Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

25.11.2008 19:51

Tässä ois easystä. Meni sekasin mulla äsken attack ja center, eli meinasin scooter-centeriä, eli tässä ois scooter-centeristä.

28.11.2008 2:12

Ite aina vetäny akku käyttösellä pulttarilla joka makso 30e =) ja hyvin on toiminut. tosin kaverit sanonu että paikat sillä hajoo mut ei oo itellä aika kavereilla jotka sitä on käyttäny.

morr

28.11.2008 20:51

moro. mulle on tulossa toi mopon hankinta tässä ihan lähi aikoina ja iskä on jo kovaa vauhtia ostamassa tämmöstä vehettä. joten mitäs mieltä olette kannattaako ostaa vai ei. ja mitä perus vikoja, paljon kulee vakiona jne. olen pahoillani mutta en ole jaksanu koko foorumia käydä läpi joten nämä kysymyksetkin on jo varmasti esitetty. jos joku vaivautuu vastaa maan ni vois vaikka pistää yv:tä.
kiitos kaikille jotka viitsivät vastata

29.11.2008 22:09

__jannu__ kirjoitti:moro. mulle on tulossa toi mopon hankinta tässä ihan lähi aikoina ja iskä on jo kovaa vauhtia ostamassa tämmöstä vehettä. joten mitäs mieltä olette kannattaako ostaa vai ei. ja mitä perus vikoja, paljon kulee vakiona jne. olen pahoillani mutta en ole jaksanu koko foorumia käydä läpi joten nämä kysymyksetkin on jo varmasti esitetty. jos joku vaivautuu vastaa maan ni vois vaikka pistää yv:tä.
kiitos kaikille jotka viitsivät vastata

Ihan perus hyvä vehje. Helppo piristää kulkemaan ihan kohtuullisesti. Joissakin alkupään? malleissa ollut suurempi ongelmia. Itse olen selvinnyt vain akun vaihdolla sekä mittarinjohdon vaihdolla (takuu). Ajettavuus, se on tässä mopossa hyvä! Tilaa löytyy jopa tälläiselle 195cm pitkälle kuskille.
Mun mielestä kannattaa ostaa, jos silmä miellyttää. Piaggion takuuvarma tekniikka. ;)

29.11.2008 22:25

ardie91 kirjoitti:Ite aina vetäny akku käyttösellä pulttarilla joka makso 30e =) ja hyvin on toiminut. tosin kaverit sanonu että paikat sillä hajoo mut ei oo itellä aika kavereilla jotka sitä on käyttäny.


Itsellä on mennyt kerran variaattorissa molemmista muttereista kierteet kun oon käyttänyt pulttipyssyä. Syynä saattoi tosin olla että kiristin liian suurella momentilla :D Senkin jälkeen olen vielä käyttänyt pulttipyssyä tosin pienemmällä momentilla.

29.11.2008 23:26

onko siinä malossi editionis mitään muuta eroa tavalliseen kuin hinta? :s

30.11.2008 12:46

http://www.derbi.fi/index.php?sivu=mall ... en+malossi
onko tossa siis edelleen näissä uusissakin se ihmeen ketjuveto+variaattori systeemi? ja jos on nii onko siinä ilmennu paljon vikoja?

30.11.2008 18:41

metko kirjoitti:http://www.derbi.fi/index.php?sivu=mallit&malli=gp1+50+open+malossi
onko tossa siis edelleen näissä uusissakin se ihmeen ketjuveto+variaattori systeemi? ja jos on nii onko siinä ilmennu paljon vikoja?
jos on ketju + vari ni vittu ne ei mihinkää liiku =D täysiä paskoja :D

E: kuvissä näyttää olevan ketjut..

Vaihteistoöljyn vaihto

30.11.2008 22:18

Onko kukaan koskaan vaihtanut derbi gp1 racing malliin vaihteistoöljyjä? Tarvis informaatiota että paljonko sinne menee sitä öljyä ja onko vaikea prosessi? Se korkki mistä ne öljyt laitetaan sinne niin näyttää ainakin olevan todella ahtaassa paikassa.

1.12.2008 16:03

Tuskin on vaikea homma se öljyjen vaihto.
Luultavasti vaiteiston alaosassa on pultti minkä pois ottamalla vanhat öljyt valuvat pois ja uudet vaan siitä reiästä sisään.
Ja tuota racing mallia ei ilmeisesti valmisteta enää ja tuo kuva mikä tuossa sivuilla on väärä kuten siinä lukee niin kyseessä on open malli ja tekniset tiedot vahvistavat asian.

1.12.2008 16:58

ardie91 kirjoitti:
metko kirjoitti:http://www.derbi.fi/index.php?sivu=mallit&malli=gp1+50+open+malossi
onko tossa siis edelleen näissä uusissakin se ihmeen ketjuveto+variaattori systeemi? ja jos on nii onko siinä ilmennu paljon vikoja?
jos on ketju + vari ni vittu ne ei mihinkää liiku =D täysiä paskoja :D

E: kuvissä näyttää olevan ketjut..


Kyllä ne liikkuu siinä missä pelkät variaattori vetoisetkin.

1.12.2008 22:56

JZE kirjoitti:
ardie91 kirjoitti:
metko kirjoitti:http://www.derbi.fi/index.php?sivu=mallit&malli=gp1+50+open+malossi
onko tossa siis edelleen näissä uusissakin se ihmeen ketjuveto+variaattori systeemi? ja jos on nii onko siinä ilmennu paljon vikoja?
jos on ketju + vari ni vittu ne ei mihinkää liiku =D täysiä paskoja :D

E: kuvissä näyttää olevan ketjut..


Kyllä ne liikkuu siinä missä pelkät variaattori vetoisetkin.
kyllä liikkuu, mut ei tosiaan niin hyvin ja vaikka minkä näköstä virii kokeiltu ni ei kiihtyvyyttä saa millään. sit ku kiihdyttää lentokentän verran alamäkeen ni sit nappasee hyvi vaihtuu mut silti.

Joo

1.12.2008 23:46

Tarvitseeko sitä kierrelukitetta, jos vääntää oikein tiukkaan tuon blokkaajan avulla? Entä toisin päin?


Varmasti pysyy jos se on blokkaajan avulla väännetty ohjekireyteen. Kevyt lukite ei kuitenkaan ole haitaksi, vaikka laittaisi senkin. Pysyypähän varmemmin kiinni. Tarvittaessa lukitunkin mutterin saa kyllä auki vääntämällä. Ei se mitään liimaa ole. :-)

2.12.2008 16:02

Pitkästä aikaa pääsyt ajelemaan, kelit on olleet sen verran suosiollisia!
Tuntuu hemmetin hyvin kulkevan (kylmällä aina sama juttu), toisaalta tuo voi johtu siitä kun ei ole tullut pitkään aikaan ajeltua kuin polkupyörällä :)

3.12.2008 23:45

Ois mukava jos pääsisin itsekkin kohta ajeleemaan homma tosin on vielä tehtävänä, pitäisi laittaa nastat ja asentaa uudet osat varastettujen tilalle. Vakuutus muuten maksoi hyvin kun asennat itse 200e korvausta + uudet osat:D