossa hinnastossa on esim. sylinterisarjat noin 10 ¤ kalliimpia uudempaan malliin.

Eli nuo vanhemman mallin sylinterit ei kaiketi sovi uudempaan ja päinvastoin. Mutta kiinnostaisikin tietää miksi.

Kypärä penkin alle

3.8.2005 20:22

Mahtuuko teillä muilla winneristeillä kypärä Hero winnerin penkin a lle tavarasäiliöön? kun mulla ei mahdu.

3.8.2005 21:42

mul ainakin mahtuu hyvin...

3.8.2005 23:35

Joko sulla on iso pää (läppä!) tai jos sul on ylimääräisiä aerodynaamisiä härpäkkeitä niin ei mene, mut kypärä pistetään sinne ylösalaisin viisiri perää kohti ja luukku ottaa hieman vastaan mutta pistää vain varovasti kiinni niin kyllä se sinne menee..

4.8.2005 9:34

Moron,

Ootteko käyttäneet ilmanputsarin vaahtomuovissa öljyä?
Paikallinen liike ei osannut vastata varmasti, että tarviiko öljytä.

Ostin muuten sen 75cc pytyn käytettynä, tässä nyt kuumeisesti odotellaan pakettia saapuvaksi.
Samaten kävin hakemassa toissa päivänä EMC:ltä isommat rullat, 16*13/9,7g, jokohan kohta pukki lähtis...=) toive ajatteluako?

T:SankariPukki

4.8.2005 10:35

Terve!

Ilmansuodattimen vaahtomuovi tarvitsee öljytä kevyesti. Pesun jälkeen muovi kastellaan esim. 2T-öljyssä ja puristellaan kevyesti, jotta öljy leviää suodattimeen tasaisesti ja liika öljy puristuu pois.

Ensimmäinen käynnistys öljyämisen jälkeen kannattaa aloittaa ilman ryyppyä; tuoreeltaan öljytyn suodattimen virtausvastus saattaa olla tavallista suurempi. Liika öljy lähtee kyllä sitten itsestään pois (= valuu tallin lattialle tai moottori syö sen).

***

Itselläni on Schubert-kokokypärä (ns. BMW), mahtuu satulan alle hyvin.

***

En tiedä, mitä eroa vanhemman ja uudemman mallin sylintereissä ym. on, valitettavasti. Sovitin aikanaan ilmeisesti vanhempaan malliin tarkoitettua Giannellin tehoputkea omaan m/2002 Winneriini, jolloin huomasin että ainakaan pakoputket eivät suoraan sovi ristiin. Sopivatko vanhat sylinterit uusiin lohkoihin jne. ei ole tiedossani.

***

75-kuutioinen Winner vipeltää Tecnigas TEK -putkella kuin villisika vatukossa. Bensiininkulutuskin on pysynyt mittaustarkkuuden rajoissa ennallaan, noin 3 litraa/100 km .

***

Toistaiseksi, noin 500 km ajon jälkeen, toimii aiemmin tässä topikissa mainittu pidempi variaattorihihna ongelmitta. Välityssuhdealue on selvästi laajentunut alkuperäisestä: "pienin vaihde" on pienempi ja "suurin vaihde" suurempi kuin alunperin.

***

SankariPukki, mieleesi tulee ehkä kysymys, riittääkö tuoreöljypumpun tuotto, kun iskutilavuus kasvaa 50 > 75 cm3. Oman kokemukseni mukaan riittää mainiosti, keskimääräinen öljynkulutus on noin 1,7 % bensiininkulutuksesta.

winnerismi voittaa -terveisin

winner

4.8.2005 12:41

Kiitti vinkeistä.

Eli voitelu puolelle ei tarvi tehdä siis mitään?

Ootko kattonu sinne winnerin vakioputken sisään, että onko siellä mitään kuristuksia?
Ajattelin tosiaan ottaa sen loppupillin pois ja tehdä siihen tilalle isomman. Mitähän sielä äänenvaimentimen sisältä löytyisi, jos sen halkaisisi.

Ei kehtaisi ainakaan vielä ostaa sitä 75cc tehtyä putkea, jos tuon vakio vempeleen saisi hönkimään jotenkin paremmin.