Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

20.11.2008 21:08

Tässä on se 54M1:n tarkoittama reikäinen holkki

Kuva

Kuva

20.11.2008 23:38

Derpi mies kirjoitti:Ärsyttävää Gp1:ssä on se, että toinen valoista on lähivalo ja toinen kaukovalo. Typerän näköinen kun vain toinen valo palaa ja ihmiset tulee ilmottamaan, että multa on lamppu rikki.
Komiat nuo racing-vilkut, 54M1. =)

Hehhe, todella tuttu juttu, tuo valoista huomauttaminen.

Kiitos kehuista, takalippa piti modata kesällä.. en sit vaan saanut aikaseksi :P
Tuli vähän käytyä pyörittelemässä tänään lumella ja jäällä. Joku joskus haukkui perän keveyttä talviajossa. On kyllä veemäinen ajaa tälläisellä kelillä! Liikkeelle ei meinaa päästä, mutta kohtuu vakaasti menee kun vauhti on saavutettu! :nörtti:

21.11.2008 19:23

Mun openi tuli huollosta keskiviikkona mutta torstai aamuna se ei lähti käyntiin enää... Ei edes lähti käyntiin korjaamon pihalla mutta sain sen käyntiin ja meni kotiin. Osti uus akkun eilen mutta ei toimii

Osti skootterin helmikuussa ja se on jo ollut huollossa 5 kertaa... Vitun paska :itku:

21.11.2008 19:36

Vieppä se takaisin sinne huoltoo ja sano et ennen en hae sitä takaisin, ennen kuin se on korjattu.

21.11.2008 19:57

Luin tämän ketjun vanhoja viestejä ja törmäsin tähän:
arppaz kirjoitti:Ja onko kukaan ottanut omasta derbistään sitä kaasarin ilman saantia rajoittavaa metalli kalvoa poies kun minun derbistä ottaa sen poies niin kulkee 57 ja kiihtyy paljon äkäsemmin mutta syö bensaa 11l/100km eli aivan pirusti.

Eli joillain kulutus laskee ja joillain nousee, vai? No, täytyy sitten kokeilla joskus, miten omalle mopolle käy.

Kaverini mielestä ei kannata tehdä mitään virejä ilman, että paikalla on joku joka on tehnyt homman aiemminkin. Mitä mieltä olette. Onko suurempia riskejä, jos lähden itse ottamaan prikkaa tai tuota kaasarin ilmanottolättyä pois? Kaverit ovat virittäneet vain vaihteellisia pelejä.

22.11.2008 18:43

Jos tuntuu että et saa sitä itse pois oikein niin pyydä kaveria apuun.

22.11.2008 19:19

arppaz kirjoitti:Jos tuntuu että et saa sitä itse pois oikein niin pyydä kaveria apuun.

Joo, ajattelin pyytää yhtä mopoexperttiä siihen apuun. Mutta hänkään ei ole ennen ottanut prikkaa, eikä varmaan tuollaista ilmakuriakaan pois. Mutta ei kai siinä mikään voi pahasti mennä pieleen, jos seuraa tarkkaan vaan noita ohjeita.

22.11.2008 20:21

Derpi mies kirjoitti:Joo, ajattelin pyytää yhtä mopoexperttiä siihen apuun. Mutta hänkään ei ole ennen ottanut prikkaa, eikä varmaan tuollaista ilmakuriakaan pois. Mutta ei kai siinä mikään voi pahasti mennä pieleen, jos seuraa tarkkaan vaan noita ohjeita.

Ilmakuri irtoaa ihan vaikka ruuvimeisselillä vääntämällä. Ilmanputsarin vaahtomuovi elementti vain pois tieltä ja irroittelemaan. Helppo ja nopea piristys.

22.11.2008 21:49

54M1 kirjoitti:Ilmakuri irtoaa ihan vaikka ruuvimeisselillä vääntämällä. Ilmanputsarin vaahtomuovi elementti vain pois tieltä ja irroittelemaan. Helppo ja nopea piristys.

Ok. Ja sittenhän täytyy suutinkin vaihtaa, mutta siitä kaverillani on varmaan kokemusta, eikä sekään ihan mahdottomalta vaikuttanut kun suomentelin niitä ohjeita.
Mutta tarvitseeko suutinta vaihtaa, jos prikan ottaa pois? Tämä on jäänyt vielä epäselväksi.

Edittiä: Ok. Kiitti tiedosta Shape. =)
Viimeksi muokannut Derpi mies päivämäärä 22.11.2008 22:00, muokattu yhteensä 1 kerran

22.11.2008 21:59

Ei tarvi.

24.11.2008 17:31

Miten olette prikan poiston jälkeen kiinnittäneet sen mutterin takaisin? Kun sanotaan, että se on vaikea saada tiukkaan.
viewtopic.php?f=69&t=27200
Tässä en oikein ymmärrä tuota kohtaa: "Suosittelen kiinnittämään pultin näin, koska sillon tietää millon se pultti on oikeesti kiinni, pulttipyssyllä sitä ei tiedä."
Miksei sitä voi kiinnittää pulttipyssyllä ja mitä tuommoinen puupalikka tuossa auttaa?

Vanha lainaus:
hilzzer kirjoitti:Viidenneksi, variaattorin prikkaa poistettaessa ruuvilukite siihen pulttiin mikä avataan! Irtoaa meinaan helposti 1000-2000 km jälkeen vaikka olisikin kiinnitettu 8 bar paineella pulttipyssyä hyväksikäyttäen. Itse kiinnitin sen 3 kertaa ennenkuin hain lukitteen. Pultin irtoaessa matka loppuu siihen ja se muovinen ilmanpyörityskaulus menee uusiksi. Maksaa joku 15e.

Mikä tämmöinen ruuvilukite on?

Jos lumet tästä sulaa niin mahdollisesti prikan poisto tiedossa. :)

24.11.2008 20:43

Minusta parempi vaihtoehto on ostaa semmonen varin blokkaaja, jolla saa varin lukittua paikoilleen ja sitten momenttiavaimella laitaa mutteri oikeaan momenttiin. Ite ainaki olen aina tehnyt näin ja koskaan ei ole mutteri irronnut tai ollut löysällä. Varin blokkaaja maksaa 12e.

Ei toi puupalikka patentti oikeen toimi, koska en itse ainakaan sitä saanut siten oikeaan kireyteen. Puupalikalla tossa on tarkoitus estää varin pyöriminen. Tässä ois semmosta kierrulukitetta. Itellä on tätä ja hyvin mutterit ja pultit on pysynyt.

24.11.2008 22:23

Mistä tommosen varin blokkaajan vois ostaa? Mieluiten Suomesta.
Ja sanokaa vaan, jos olette muilla tavoin saaneet sen varin pysymään paikallaan kiristyksen ajaksi. En mieluusti ostaisi tuollaista, koska tarkoitukseni ei ole usein varia availla. Tän kerran aattelin ottaa sen prikan pois.

24.11.2008 22:44

Mm. Easyparts, Scooter Attack, Euroscooters. En oo vielä suomessa huomannu olevan näitä myynnissä.

Niin ja yks hyvä keino saaha vari pysymään paikoillaan on laittaa kengännauhaa tai jotain vastaavaa pytty täyteen ettei enään kampura liiku..

25.11.2008 18:00

Kiitti. Easypartsista ja scooter-attackista en löytänyt, mutta euroscootersista löytyi tälläinen. Maksaakin vaan 8€. Tiedä sitten mimmoset postikulut Suomeen. :P Pitäis varmaan sopia Derbiin(?), kun sopii Piaggioon ja Gileraankin.
Tarvitseeko sitä kierrelukitetta, jos vääntää oikein tiukkaan tuon blokkaajan avulla? Entä toisin päin?

Niin ja jos Easypartsistakin löytyy niin saisko linkkiä, kun en ite löytänyt.